הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עדות חושפת: קיימברידג' אנליטיקה סייעה לסטיב באנון בקמפיין הבחירות
עובד לשעבר העיד בפני בית הנבחרים, שם זעזע את הנוכחים כאשר טען כי הקמפיין של טראמפ ניסה להניא בוחרים בני מיעוטים, בייחוד אפרו אמריקאים, מהגעה לקלפיות ב-2016. עוד העיד כי יד ימינו של הנשיא, עד לא מזמן יועצו הבכיר , עמד מאחורי התוכנית

כריסטופר וויילי, עובד לשעבר בחברת קיימברידג' אנליטיקה אשר חשף את הפרשה המפורסמת שבה מעורבת החברה, העיד היום בפני הקונגרס. הוא תיאר כיצד החברה סייעה לעוזריו של דונאלד טראמפ להניא בוחרים מסוימים מלהגיע לקלפי: "מר באנון רואה במלחמת תרבות כאמצעי ליצור שינוי מתמשך בפוליטיקה האמריקאית. מסיבה זו, מר באנון יצר קשר עם חברת SCL, חברת האם של קיימברידג' אנליטיקה שהיא בעצם חברה צבאית זרה, לבנות ארסנל של 'פצצות מידע' שאותן ניתן להטיל על האומה האמריקאית", אמר וויילי, כאשר הוא מתייחס לסטיב באנון.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סטיב באנון (צילום: Shutterstock)

למרות טענותיו, וויילי לא סיפק הוכחות ברורות וספציפיות. הסנטור כריס קונס, המייצג את מדינת דלאוור, שאל את וויילי אם מטרתו של באנון הייתה "לדכא או להניא בוחרים מסוימים מהגעה אל הקלפי", ואילו וויילי השיב בחיוב. מיד בתום השימוע, וויילי סיפר כי הוא בעצמו לא לקח חלק מהפעילויות הללו, אך הוא יכול לומר שאפרו אמריקאיים היו אחד מקהלי היעד של '"טקטיקת ההנאה" שבה עשתה החברה שימוש.


כריסטופר וויילי, עובד לשעבר בחברת קיימברידג' אנליטיקה

וויילי אף תיאר בעדותו היום את האופן שבו הצליחה רוסיה להגיע אל המידע של הבוחרים האמריקאים. הוא הדגיש כי פרופסור אלכסנדר קוגאן מאוניברסיטת קיימברידג', האדם שבנה את מבחן האישיות שדרכו אגרה החברה את המידע, נסע פעמים רבות לרוסיה כתוצאה מעבודתו באוניברסיטת סנט פטרסבורג. לטענת וויילי, יתכן כי מחשבו של קוגאן נפרץ בעת ביקורו במדינה, יתכן ע"י סוכני ביון רוסים. קוגאן עצמו מכחיש את הטענה ומציין כי כלל לא ביקר ברוסיה בזמן שעבד בקיימברידג' אנליטיקה. "מר וויילי מבלבל בין פנטזיה למציאות. הוא הוכיח שוב שדמיונו פעיל מאוד גם ללא כל מידע שיכול לגבות את דבריו. כמו טענות קודמות שלו, גם טענה זו מתפוררת כאשר בוחנים אותה באופן הגיוני", אמר קוגאן. וויילי עצמו אמר לאחר העדות שהוא שמח מהעובדה ששתי המפלגות הגדולות שלחו נציגים למקום: "למרות שקיימברידג' אנליטיקה תמכה במועמד ספציפי ממפלגה ספציפית, אינני כאן להפנות אצבע מאשימה. הנטיות הפוליטית שלה פחות רלוונטיות מאשר הפגיעות שחשפה הפרשה". 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE