הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ברוכים הבאים ל-Direct File כל מה שרציתם לדעת על שירות הגשת המסים החדש של אמריקה
השירות החדש מיועד לתושבי 12 מדינות ברחבי ארצות הברית ואמור לחסוך מאות דולרים בתשלומי הכנת הדו"חות, והכל בנוחות של חדר המחשב, סלון הבית, או סתם הסמארטפון, כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול - בכתבה

עם שיאו של החורף ככל הנראה כבר מאחורינו, שוב חוזרים תושבי ארה"ב לדדליינים המעיקים שמציב ה-IRS, אך עתה יש כלי חדש העתיד לשרת במיוחד את בעלי ההכנסה הבינונית והנמוכה: שירות, שיכין ויגיש את החזרי המס שלכם אונליין והכי חשוב - בחינם.

למעשה, מגישי מס בקליפורניה, אריזונה, נבדה, ו-9 מדינות נוספות יקבלו גישה לתכנית חדשה בשם Direct File אשר בשונה מאופציות ההגשה בחינם האחרות שה-IRS מספק באמצעות צד ג', או אפשרויות הגשה בחינם של TurboTax ו-H&R Block הרי שאופציית ה-Direct File החדשה תאפשרת לכם גם לשלוח מידע פיננסי רגיש ישירות ל-IRS בלא מתווך. מדובר גם בשירות הראשון מטעם הסוכנות עצמה שמנחה אתכם בתהליך מילוי ההחזר שלכם. ותוכנת צ'אט שיכולה לספק תשובות לשאלות מס בסיסיות בזמן אמת מנציגי שירות הלקוחות של ה-IRS עצמו.

ובכל זאת, יש קאץ'.

למרות ש-Direct File זמין למשלמי המסים בקליפורניה ללא קשר לכמה הם מרוויחים, הוא יכול לשמש רק אנשים שמרוויחים הכנסה בדרכים מסוימות.

לדוגמה, Direct File הוא לא בשבילכם אם יש לכם הכנסה מעסק שבבעלותכם, עבודה בקבלנות-משנה או משרות הנחשבות לחלק מהכלכלה המזדמנת (גיגים - או בעברית, חלטורות).

בכל מקרה, לא משנה איך תגישו את המסים שלכם, לא תהנו מהארכה אוטומטית של המועד האחרון להגשת הדו"ח של שנת 2023.

בגלל הנזק שגרמו סופות החורף בשנה שעברה, לרוב משלמי המס בקליפורניה היה עד אמצע חודש נובמבר להשלים את ההחזרים על 2022.

אך עד כה לא היו אסונות שהוכרזו על ידי הממשל הפדרלי בקליפורניה, כך שהמועד האחרון להגשת הדו"חות הפדרליים והמדינתיים לשנת 2023 נשאר ב-15 באפריל.

בתוך כך, תוכלו להתנחם בכך שה-IRS עיבד עשרות מיליוני החזרי מס מהר יותר השנה מבהשוואה לשנים עברו, וכעת הגישה לשירות הלקוחות הטלפוני משתפרת גם כן.

לכן אם אתם זכאים להחזרים, לפי מומחי המס, עליכם להגיש את הדו"ח בהקדם האפשרי.

אחרת, אתם פשוט מלווים כסף בלא ריבית לממשלה הפדרלית - לא רעיון מומלץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

 

בינתיים הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על Direct File:

למי תהיה גישה לשירות החדש?

תושבי קליפורניה, אריזונה, נבדה, וושינגטון, פלורידה, מסצ'וסטס, ניו המפשייר, ניו יורק, דרום דקוטה, טנסי, טקסס וויומינג - יהנו מ-Direct File במידה והוזמנו לבדוק את המערכת.

"שימוש בגישה מדורגת, פירושו שהפיילוט לא יהיה זמין לכל משלמי המסים הזכאים מידית", נמסר מה-IRS באתר האינטרנט של הסוכנות.

לפי ה-San Francisco Chronicle, ה-IRS מצפה לפתוח את התוכנית למשלמי מסים נוספים עד אמצע חודש מרץ.

תוכלו עד אז להירשם באתר ה-Direct File כדי לקבל התראה שתודיע לכם מתי התוכנית תהיה זמינה עבורכם.

מי יכול להשתמש ב-Direct File?

התוכנית כאמור תפעל רק עבור משלמי מסים שהכנסתם מוגבלת לשכר המדווח בטופס W-2, הטבות פרישה מביטוח לאומי, או ממועצת הפנסיה של הרכבות, ולאלה הנהנים מדמי אבטלה או מהכנסת ריבית של כ-1500 דולרים או פחות מכך.

זה אומר שאם אתה עצמאי, בעל עסק או קבלן, או אם יש לך הכנסה משותפות או נאמנות, Direct File הוא לא עבורך.

האופציה גם מאפשרת לתבוע אך רק רשימה קצובה של זיכויים וניכויים: זיכוי מס לעובדים בעלי הכנסה נמוכה, זיכויים לילדים ולשאר תלויים, ניכוי סטנדרטי, וניכויים עבור תשלומי ריבית של הלוואות סטודנטים וחינוך, כמו גם הוצאות לימודים ופיתוח מקצועי - בפנים.

אך אם אתם בעלי זכות לזיכויים וניכויים אחרים, כגון מיסים זרים ששולמו, טיפול בילדים, חיסכון פנסיוני, או אם אתם מקצצים בחשבון המס על ידי פירוט ניכויים (לדוגמה, אם יש לכם הוצאות רפואיות נכבדות), Direct File לא תהיה בחירה טובה עבורכם.

איך משתמשים ב-Direct File?

התוכנה פועלת באופן מקוון בלבד; תזדקקו לסמארטפון, טאבלט או מחשב כדי לגשת אליה. וכדי להתחיל, תצטרכו להוכיח ל-IRS שאתם בדיוק מי שאתם טוענים שאתם.

הדרך היחידה לעשות זאת השנה תהיה להשתמש בשירות אימות הזיהוי ID.me אשר מבצע סריקה של תעודת הזהות שלכם עם תעודה שהונפקה על ידי הממשלה, כגון רישיון הנהיגה או הדרכון, ולאחר מכן משתמש בתוכנת זיהוי פנים כדי להתאים את התמונה שלכם מסשן צ'אט חי או סלפי חדש למול התמונה המאוחסנת.

ID.me מעלה חששות בקרב כמה מבקרים, שאומרים שהוא מהווה איום גדול מדי על הפרטיות והאבטחה.

לאחר שתבססו את זהותכם, התוכנה תבדוק את זכאותכם, ולאחר מכן תנחה אותכם תוך כדי הזנת מידע על ההכנסה, הזיכויים, והניכויים שלכם.

אינכם צריכים להוריד שום תוכנה - במקום זאת, הערכים שהזנתם יישמרו באופן מקוון, ותוכלו להשהות את התהליך ולהמשיך מאוחר יותר מבלי שתצטרכו להתחיל מחדש.

היכולת לגשת לחלק 'השאלות והתשובות' של התוכנה פירושה שלא תצטרכו לדעת אילו טפסים למלא או היכן בדיוק להזין את המידע.

במקום זאת, התוכנה תטפל בפרטים אלה עבורכם. סוג זה של ליווי וירטואלי דומה למה שתקבלו משימוש בתוכנת הכנת מס מסחרית.

האם אפשר למלא החזרי מס לקליפורניה באמצעות Direct File?

לא, המידע שתזינו דרך Direct File לא יזרום אוטומטית לטפסי המס המדינתיים שלכם - קליפורניה היא לא אחת מקומץ המדינות שיאפשרו זאת. במקום זאת, מועצת המס בגולדן סטייט מציעה את CalFile, כדרך להגיש את ההחזרים בחינם באינטרנט. ההגבלות על השתתפות ב-CalFile דומות לאלו שב-Direct File, כך שאם אתם זכאים ל-CalFile, כנראה שתוכלו להשתמש גם ב-Direct File.

מהן האלטרנטיבות להגשת החזרי המס החינמיים?

מס הכנסה כבר מציע את שירות ה-Free Files למי שההכנסה הגולמית המתואמת שלו - כלומר, ההכנסה בניכוי ניכויים מסוימים, כולל תרומות לחסכון לפנסיה ותשלומי ריבית על הלוואות סטודנטים - הייתה 79,000 דולרים או פחות בשנת 2023.

אנשים שהרוויחו מדמי אבטלה, מהיותם עצמאים, מהשקעות, או מעבודות מזדמנות זכאים גם הם כל עוד הם עומדים במגבלת ההכנסה.

יש גרסה של Free File המאפשרת לכם למלא טפסים ישירות באינטרנט, ללא הנחיה מה-IRS.

עם זאת, הגרסה הנגישה יותר מחברת אותכם לכל אחד משמונה שירותי הכנת מס מקוונים, שיעזרו לכם להכין את ההחזר שלכם בחינם.

בנוסף, קרן AARP Tax-Aide ותוכנית סיוע המתנדבים שבחסות ה-IRS יכולים לחבר אותכם לחשבי מס מתנדבים שיעשו עבורכם את החזר המס שלכם או יעזרו לכם לעשות זאת בעצמכם, ללא עלות.

שירותים אלו מספקים הכנה או הדרכה רק לנישומים בעלי הכנסה נמוכה ובינונית העומדים במגבלות ההכנסה, או בעלי מוגבלויות או שליטה מוגבלת באנגלית.

TurboTax ו-H&R Block גם השיקו גרסאות חינמיות של תוכנת הכנת המס וההגשה שלהם באינטרנט.

אין הגבלת הכנסה לכך, אבל השירותים עובדים רק עם החזרות בסיסיות הדורשות רק מעט יותר מטופס 1040.

זה לא יכלול את כל מי שיש לו הכנסה או הפסדים מעסק קטן, למשל, או שההשקעות שלו משלמות לו יותר מ-1,500 דולר בדיבידנדים.

10% לא
90% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE