הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חנוכה בשבט חן
לקראת חג האורים החליטו חניכי שבט חן לשמח משפחות נזקקות מהקהילה כדי שכל ילד יוכל לחגוג וליהנות ממתנה קטנה חדשה לחג. גם השנה השתתפו בהדלקת הנרות, הוריה של חן יצחק ז"ל, שעל שמה נקרא השבט.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



הם הגיעו לפעולה כשבידם חבילה גדולה עם משחק חדש. המתנות הרבות שנאספו נתרמו לארגון "בשמחה", היה מרגש לראות את ההתגייסות של כולם לשמח את החניכים וההורים למטרה הנעלה. הפעילות בשבט גם היא כמובן הייתה בנושא חג החנוכה, כל גדוד מהקטנטנים ועד הבוגרים הכינו סביבונים טעימים ממרשמלו, בנו חנוכיות, הכינו קישוטים לחג, ערכו חידונים, שרו שירים  והקשיבו לסיפורי החג. בסוף יום הפעילות נערכה הדלקת נר ראשון מספר ימים מוקדם אומנם אבל אין כמו להדליק נר חנוכה בשבט חן.



זה כבר מספר שנים שהוריה של חן יצחק ז״ל, שנהרגה באסון ערד בשנת 1995, מרסל ושרינה יצחק, מכבדים את השבט בנוכחותם להדלקת נר חנוכה. מרסל ושרינה יצחק הם ממקימי שבט חן לפני מעל 30 שנה, ילדיהם הבוגרים היו בין 28 החניכים הראשונים שחנכו את פעילות השבט אשר התקיימה  בבית אחד ההורים. חן, בת הזקונים, גם הצטרפה לשבט. בקיץ 1995, בסיום שנת ההדרכה הראשונה שלה, נסעה לביקור בארץ.  בערב ה–18 ביולי 1995 נערך מופע הפרידה של להקת "משינה" בפסטיבל ערד, הביקוש להופעה  היה רב מאוד. 

זמן רב לפני ההופעה כבר המתינו אלפי בני נוער ליד שער הכניסה למתחם. בהוראת המארגנים לא נפתחו שערים נוספים ובעקבות זאת, נוצר דוחק רב בכניסה. בזמן הופעת החימום חלק מהשער התמוטט מלחץ הקהל, וקרס על הצעירים שעמדו בסמוך אליו. קריסת השער הביאה למותם של שלושה צעירים.חן יצחק, הנערה שכל כך אהבה את ישראל ואת החיים, הייתה אחת משלושת ההרוגים באסון בפסטיבל ערד.

מרסל ושרינה יצחק בהדלקת נרות החנוכיה


מספר חודשים אחרי פטירתה, שבט הצופים הישראלי בוואלי, שבו חן גדלה וחונכה, החליט להנציח את זכרה ובדצמבר 1995 הוחלף שם השבט משבט ״מעיין״ לשבט ״חן״ . מאז, גדל שבט "חן", הפעילות כבר לא מתקיימת בבתי ההורים אבל את שמה של חן אפשר לשמוע כל יום ראשון, במסדרים, במוראלים שהחניכים שרים ובאירועים קהילתיים שהשבט משתתף בו.

  גם כיום, ההורים שרינה ומרסל, נרגשים מידי שנה לראות שהשבט עדיין תוסס וקיים. נכדותיהן של משפחת יצחק הן בוגרות שבט ״תפוז״ ב- Irvine. שתיהן משרתות בצה״ל במסגרת גרעין צבר. באירוע חניכי שבט חן שרו שיר מוראל אחד ומיוחד שהוקדש למשפחה: ״חן אימפריה, שבט חן עולה עולה״. בזמן השירה ניתן היה להבחין  בהתרגשות מעצם העובדה ששמה של חן עדיין מהדד בפיהם של חניכי השבט כאשר חלפו 22 מאז לכתה. 



בסיום הדלקת הנר נהנו חניכי השבט מסופגניות מתוקות וטעימות אשר נתרמו על ידי לימור רובנשטיין.

שיהיה לכולנו חודש מלא ניסים וחג אורים שמח.

בואו גם אתם להיות חלק ממשפחת שבט חן- המקום בו אפשר להיות הכי ישראלי שיש באמריקה!להרשמה וקבלת מידע על פעילות הצופים כנסו לפייסבוק או בקרו באתרshevetchen.com


לפרטים נוספים ניתן לפנות למרכזת השבט מאי לנציאנו - 818-836-9412 או לשלוח מייל [email protected]

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE