הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חנוכה עם די.ג'יי יהל- "המוסיקה שוברת גבולות"
די.ג'יי יהל הספיק להופיע כל כך הרבה פעמים בלוס אנג'לס שיש כאלו החושבים שהוא גר כאן. בראיון טרנסאטלנטי, הוא מספר על המעריצים מאיראן ולבנון והקהל היפני המשתחרר בהופעות


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



אחד מאמני הטראנס הבולטים בישראל הוא יהל שרמן המוכר בשם הבמה שלו DJ Yahel. אם תציצו בערך הויקיפדיה שלו, תגלו שבשיאו הוא דורג במקום ה-28 ברשימת 100 הדי ג'ייז הטובים בעולם בדירוג היוקרתי של המגזין DJ- MAG. כבוד גדול ללא ספק. 

לקראת הופעתו הקרובה במסיבת החנוכה של ליאור גוב מ- LG Enterprise קיימנו אתו ראיון טרנסאטלנטי לפני שיעלה על המטוס ויגיע לכאן. יהל הספיק להגיע לעיר המלאכים לא פעם בעבר לתקלט. למעשה, הוא מעריך שהופיע כאן למעלה מ-20 פעם כך שהוא מרגיש בלוס אנג'לס די בנח. "אני מת על לוס אנג'לס, היא כמו הבית השני שלי", הוא מספר.


חשבת אי פעם לעבור לכאן?

"היו הרבה מצבים שהעניין קרץ לי, אבל אני אוהב את ישראל והבסיס שלי שם. האמת היא שאני נוסע כל כך הרבה להופעות בחו"ל שזה לא ממש משנה איפה אני גר".


איפה הספקת להופיע?

"בהמון מקומות. אני מופיע הרבה באירופה: גרמניה, שוויץ, דנמרק, שבדיה, הופעתי ברוסיה, בהודו, קוריאה, ארגנטינה ועוד הרבה מדינות. הזמינו אותי מספר פעמים להופיע בדרום אפריקה, אבל עדיין לא יצא לי לנסוע".


מה היה המקום הכי מדהים או מעניין שהופעת בו?

"באוסקה, יפן. זה היה מקום מדהים ופסטורלי כמו בסרטים, קשה להסביר במילים".


האם הקהל שמגיע להופעות שלך ברחבי העולם הוא אותו קהל או שאתה שם לב לשוני ביניהם?

"הקהל בברזיל מאוד מזכיר את הקהל הישראלי, הוא לא מאופק, שואג, צורח ומביע את עצמו בצורה מאוד אינטנסיבית. באירופה הם יותר מאופקים ומוחאים כפיים. ביפן, יש גם את הקטע של הצעקות וההתלהבות. ברגע שהם שותים קצת ונכנסים לאווירה, הם כבר לא מאופקים כל כך".



האם אתה מתכנן מראש מה אתה הולך לנגן בהופעות או שאתה קודם מגיע וקולט את הקהל?

"אני לא מתכנן מראש כי אין את הוירטואוזיות. די.ג'יי טוב, יודע איך להתאים את המוסיקה שלו לקהל. אני לא יודע מה אני הולך לנגן עד שאני לא מגיע לאירוע וקורא את הקהל".


יהל החל לתקלט בגיל 14. דרך חברו הטוב ארז אייזן (חבר הרכב אינפקטד משרום המתגורר בלוס אנג'לס) הוא התוודע ללייבל הגרמני SSTושיתף פעולה עם צמד האחים אייל ואורן ברקן מ- Reverse Psychology. אלבום הבכורה שלו: For the People יצא בשנת 2000 וזכה לתשבוחות רבות, בעיקר בזכות יצירת נושא האלבום שזכתה להרבה יחס ורמיקסים מצד אמנים רבים. באותה שנה הוציא שרמן את הסינגלים Voyage ו- Devotion. סינגלים אלו שנוגנו בפסטיבלים בינלאומיים מול עשרות אלפים, הכניסו את יהל לתודעה הבינלאומית והשפיעו רבות על הקריירה המוזיקלית שלו. אלבומו השני Waves of Sound כבר הפיץ את המוניטין שלו מחוץ לישראל כשנמכר בלמעלה מ-15 אלף עותקים, מספר חסר תקדים בתחום הטראנס הפסיכדלי בייחוד באותם ימים.

אנשים עדיין קונים אלבומים היום, הרי פשוט יותר להוריד מוזיקה?

"היום אני לא חושב שאנשים מורידים מוסיקה. הצריכה של מוסיקה הפכה לכל כך פשוטה וקלה, זה  כמו שאתה צורך מים, פותח את הברז ויש לך. אם תשאלי את הדור החדש מה זה מוסיקה, הם יגידו לך: אני פותח את יוטיוב ואת הסאונד בלאסט ויש מוסיקה.


אתה מסתובב הרבה בעולם, האם יצא לך להתקל באנטישמיות בגלל שאתה ישראלי?

"לא. זה לא יצר לי בעיה למעט פעם אחת באירופה לפני המון שנים היתה איזו אינטראקציה, אבל לא משהו מסוכן. המוסיקה היא דבר שובר גבולות. הופעתי הרבה בתורכיה וקיבלתי המון אהבה. יש לי הרבה מעריצים מאיראן ואני מקבל המון תגובות מלבנון ומצרים, מקומות שלא היית מאמינה. בלבנון ניגנו את המוסיקה שלי באיזה מועדון ודיברו על כך בטלוויזיה, אחר כך הזמינו אותי לראיון בתכנית "הצינור" וביקשו לדעת מה אני חושב על זה שמנגנים את המוסיקה שלי שם".


איך פונים אליך בכלל מעריצים מאיראן?

"היום זו לא בעיה. פונים אלי דרך פייסבוק, אימיילים או דרך האתר שלי. הם מספרים כמה שהם אוהבים ומעריכים את המוסיקה שלי, זה נחמד".


יש היום הרבה די.ג'ייז צעירים, אתה רואה גם מבוגרים יותר?

"בהחלט. אני היום בן 41 וכשהתחלתי היו אמנים מבוגרים ממני שהתחילו לפני והיום הם בני 50 פלוס ועדיין מופיעים".



אז אתה רואה את עצמך בעוד 20-30 מהיום עדיין מתקלט?

"כן, למה לא?"


איפה אתה יוצר את המוסיקה שלך?

"יש לי אולפן בבית שם אני יוצר מוסיקה אלקטרונית. אני גם עושה שיתופי פעולה עם מוסיקאים צעירים, זמרים, גיטריסטים ועוזר להם".


הופעת הרבה פעמים בעיר, אבל האם יצא לך להגיע לכאן בחנוכה?

"זו השנה השלישית בה אני עובד עם ליאור והפעם הראשונה שאהיה בעיר בחנוכה. אני מזמין את כל הישראלים להגיע ולחגוג אתנו ביחד".


יצא לך גם לטייל קצת או שאתה כבר צריך לקפוץ על המטוס להופעה הבאה?

"יהיה לי שבוע בלוס אנג'לס אז אני מקווה שיצא לי קצת לטייל ולהיפגש עם חברים שלי שגרים בעיר. אחר כך יש לי כבר הופעה במיאמי".


נשמע שיש לך חיים די מעניינים עם הרבה נסיעות

"אני לא מתלונן".



די.גיי יהל יופיע במסיבת החנוכה של LG Enterprise ב-16 בדצמבר. 

המסיבה תפתח בשעה 10 בלילה ותמשך עד 4 לפנות בוקר ב- Globe Theater 



100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE