הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
8 הרוגים בפיגוע הטרור במנהטן
נהג שנסע בטנדר דרס למוות הולכי רגל ורוכבי אופניים והתנגש באוטובוס תלמידים

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביום שלישי אחה"צ, ה-31 באוקטובר, ערב הלאווין, אדם נסע בטנדר בנתיב לאורך כ-10 בלוקים תוך שהוא מתנגש בעוצמה במספר רב של הולכי רגל ורוכבי אופניים, והתנגש באוטובוס תלמידים סמוך לרחוב צ'יימברס בדרום מנהטן בניו יורק. חשוד אחד נעצר בזירה. המשטרה אישרה שמדובר בסייפולו סייפוב, אזרח אוזבקיסטן בן 29, המתגורר בעיר טמפה שבפלורידה.
אירוע הדריסה-ירי נערך סמוך לאתר מרכז הסחר העולמי ולבית ספר. מאחר והירי התרחש בסמוך לשעת יציאת הילדים מבית הספר, הורים רבים היו בדרכם לאסוף את ילדיהם מבית הספר. בית הספר נסגר לאחר שנשמעו היריות וההורים נאלצו להמתין שעה ארוכה ומורטת עצבים עד אשר הצליחו להתאחד עם ילדיהם. שמונה אנשים נהרגו, שישה מההרוגים נהרגו במקום ומותם של שניים נוספים נקבע בבית החולים, ומעל 10 נפצעו קשה במהלך הפיגוע, בהם שני ילדים.
הפיגוע שנערך בשעות אחה"צ הצליח לזעזע שוב את תושבי ניו יורק שזו לא הפעם הראשונה שהם צריכים להתמודד עם פיגוע טרור.
עדי ראייה סיפרו כי החשוד פתח באש מתוך רכבו זמן קצר לאחר ההתנגשות. ברשת "פוקס" דיווחו כי עדי ראייה סיפרו שהנהג הפוגע צעק "אללה אכבר" לאחר שיצא מרכבו.
"ראיתי את הנהג מסתובב בכביש לאחר ההתנגשות כשהוא מבולבל מאוד", שחזר עד ראייה. "הוא לא הבין מה קורה סביבו. הרבה אנשים רצו לכל עבר וצעקו 'יש לו אקדח'. אני לא ראיתי שהוא היה חמוש".

תלמיד בית ספר בן 14 שהיה עד לאירוע סיפר כי "מה שקרה זה שהייתה תאונת דרכים והוא יצא מתוך אחד הרכבים. הוא נשא עמו שני אקדחים. הוא רץ סביב רחוב צ'יימברס ומישהו התחיל לרדוף אחריו. שמעתי 4 עד 6 יריות וכולם התחילו לרוץ".ראש העיר ביל דה בלאזיו תודרך על האירוע ועוזרו הודיע כי לא קיים איום מיידי על ביטחון העיר. כמו כן, מושל ניו יורק אנדרו קאומו בדרכו לזירה ומהבית הלבן נמסר כי הנשיא דונלד טראמפ תודרך על המתקפה.
ערב הלאווין היה ערב עצוב במיוחד בניו יורק. הורים מודאגים חששו לשלוח את ילדיהם או להשתתף בעצמם בצעדת ההלאווין המסורתית ושיחת היום היתה הפיגוע בניו יורק ופיגועים נוספים המתרחשים מדי חודש בחודשו בארה"ב והעולם ומה יהיה הלאה?

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE