הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המנצחת בתחרות האישיות 'האנטישמית של השנה': רשידה טליב
היא עקפה את אסמעאיל הנייה ואת ג'יג'י חדיד, וקטפה את התואר הלא מכובד בכלל - זאת בשל היסטוריה ארוכה של התבטאויות אנטישמיות, שהתגברו מאז ה-7 באוקטובר

חברת הקונגרס הפרוגרסיבית רשידה טליב זכתה בתואר הדמות 'האנטישמית של השנה' לשנת 2023 – וגברה על ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, ועל הדוגמנית ג'יג'י חדיד.

טליב ניצחה בשל היסטוריה ארוכה של התבטאויות אנטישמיות, אבל דבריה מאז המתקפה ב-7 באוקטובר הם "בלתי מתקבלים על הדעת", כפי שנכתב בהצהרה של StopAntisemitism, ארגון ללא מטרות רווח שעורך את מצעד האנטישמים השנתי.

"לא רק שהיא עשתה האשמת קורבן לישראל, היא אף האשימה אותה בביצוע רצח עם נגד הפלסטינים, והיא ממשיכה להגן על קריאות לטיהור אתני של יהודים מישראל", נכתב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: עמוד הפייסבוק של טליב)

 

בין השקרים שהפיצה טליב, פלסטינית-אמריקאית ילידת דטרויט, היה האשמת צה"ל בפיצוץ בית החולים אל-אהלי וקריאה לחקור את ישראל בשל כך – זאת על אף כל הראיות שמוכיחות כי המוסד הרפואי נפגע כתוצאה מירי כושל של הג'יהאד האסלאמי.

"לממשלות ישראל וארה"ב יש היסטוריה ארוכה ומתועדת של הטעיית הציבור לגבי מלחמות ופשעי מלחמה", כתבה טליב באוקטובר, והזכירה את מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה בג'נין.

בנובמבר, חברת הקונגרס האשימה את הנשיא ג'ו ביידן בתמיכה ב'רצח עם', ממש ימים לאחר שהגנה על המפגינים שקוראים 'מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית" בטענה שלא מדובר בקריאה לרצח יהודים. היא התעקשה כי הסיסמה הזו היא "קריאה ושאיפה לחופש, לזכויות אדם ודו-קיום".

 

 

בעקבות הדברים שלה, בית הנבחרים העביר עליה ביקורת חריפה, ו-22 דמוקרטים הצטרפו ל-212 החברים הרפובליקנים והצביעו בעד לגנות רשמית את טליב, הצבעה שאושרה בפעם ה-26 בהיסטוריה האמריקאית.

מאוחר יותר, התגלה כי טליב היא חלק מקבוצת פייסבוק נסתרת, שם שיבחו את מחבלי חמאס על כך שרצחו אלפי ישראלים וחטפו מאות. מייסד הקבוצה, 'הקונגרס האמריקאי הפלסטיני', אמר שישראלים הם לא "יהודים אמיתיים" והעלה תהיות האם השואה באמת קרתה.

בסוף הפוסט של הארגון הנלחם באנטישמיות, נכתב: "זוהי תקופה מסוכנת היסטורית עבור יהודי ארה"ב. על רקע גל של תקריות אנטישמיות ופשעי שנאה, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שהנציגים הנבחרים שלנו יוסיפו שמן למדורה".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE