הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: ניצחון ענק לבעלי רישיון הנשק - נחסמה התקנה האוסרת נשיאת אקדחים במקומות ציבוריים
בית המשפט הגבוה לערעורים בארה"ב ביטל באופן זמני את החוק שאסר על בעלי רישיון לשאת נשק במגוון מקומות ציבוריים - "לא מידתי, ונוגד את התיקון השני לחוקה"

בית המשפט לערעורים של ארה"ב חסם את מדינת קליפורניה מלאסור על נשיאת כלי נשק ברוב המקומות הציבוריים בגולדן סטייט בניצחון משמעותי לבעלי רישיונות הנשק שמחזיקים בהיתר הספציפי הזה (CCW) שמתיר להם להסתובב עם נשק מחוץ לביתם.

בית המשפט הורה למעשה ב-6 בינואר על המדינה לבטל את אכיפת החוק החדש שאסר על נשיאת נשק חם ברוב המקומות הציבוריים ופסק כי האיסור שהשיתה המדינה על אזרחיה - אינו חוקתי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



(רובה בסגנון AR-15 חוקי בקליפורניה מוצג למכירה ב-Crossroads of the West Gun Show ב-Orange County Fairgrounds בקוסטה מסה, קליפורניה צילום: Patrick T. Fallon/AFP דרך Getty Images)

 

בית המשפט לערעורים הגיע למסקנה שחוקי המדינה הדמוקרטית מפרים את זכותם של אזרחים להחזיק ולשאת נשק תחת התיקון השני לחוקה.

הרקע לדברים: לאחר כניסתו לפעולה של הצו החדש בקליפורניה לפני מספר ימים ניגשו מספק קבוצות למען זכויות הנשק וביקשו מביהמ"ש לבחון אותו מחדש.

כמה ימים לאחר כן, ב-6 בינואר, פאנל רחב של שופטים בכירים ביטל כאמור את החוק.

"אז התכסיס של הפוליטיקאים לעקוף את התיקון השני הופסק לעת עתה", סי.די. מישל, עורך דין מטעם ארגוני זכויות הנשק, מסר בהצהרה.

"החוק הוא גורף, מנוגד לתיקון השני, ומתריס בגלוי כלפי בית המשפט העליון", כתב השופט קרני, שמונה ע"י הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש, בפסק דינו, "החוק של קליפורניה מייעד עשרים ושש קטגוריות של מקומות שונים, כגון בתי חולים, תחבורה ציבורית, מקומות שמוכרים משקאות חריפים לצריכה במקום, מגרשי משחקים, פארקים, בתי קזינו, אצטדיונים, ספריות, פארקי שעשועים, גני חיות, מקומות פולחן ובנקים, כ'מקומות רגישים' שבהם בעלי היתר נשיאה סמוי אינם יכולים לשאת את אקדחים", המשיך השופט, שקבע כי: "החוק, המכונה SB2, יהפוך כל מקום ציבורי בקליפורניה ל'מקום רגיש', ויבטל למעשה את זכויות התיקון השני של אזרחים שומרי חוק המוסמכים להיות חמושים ולהגן על עצמם בפומבי".

אגב הערעור מטעם קליפורניה שהפסידה נכון לעתה - יידון שוב ע"י בית המשפט בחודש אפריל - כך שהתיק עדיין לא סגור במאת האחוזים - אבל מה שבטוח, כעת ניתן לשאת נשק לבעלי אישור CCW.

קוסטאס מורוס, עורך הדין של איגוד האקדחים והרובים בקליפורניה - מסר כי פסיקת בית המשפט מהווה אמנם ניצחון אך שהיא נעשתה במסגרת העובדה ש"הזכות לשאת בקליפורניה בוטלה באופן בלתי חוקתי למשך כמעט שבוע".

"הסטטוס קוו הוחזר, ותושבי קליפורניה עם אישורי CCW, שהם כמה מהאנשים הכי שומרי חוק שיש, יכולים להמשיך לשאת נשק כפי שהם עשו במשך שנים", אמר, בהתייחס לאישורי הנשיאה הסמויים.

בתגובה מסר דוברו של מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, כי המהלך "מסוכן" ו"שם את חייהם של תושבי קליפורניה על הכף".

הוא הוסיף, "אנו ננצח, לא נפסיק לפעול כדי להגן על עשרות שנות ההתקדמות בנושא בטיחות נשק במדינה שלנו".

החוק נחתם על ידי ניוסום בספטמבר אשתקד.

בתגובה להחלטה, גם התובע הכללי של קליפורניה, רוב בונטה, הדמוקרטי, כתב ברשתות החברתיות כי בכוונתו לערער: "הבטחנו שחוקי קליפורניה על יסוד השכל הישר בכל הנוגע לנשק סמוי - האוסרים על כלי נשק סמויים במקומות רגישים כמו מגרשי משחקים ובתי חולים - ייכנסו לתוקף - נערער על פסק הדין".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE