הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טיולים בטעם אחר
הכירו את פאזל ישראל – משב רוח רענן בטיולי התיירים בארץ. הקונספט הייחודי של השפים גיא מרום וניר מרגלית, לטיולים מסוג אחר המותאמים אישית לכל לקוח

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



בטיסתי האחרונה לישראל ישבתי ליד תייר מקנדה. הוא מעולם לא ביקר בישראל לפני כן וניכר כי התרגש לקראת מה שמצפה לו. הוא הגיע בקבוצה ומהר מאוד פרש בפני את המסלול, כשהוא ממתין לתגובה שלי. לא הופתעתי כשציין את ירושלים והכותל, תל אביב וחוף הים, מצדה וים המלח. מסלול המתמקד באתרים מרכזיים (highlights) ומוצע על ידי חברות התיירות בישראל וברחבי העולם. כמובן שעודדתי אותו שיהיה מעניין ואיחלתי לו טיול מהנה. ביני לבין עצמי, חשבתי שאנחנו, שגדלנו בארץ הזו, יודעים שישראל הרבה יותר מגוונת, מיוחדת, מעניינת ומורכבת ממה שרוב התיירים זוכים לפגוש. 


חברת "Puzzle Israel" - היא חברת טיולים שנותנת מענה לצורך הזה. החברה מהווה משב רוח רענן בנוף של חברות התיירות, גם בסגנון וגם בסוג הטיולים המוצעים לתיירים המבקשים להגיע לארץ. היא מעניקה לתייר הזדמנות להכיר את ישראל על נופיה השונים, לחוש ולטעום את המגוון ולגעת מעט גם במורכבות הרב תרבותית. היכרות מזווית אחרת שאינה שגרתית ולאתרים שאוטובוס תיירים ממוצע לא מגיע אליהם.

המיזם הוקם  בשנת 2010 על ידי שני חברי ילדות: גיא מרום וניר מרגלית, במטרה לענות על דרישה הולכת וגדלה לטיולים בישראל, בסגנון אחר, סגנון הפונה לתיירים המבקשים לטייל בארץ בצורה בה ירגישו  פחות כתיירים ויותר כבני המקום. 

התפריט המוצע לתייר המתכנן להגיע לישראל הוא עצום וכולל בתוכו את האטרקציות הבאות: טיולים בדגש ספורטיבי לרוכבי אופני כביש הרוצים לגלות את הארץ על הגלגלים; טיולים בדגש תרבות ואוכל, הסוקרים את העולם הקולינרי המרתק ועשיר הטעמים שקיים בארץ; טיולי בר/בת מצווה, שכוללים אטרקציות מותאמות למשפחה וטקס בר/בת מצווה בכל מקום שניתן לחלום עליו; טיולי הרפתקאות לנשים; ביקור בכפרי אמנים ומפגש עם אמנים ברחבי הארץ; אירוח אצל משפחה מקומית, אתיופית, בדואית או בכפר דרוזי; סיורים גיאו-פוליטיים, תצפיות והיכרות עם מורכבות החיים במזרח התיכון; ביקור בקיבוץ בו גרים אנשים בעלי צרכים מיוחדים לצד אנשים "רגילים"; טיולים רגליים בטבע במסלולים מוכרים ופחות מוכרים; אופציות לטיולי אקסטרים (זחילה במערות, גלישת סנפלינג) ;ביקורים באתרים ארכאולוגיים מרתקים, מוכרים וחדשים ועוד המון. 

החברה מתגאה בכך שכל טיול אותו הם מציעים נתפר אישית לטעמו וצרכיו של כל לקוח בהתייחס לתקציב שהוא מכתיב. זהו קונספט ייחודי ומורכב, שמעט מאוד חברות תיירות עובדות על פיו (tailored tour).



תיירות וקולינריה משובחת 

באופן אישי, פגשתי לראשונה את ניר וגיא,  בערב קולינרי טעים במיוחד שערכו עבור ארגון "בשמחה" בלוס אנג'לס. השניים, שמלבד היותם בעלי חברת טיולים, הינם גם שפים מדופלמים וחובבי אוכל. באותו ערב הם בישלו סעודת מלכים בסגנון ים תיכוני לכ-70 אורחים מהקהילה הישראלית בעיר. במהלך האירוע הציגו השניים את חברת הטיולים שבבעלותם  ופרשו בפני המשתתפים, ישראלים שגרים כבר שנים בארה"ב, הצעות למגוון טיולים שיוכלו לקיים עם משפחותיהם, כדי להכיר לצעירים שבהם את ישראל של ילדותם, הארץ שגדלו בה.

אירוע זה הוא דוגמה אחת לסוג האירועים שהשניים מקיימים ברחבי צפון אמריקה. כמו כן, מדי כמה חודשים הם עוזבים  את הבית והמשפחה, מגיעים לארה"ב לכמה שבועות ומביאים את המטבח הישראלי לאמריקה. הם מתארחים במטבחים של משפחות וקהילות מקומיות, מבשלים, משוחחים ומספרים על ישראל.  הכיף הכי גדול הוא כאשר המשפחה או הקהילה מזמינה אירוע בו האורחים משתתפים בהכנות ובבישול עצמו. 

במהלך השנים צברו ניר וגיא ניסיון רב ובאמתחתם כבר מעל ל-300 אירועים, מקטנים (עם 15 משתתפים) ועד גדולים (כאלו עם 150 איש), מאירועים צנועים של משפחה וחברים ועד אירועים נוצצים ורשמיים, כמו אירוח ערבי התרמת כסף למען צה"ל, אירועים של הפדרציות היהודיות ואירועי לקוחות "High End".

האוכל אותו הם מבשלים עבור או יחד עם המשתתפים באירועים הללו הוא בעיקרו מהמטבח הים תיכוני. המתכונים הם פרי יצירתם המקורית. הם יוצאים לשוק המקומי, קונים מצרכים טריים ובשילוב תבלינים שהביאו אתם, עם תשומת הלב ואהבת הבישול, לדבריהם, גם שקשוקה פשוטה יוצאת מעדן. השניים שופעים יצירתיות, ממציאים מתכונים חדשים ללא הרף, אשר ניתן למצוא אותם בספר המתכונים של "Puzzle Israel". 


רוב לקוחות החברה הם תיירים שאינם חיים בישראל (למשל ישראלים שעזבו את הארץ ורוצים להראות למשפחות היכן גדלו, יהודים שביקרו בארץ בעבר ורוצים לראות אותה שוב או כאלו שמעולם לא ביקרו בה). החברה דואגת כמובן לשלב בטיולים אלו גם אתרי "חובה" מרכזיים שיש בארץ, כגון הכותל ובניין הכנסת בירושלים, מצדה וים המלח, אך הבסיס לבניית התכנית הוא הכירות עמוקה ומגוונת יותר של מקומות שרק ישראלים בני המקום מכירים וכאלו שבשום צורה אחרת התיירים לא היו מצליחים לבקר, וכמובן גם היכרות אישית עם הלקוחות והתאמה מרבית למשאלות לבם. 



החלטתי להיפגש פעם נוספת עם שניהם,  בשביל להבין יותר לעומק כיצד שני חברֶה צעירים, שייסדו את החברה שלהם רק לפני כשבע שנים, הצליחו כבר לבסס לעצמם מוניטין בצורה כה מוצלחת, בקרב קהילות יהודים ברחבי צפון אמריקה (גם בקרב קבוצות נוצריות רבות), וכיום מארגנים ומוציאים לפועל מעל ל- 100 טיולים בשנה (מטיולי זוגות ומשפחות ועד קבוצות של מעל 50 משתתפים).

ניר סיפר לי שהחזון שלו ושל גיא היה לשלב את הקולינריה (אמנות הבישול והאכילה), יחד עם חברת טיולים לתיירים כי הם ראו שדרך הבישול, הריחות והטעמים ניתן להכיר ולהבין טוב יותר את מגוון התרבויות העצום שקיים בארץ. לפני 7 שנים זה היה רעיון חדשני ממש ובשילוב הקונספט של "תפירה" אישית של הטיול לכל לקוח, נולדה לה "Puzzle Israel" והקונספט החדשני של . מהר מאוד נמצאו האנשים שנדלקו על הרעיון והיו מוכנים לתת לניר וגיא ולחברה הטרייה הזדמנות להוכיח את עצמם והם ממשיכים לעשות זאת במרץ ומכל הלב מאז ובכל יום. 

אם כי, בתחילת הדרך ניר וגיא ייעדו את הטיולים לקהל תרמילאי, כזה שרוצה לחרוש את הארץ ולהרגיש את "השטח", מהר מאוד החליטו על תפנית של 180 מעלות ובחרו לשווק בעיקר למשפחות יהודיות בעלות זיקה לישראל. משפחות רבות כאלו רוצות להגיע לארץ במטרה לחגוג בר/בת מצווה ולשלב יחד עם האירוע טיול משפחתי. עם הזמן גם רבנים וראשי קהילות פנו  אליהם, במטרה להביא את חברי הקהילות שלהם לטיולי שורשים בישראל. 

שיווק הטיולים נעשה בעיקר מפה לאוזן ובאמצעות האירועים הקולינריים שהזכרתי. ניר וגיא מעריכים כי כ-80 אחוז מהלקוחות של החברה מגיעים בזכות אירועים אלו, בהם ניתנת למשתתפים הזדמנות למפגש פנים אל פנים עם מנהלי החברה. 



פאזל אידיאלי ומציאות מקומית

צוות החברה מורכב מעשרה עובדים קבועים ולצדם מורי דרך העובדים בשיתוף עם החברה. כשמדובר בטיול של קבוצה גדולה, משלבים צוות מארח מטעם החברה שתפקידו לדאוג לצרכים המיוחדים של כל אחד ואחת מחברי הקבוצה וכפי שניר מסביר: "הם יפטפטו עם הסבתא וידאגו לצרכיה, הם ישחקו ויעסיקו את הילד בן ה-3 כשמשעמם לו". המטרה העיקרית היא שכל אחד בקבוצה ירגיש בנוח במהלך הטיול.

ביקשתי ששניהם יפרטו לי מעט יותר על תהליך בניית טיול בקונספט של Tailor Made וכיצד הם משלבים את הקולינריה בכל טיול: "השלב הראשון הוא שיחה עם הלקוחות במטרה להבין איך נראה הטיול האידאלי עבורם, אילו חוויות הם רוצים לחוות ומהן המגבלות הקיימות. לאחר שיחה של כחצי שעה ניגשים לבניית הטיול ומציעים ללקוח מגוון פעילויות אופציונאליות מהן הוא בוחר. למעשה באמצעות כל חלקי הפאזל שאנו מגישים לו, הלקוח מרכיב לעצמו את הטיול המושלם עבורו. החלק הקולינרי משתלב באופן טבעי בכל טיול מכיוון שאנחנו מקפידים להציע לפחות שתי הזדמנויות לבשל ארוחה יחד עם הלקוחות, במהלך הטיול, כך יוצא שהם גם נפגשים איתנו ומכירים אותנו". 

למרות המציאות המורכבת בארץ, תיירים ממשיכים להגיע. יש כאלו שחוששים אך זוג המייסדים משתדל להעביר את המסר שישראל למעשה היא אחד המקומות הכי בטוחים בעולם. אבל עם זאת, "Puzzle Israel" לא נרתעים מלהציג לתיירים את המציאות של החיים בארץ. 

דוגמה טובה לכך היא שהם מאוד אוהבים לארח קבוצה (לפעמים בליווי מוזיקה חיה עם להקה מקומית) לארוחה שהם בישלו בשטח בתוך בית סורי נטוש ברמת הגולן. התיירים מסיימים טיול ג'יפים לאורך הגבול עם סוריה ולפתע מגיעים לבית נטוש עם גרפיטי על הקירות. ההפתעה מתגלית כשבתוך המבנה מחכה להם ארוחת מלכים עם שולחנות, נרות ופרחים. הם מתיישבים לאכול ונהנים מיין משובח מיקב מקומי, כשברקע  לפעמים אפילו שומעים את הטילים מאזור הלחימה בסוריה.על כך אומר ניר: "לשמחתי, אנו מצליחים להביא להם את הקונטרסט הזה של המציאות שלנו בצורה כל כך מיוחדת, משהו שמשקף את החיים על הגבול ואיך שומרים על שפיות במציאות שכזאת".


אז אם גם אתם רוצים להכיר למשפחה ולחברים שלכם את ישראל האמיתית, צרו קשר עוד היום עם נציג החברה ותוכלו גם אתם לטייל, לאכול ולהתחבר. 

Puzzleisrael.com



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE