הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נעצר חשוד ברצח הסטודנטית הנעדרת מאיווה, מולי טיבטס
לאחר שגופתה של טיבטס נמצאה היום באזור כפרי באיווה, פורסם לפני זמן קצר על מעצרו של כריסטיאן ריברה בן ה-24 החשוד כי רצח אותה והחביא את גופתה בחווה. בכך הגיעה לקיצה אחת מפרשות ההיעדרות המתוקשרות ביותר בשנים האחרונות. טיבטס נראתה לאחרונה ב-18 ביולי ומאז התנהל מסע חיפושים נרחב אחריה

הפרשה שהעסיקה לא מעט את ארה"ב בתקופה האחרונה הגיעה לסיומה הטרגי כאשר לאחר למעלה מחודש של חיפושים נמצאה גופתה של מולי טיבטס, הסטודנטית ממכללת איווה שנעדרה מאז ה-18 ביולי ונעצר חשוד ברצח שלה, כריסטיאן ריברה בן ה-24. טיבטס בת ה-20 דווחה כנעדרת לאחר שנצפתה לאחרונה במהלך ריצת כושר בברוקלין שבאיווה ב-18 ביולי. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יותר מחודש של חיפושים עד שנמצאה גופתה של מולי טיבטס, סטודנטית בת 20 מאיווה (צילום: ג'ודי בריידי)


החשוד ברצח, כריסטיאן באחינה ריברה המואשם ברצח מדרגה ראשונה הוא מהגר לא חוקי שהתגורר ועבד במחוז פוואשיק באיווה במשך תקופה הנעה בין 4 ל-7 שנים, כך לפי המשטרה המקומית. לפי הדיווחים הוא נעצר ע"י כוחות הביטחון ואז הוביל אותם לחווה הסמוכה למקום מגוריו בה החביא את גופתה של טיבטס. 

ריק רון, סוכן מיוחד מטעם משטרת איווה שטיפל בחקירה דיבר במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה היום וחשפה את פרטי הרצח. רון אמר כי ריברה עקב אחרי טיבטס בליל היעלמה והסתובב לידה עד שהחליט להתעמת איתה ברחוב 385 בברוקלין.



החשוד ברצח, כריסטיאן ריברה (צילום: COED)


בערב בו טיבטס נעלמה, היא שמרה על הכלבים של בן זוגה בשלוש השנים האחרונות, דלטון ג'ק. לדברי ג'ק, הוא ואחיו לא היו בעיירה, אולם בראיון לתחנת KCRG המקומית, סיפר כי פתח הודעת סנאפצ'ט ממנה בסביבות השעה 10 בערב בו נעלמה. בתמונה היא נראית בתוך הבית עם כלביו. על פי דיווח AP, לא ברור אם היא שבה לביתו של ג'ק לאחר ריצת הערב שלה. העיירה הקטנה ברוקלין הייתה מקום מגוריה של טיבטס ומתגוררים בה 1,400 תושבים בלבד.


חיפושים רחבים נערכו בכל האזור (צילום: The Register)


כאשר טיבטס לא הגיבה להודעות לאחר מכן ולא נראתה בבוקר שלמחרת היה ברור למשפחתה כי משהו קרה לה כאשר כבר בימים לאחר היעלמותה הרשויות המקומיות טענו כי "נראה שמשהו קרה לה נגד רצונה". בשלב הזה החקירה עברה לידי ה-FBI כאשר מנגד תושבים מודאגים מנסים גם הם לסייע בחיפושים כאשר אלפי פניות למשטרה נרשמו מאז המקרה, בניסיון לעזור עם כל פיסת מידע אפשרית.


מולי ואביה, רוב טיבטס. אישר לתקשורת כי זו אכן גופת בתו שנמצאה היום במחוז פוואשיק באיווה


חיפושה של טיבטס התמקד במבנים כפריים באזור איווה ביניהם חוות חזירים הסמוכה למקום מגוריה של טיבטס. לפני כשבועיים נמצאה גופה שתיאורה הכללי דומה לזה של טיבטס וגם המיקום לא היה כל כך רחוק, 100 מייל מהעיירה ברוקלין אך לבסוף התברר שזו אינה טיבטס והחיפושים נמשכו.

עם תחילת החקירה גם בן זוגה ואחיה של טיבטס נחקרו כחשודים בפרשה אך מעורבותם נשללה. השניים ביחד עם בני משפחתה של טיבטס ניסו לשמור על אופטימיות לאורך כל החודש האחרון ולא איבדו תקווה במציאת מולי טיבטס בחיים. האב, רוב טיבטס אמר בראיון מיוחד שנערך כשבועיים לאחר היעלמותה: "היא ילדה חזקה, היא תהיה בסדר".


בן זוגה של טיבטס, דלטון ג'ק, במהלך מאמצי החיפושים (צילום: The Register)


מיץ' מורטוודט, דובר מחלק חקירות הפשיעה של מחוז איווה הודיע כי לא יימסרו פרטים נוספים עד למסיבת העיתונאים שתיערך יותר מאוחר היום ורק הסכים לומר לתקשורת: "תצפו ללא מעט חדשות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE