הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
העובדים פוטרו – ובית הקפה בקליפורניה נסגר: כך ייעשה למי שיתבטא באנטישמיות
התיעוד מהתקרית המרגיזה התפשט במהירות והביקורת הפכה לכל כך חריפה, שבית העסק נדרש לסגור זמנית את שעריו ולהבהיר: "העובדים לא יכולים להתבטא באופן מזלזל ופוגעני"

בית הקפה באוקלנד, קליפורניה, סגר את שעריו באופן זמני לאחר שסרטון מהמקום שהפך ויראלי ברשתות החברתיות הראה את העובדים מתבטאים באופן אנטישמי.

בית הקפה Farley’s East ספג ביקורת קשה מאוד בשבוע האחרון בעקבות התיעוד של אחת הלקוחות, שראתה כתובות אנטי-ישראליות בשירותים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כשהיא חזרה לשירותים עם הפלאפון הנייד שלה, היא התעמתה עם עובדי המקום שסירבו לתת לה להיכנס בניסיון למנוע ממנה לצלם את הגרפיטי. אחד העובדים אמר לה: "אני יודע שישראל אוהבת לקחת רכוש פרטי ולהגיד שזה שלהם, אבל..."

אחרי בערך דקה של וויכוח, הם נתנו לה גישה לשירותים, תוך כדי קריאות: "פרי פלסטיין". בתיעוד ניתן לראות את כתובות כמו: "ציונות = פשיזם", "הנייטרליות שלך מאפשרת רצח עם" ועוד.

הסרטון שותף אלפי פעמים ברחבי הרשתות וגרם לכותרות בעיתונים. בעקבות הסערה, בית הקפה פרסם הצהרה בה התנצל על התנהגות העובדים וגינה את המשפטים שנכתבו בשירותים.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by HEBREW NEWS (@hebrewnews)

 

"אנחנו לא תומכים בדברי שטנה, וזה לא משקף את הערכים שלנו", נכתב. "הצוות טיפל באירוע באופן גרוע, ואנו מתנצלים על שקרה ועל המצוקה שנגרמה ללקוחה".

אבל הביקורת המשיכה להחריף, וגולשים רבים כתבו ביקורות שליליות על בית הקפה. וכך, ביום שישי האחרון, פארלי'ס איסט הודיע שהוא סוגר את בית הקפה לסוף השבוע, והודיע כי העובדים פוטרו.

"למרות שכל העובדים רשאים להחזיק בנקודות מבט שונות, הם אינם זכאים להתבטא בעבודה בדרכים שאינן מכבדות ופוגעניות. אירועים כמו אלה זורעים פחד בקהילה היהודית ומנציחה את העלייה באנטישמיות בקהילה שלנו וברחבי העולם. אנחנו לא נסבול שום התנהגות כזו בבית הקפה שגורמת לאנשים להרגיש לא בטוחים".

 

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE