הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שימו לב: מפעל למוצרי חלב בקליפורניה מזוהם בחיידק הליסטריה
גבינות, יוגורטים ושמנת חמוצה ממגוון מותגים המיוצרים במפעל אחד חשודים כגורם להתפרצות מדאיגה של החיידק ב-11 מדינות בארה"ב, ולמותם של שני בני אדם

התפרצות ליסטריה מדאיגה ברחבי ארצות הברית נקשרה לגבינות, יוגורטים ושמנת חמוצה המיוצרים בקליפורניה – לגביהם פורסמה התראה על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

על פי הדיווחים, 26 בני אדם חלו, 23 אושפזו והרופאים נאלצו לקבוע את מותם של שני אנשים – זאת ב-11 מדינות בארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

חברת המזון Rizo-Lopez פרסמה ביום שני האחרון ריקול מרצון לגבי כל מוצרי הגבינות והחלב שלה, המיוצרת במפעל במודסטו, קליפורניה, "מכיוון שיש אפשרות שהם מזוהמים בליסטריה מונוציטוגנס".

בהודעה לעיתונות שפורסמה על ידי החברה, נמסר כי הריקול הוא כאמור על מוצרי גבינה, יוגורט ושמנת חמוצה תחחת המותגים: Tio Francisco, Don Francisco, Rizo Bros, Rio Grande, Food City, El Huache, La Ordena, San Carlos, Campesino, Santa Maria, Dos Ranchitos, Casa Cardenas, and 365 Whole Foods Market.

כאמור, ה-CDC מסר כי עד כה דווחו 26 נדבקים בזן הליסטריה המדובר ב-11 מדינות. 23 מהם אושפזו, ושניים – אחד תושב קליפורניה ואחד תושב טקסס, מתו כתוצאה מהחיידק.

 

 

אבל סוכנות הבריאות ציינה כי "המספר האמיתי" של האנשים שנדבקו מההתפרצות הוא "כנראה גבוה יותר" מכיוון שחלק מהאנשים לא נבדקים, מחלימים ללא איבחון או לא מקבלים טיפול רפואי.

כמו כן, ה-CDC ציין כי הוא חוקר את זן הליסטריה הזה כבר כמה שנים, עוד לפני ההתפרצות המדוברת.

"חקרנו את ההתפרצות בשנים 2017 ו-2021. עדויות אפידמיולוגיות קודמות זיהו גבינות דומות אחרות כמקור אפשרי להתפרצות, אבל אין מספיק מידע כדי לזהות מותג ספציפי. אנו פותחים מחדש את החקירה בינואר 2024, זאת לאחר שדווח על זיהומים חדשים בדצמבר 2023 כאשר הזן נמצא בדגימת גבינה מבית Rizo Lopez Foods".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE