הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מה קרה לטסלה? "המניה עם הביצועים הגרועים ביותר השנה ב-S&P500"
מה שנחשבה בעבר, תרתי משמע, ל'מניה בטוחה' עבור מיליוני משקיעים הפכה השנה לקטסטרופה בהשוואה למתחרותיה - האם התחרות מסין תכריע את מיזם הפלא של אילון מאסק?

טסלה של אילון מאסק, שנחשבה בעבר כחוד החנית של מהפכת הרכב החשמלי, מתמודדת עם ספקות גוברים לגבי יכולתה לקיים צמיחה ולשמור על דומיננטיות בשוק הרכב החשמלי ההולך ונהיה תחרותי יותר ויותר, ועם ירידת מניותיה ב-32% מאז ינואר, ענקית הרכב החשמלי הפכה גם למניה עם הביצועים הגרועים ביותר ב-S&P 500 השנה.

CNN מדווחת כי מי שסימלה בעבר את עתידה של תעשיית הרכב, מתחבטת כעת בשאלות לגבי המשך הדרך.

ייצרנית הרכבים החשמליים הלוהטת, שהיתה חלק מרשימת מניות הטכנולוגיה המכונות "Magnificent Seven", הפכה בעצם למקרטעת.

זהו סיפור דעיכה שתועד היטב, כשהחברה הושפעה מבעיות בטיחות, ריקולים, האטת צמיחה ואפילו הורדות מחירים כפויות.

עם זאת, דו"ח עדכני של אנליסט מוולס פארגו, קולין לאנגן, משרטט תמונה אפילו יותר אפלה ממה שדמיינו רבים בעבר, ומתאר את טסלה כ"חברת צמיחה ללא צמיחה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לאנגן צופה שהצמיחה של טסלה תישאר קבועה השנה ואז תרד ב-2025 ככל שהתחרות תגבר, המשלוחים יאכזבו, ויצרנית הרכב תאלץ להוזיל מחירים שוב.

UBS גם הורידה את התחזית שלה עבור טסלה, תוך שהיא מציינת חששות מהאטת הביקוש לרכבים חשמליים ונתח שוק הולך וגובר של יריבים סיניים.

בעוד שרוב החברות המפוארות הכלולות ב'7 המופלאות', כולל אפל, אמזון, Meta של מארק צוקרברג, גוגל, Nvidia ומיקרוסופט, דיווחו על צמיחה דו-ספרתית ברווחיהן בשלושת החודשים האחרונים של 2023, טסלה דיווחה על ירידה מדהימה של 40% ברווח מאשתקד.

אכן, החברה מוצאת את עצמה מנווטת דרך סערה מושלמת, כאשר סביבת ה-EV הופכת צפופה יותר ויותר בדיוק כשהחברה מושמת בסימן שאלה ושאמריקאים רבים נמנעים מרכישת רכב חשמלי בשל חששות אחרים.

מחיר המניה של החברה ירד בכ-60% מהשיא של כל הזמנים ב-2021, 407 דולר, ואנליסטים מאמינים שלמרות הירידה האחרונה במחיר, המניה של טסלה עדיין יקרה מאוד בהשוואה לרווחים בפועל.

לבסוף אולי זו הסיבה שלדברי לאנגן, הנטייה הקודמת של טסלה לצמיחה מהירה כבר אינה בטוחה, וסביר להניח שהמניה צפויה לרדת עוד יותר.

וולס פארגו הורידה את יעד מחיר המניה מ-200 דולר ל-125 דולר, בעוד ש-UBS הורידה את יעד המחיר ל-165 דולר.

לפחות יש את X.

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE