הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשל התקיפות נגד החות'ים החרמת המותגים האמריקאית מתעצמת ברחבי העולם הערבי
המלחמה הכלכלית של העולם הערבי נגד מוצרים מערביים ובמיוחד אמריקאים החלה ב-7 לאוקטובר, אך מאז התקיפות נגד הממשלה הפרו-איראנית בתימן היא רק הולכת ומתעצמת - וההשפעה מתחילה לתת את אותותיה

קריאות החרם על מותגים מערביים הולכות ומתעצמות עוד יותר מבשבועות הקודמים לאחר ההפצצה האמריקאית בתימן.

משתמשי המדיה החברתית דוחפים להמשיך את החרמות על המותגים בעוד ארה"ב ובעלות בריתה פוגעות בתימן בתקיפות אוויריות ובטילים במטרה לנטרל את המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן מלהמשיך ולשתק את הסחר בים האדום.

"החרימו את המותגים האלה שתומכים בפלישה לתימן", כתבה משתמשת X, נליה איעד, בפוסט שנצפה יותר מ-1.6 מיליון פעמים.

 

 


משתמש אחר ב-X ציין, "אף אחד מהמותגים האלה לא קשור לתימן, וארה"ב לא פלשה לתימן, גם למה הרעיון של החרם מכוון רק לחטיפים?".

"למעשה, החרמת המותגים הללו תשפר גם את הבריאות שלך", כתב משתמש X אחר בציניות. קריאות אלו לחרם מגיעות כאשר החרמות ברחבי המזרח התיכון כבר פגעו במותגים מערביים בעקבות התקפת חמאס הקטלנית בדרום ישראל ב-7 באוקטובר. מנכ"ל מקדונלדס, כריס קמפצ'ינסקי, אף כתב בתחילת החודש פוסט בלינקדאין שהסביר שלחרמות במזרח התיכון הייתה "השפעה עסקית משמעותית". לדבריו, החרמות נבעו "בגלל המלחמה והמידע השגוי הנלווה לכך".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"אני מכיר בכך שכמה שווקים במזרח התיכון וחלקם מחוץ לאזור, חווים השפעה עסקית משמעותית עקב המלחמה והמידע השגוי הנלווה לכך שמשפיע על מותגים כמו מקדונלד'ס".

"זה מייאש ולא מבוסס. בכל מדינה שבה אנחנו פועלים, לרבות במדינות מוסלמיות, מקדונלד'ס מיוצגת בגאווה על ידי מפעילים מקומיים הפועלים ללא לאות לשרת ולתמוך בקהילות שלהם תוך כדי העסקת אלפי מבני העם שלהם".

"הקשר הקהילתי המקומי הזה הוא הגאונות של שיטת מקדונלד'ס".

ועכשיו גם יש קריאות להחרים מוצרים גרמניים בשל הצטרפותה של גרמניה לצד ישראל בהאג...

 

 

 

בשבוע שעבר, רשת הפיצריות הבינלאומית פאפא ג'ונס, האשימה את "פתיחת הסניפים החדשה הנמוכה מהצפוי" ו"סגירת סניפים בינלאומיים בלתי צפויה ברבעון הרביעי כולל 10 בבריטניה", בין היתר בשל "עיכובים בפתיחת סניפים עקב הסכסוך המתמשך במזרח התיכון". וזה לא רק מקדונלדס או פאפא ג'ונס.

רויטרס מסרה כי מותגים מערביים אחרים, כמו סטארבקס ו-KFC, הוחרמו עד עתה.

נותר רק לראות אם החרמות יתגברו מאז החל מסע ההפצצות בתימן ביום רביעי.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE