הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"המשמעות- יותר עומסי תנועה"
פקידי תחבורה בדרום קליפורניה מוחים כנגד הצעת חוק המס הרפובליקני, ראש עיריית לוס אנג'לס מצטרף לביקורת

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גרסטי במסיבת העיתונאים

חקיקת המס הרפובליקנית  אשר מפלסת דרכה דרך הקונגרס, הביאה לקול זעקה בקרב פקידי התחבורה בדרום קליפורניה, הטוענים כי השינויים במספר ניכויי מס פחות מדוברים,  עלולים להאט את שיפוץ שדה התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס והתוכנית השאפתנית של מחוז לוס אנג'לס  לבניית מעל תריסר מסילות רכבת חדשות במהלך ארבעת העשורים הבאים.

"פירוש הדבר יותר עומסי תנועה," אמר השבוע ראש עיר לוס אנג'לס, אריק גרסטי, במסיבת עיתונאים שהתקיימה במטה משרדי רשות התחבורה המחוזית של לוס אנג'לס. "בפעם הבאה שתיתקעו במסלול ההמראה בשדה התעופה LAX,  תודו להצעת חוק המס הרפובליקנית ... כי זה מה שהיא עלולה לגרום."

בית הנבחרים העביר כבר גרסה של הצעת חוק המס - והשבוע הסנאט שוקל הצעת חוק נפרדת. הסנטוריות דיאן פיינשטיין וקמאלה האריס מקליפורניה מתנגדות נחרצות לתוכנית.


להלן שלושה מהשינויים המוצעים באחת או יותר מהגרסאות של הצעות קיצוץ-המס שלגביהם טוענים פקידי תחבורה  שיפריעו ליעדי התשתיות בדרום קליפורניה:


שינויים בשטרות חוב

גרסת בית הנבחרים תחסל שטרות חוב של פעולות פרטיות, כלי פיננסי אשר מסייע למפתחים ולעמותות שלא למטרות רווח להשאיל בריביות נמוכות שבדרך כלל שמורות לסוכנויות ממשלתיות.

שטרות החוב נמכרות על ידי ממשלות בשם המגזר הפרטי ולעיתים תכופות מממנות פרויקטים של תשתיות, בין היתר פיתוח דיור בר השגה וכבישי אגרה. הכנסות משטרות החוב פטורות ממס, כלומר משקיעים מוכנים לקבל ריביות נמוכות יותר.

חיסול שטרות החוב יחסוך לממשלה הפדראלית בסביבות 39 מיליארד דולר בעשור הקרוב, על פי תקציר של הצעת חוק בית הנבחרים. גרסת הסנאט הנוכחית לא תחסל אותם.

מומחים, לרבות האגודה האמריקאית לתחבורה ציריות, קבוצת סחר, ביקרו בחריפות את ההצעה. לטענתם, חיסול השטרות מהווה סתירה מוחלטת ליוזמת ממשל טראמפ למשוך יותר השקעות מן המגזר הפרטי על מנת לאחות את תשתיות המדינה המתפוררות.

"אין הרבה היגיון בזה שהרפובליקנים בחרו לקצץ דווקא את התוכנית הספציפית הזאת," אמר דאריין שאנסקה, פרופסור לחוק ב- UC Davis המתמחה בחוקי מס וממשלה מקומית.

פקידי LAX מתכננים להשתמש בשטרות חוב פרטיים כדי לממן היבטים מרכזיים בשיפוץ והרחבת שדה התעופה שעומד על סך 14 מיליארד דולר, לרבות מתחם התקהלות חדש וחיבור מסילה לאזור הטרמינל המרכזי. לטענת הפקידים כל השיפוצים וההרחבות חייבים להסתיים לפני אולימפיאדת הקיץ של 2028.

ללא הניכויים, שיפוץ שדה התעופה עלול לעלות לפחות 500 מליון דולר יותר בתשלומי ריבית, אמרו פקידי Los Angeles World Airports. המחיר הגבוה יותר עלול לכפות על העיר לוס אנג'לס להפחית את היקף הפרויקט באופן משמעותי, אמר גרסטי והוסיף: "אנו לא נוכל להרשות לעצמנו לעשות כל כך הרבה."

אסטרטגיית חוב זהה תשחק תפקיד "חיוני" בתוכנית שהמטרו וגרסטי הכריזו עליה השבוע להאצת הקמת פרויקטי תשתית גדולים בזמן לאולימפיאדה, אמר ראפי האמפריאן, מנהל העניינים הפדרליים של המטרו.

עד 2028, מטרו מקווים לסיים מנהרה דרך מעבר ספולבדה, שללא הניכויים תיפתח באמצע שנות ה-2030, בנוסף למסלול מעבר מהיר בין העיר התחתית לארטסיה שעתיד להיפתח ב-2041.

הקווים ממומנים חלקית על ידי Measure M, מכירות מס חצאי הסנטים שמצביעי מחוז לוס אנג'לס אישרו אשתקד, אך המס לא מספק מספיק מימון לסיום הקו בזמן מספק לאולימפיאדה ללא השקעה חיצונית.

פקידי תחבורה אומרים כי הם מקווים שחברות פרטיות יוכלו לשלם חלק מעלויות ההקמה, בתמורה למשהו – סביר להניח, נתח מהכנסות הפרויקטים. שטרות החוב הפרטיים יהיו חיוניים בהפיכת השותפות לאטרקטיבית, כך נמסר על ידי מטרו.

כמו כן, הצעות החוק של בית הנבחרים והסנאט שמות מכשול בפני סוכנויות לשלם שטרות חוב מחדש לפני המועד. בחמש השנים הכספיות האחרונות, מטרו החזירה חובות של יותר מ300 מיליון  דולר בהקדם, בחיסכון של יותר מ40 מיליון בריבית.


הטבות נוסעים

עלויות תחבורתיות הן ההוצאה השנייה בגודלה עבור רוב משקי הבית בארצות הברית, על פי נתוני עבודה פדרליים. קוד המס מעודד מעסיקים לפרוע חלק מאותן עלויות על ידי הענקת סכומים כוללים לעובדים בעבור עלויות נסיעות, או לחלופין באמצעות הרשאת עובדים לשלם עבור הוצאות נסיעות עם הכנסה פטורה ממס.

חברות אשר מציעות הטבות נסיעות יכולות לנכות את העלויות הללו בתור הוצאת עסקים, עם מכסה של כ-260 דולר לחודש לעובד. הצעת החוק של בית הנבחרים וגרסא שעברה על ידי ועדת סנאט מוקדם יותר החודש יחסלו את ניכויי המעסיק.

פקידי דרום קליפורניה גורסים כי הניכוי יהפוך את המעבר לאפשרות תחרותית במחוז חנוק מרוב תנועה.

מחיקת מס המעביד הוא "אבן הפינה" של מאמצי המטרולינק לעודד תחבורה ציבורית בקרב עובדי החברות הגדולות ביותר בדרום קליפורניה, לטענת וויטני או'ניל, מנהלת ענייני הממשלה של המטרולינק.

כ-17% מהכנסות הסוכנות השנתיות באות מתוכנית שותפות תאגידים אשר מעודדת עובדים של מעסיקים בכירים כמו USC, דיסני ובית החולים לילדים של לוס אנג'לס לרכוש כרטיסים ואישורי מעבר, כך נמסר על ידי הסוכנות.

פקידי מטרולינק אומרים כי הם אינם בטוחים מה תהא השפעת החיסול על תחבורה ציבורית או על מכירות כרטיסים. אך ניכוי המס הנוכחי מסייע ב"הורדת מכוניות מהכביש המהיר", אמר מנכ"ל מטרולינק ארט ליהי. לדבריו, רוב נוסעי מטרולינק הם בעלי מכוניות אשר יוכלו לבחור לנהוג במכוניתם הפרטית במידה ולקיחת רכבת תיעשה יקרה יותר.

הצעה נוספת שכלולה בהצעת החוק של הסנאט תחסל הטבה אשר מחזירה הוצאות כספיות של עד 20 דולר לחודש בהוצאות של אנשים שרוכבים על אופניים לעבודה.


זיכוי מס תחליף לדלק

כל שנה מאז 2005, מטרו קיבלה כ-18 מליון דולר לשנה בחסכונות מס עבור קניית ותפעול צי שכמעט לחלוטין חף מדלק.

זיכוי המס שמתגמל את המטרו בעבור יותר מ2400 האוטובוסים הדחוסים בגז טבעי, החל ב-2005 ותוקפו פג בקץ השנה שעברה. חסכונות אלה בדרך כלל חוזרים לתקציב תפעול המטרו, משלמים על הוצאות כמו דלק ושירותי ניקיון.

במכתב לנציגה לינדה סאנצ'ז (D-Whittier), אשר יושבת בועדת בית הנבחרים המפקחת על חקיקת מס, ביקש מנכ"ל מטרו פיל וושינגטון מהמחוקקים להאריך את התוכנית.

בנוסף, הפציר וושינגטון להארכת הזיכוי לסוכנויות המפעילות אוטובוסים חשמליים. השנה, ועד המנהלים של המטרו רכש 95 אוטובוסים חשמליים אשר יתחילו לפעול במהלך חמש השנים הקרובות.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE