הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחיר הביטקוין: תנודות גבוהות במטבע הדיגיטלי ב-2017
המטבע הדיגיטלי היקר ביותר בעולם סחף את המשקיעים לרכבת הרים השנה תוך שהוא מרחף ומתעופף בזמן ששוק המניות נותר שליו. גל עליות שבנקודה מסוימת השנה הגיע ל-1900% לכד את תשומת לבם של המשקיעים במיין סטריט ווול סטריט. אך לאורך הדרך הביטקוין ספג מהמורות ניכרות, כמו צניחה של 36% בחודשים יוני ויולי, שהיו מבריחות את מומחי השוק ומאמיני הביטקוין האדוקים ביותר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



אם תנודות גבוהות בשוק ההון גורמות לך לרמות לחץ וחרדה גבוהות, הרחק את עצמך מהביטקוין. . 

בדצמבר בלבד, ערכו נסק ליותר מכפליים והגיע לשיא יומי של $19,783 למטבע, רק כדי לצנוח ב-45% לשווי חדש של מתחת ל-$11,000. מאוחר יותר, עלה שוב ועמד על $14,290 בשעה חמש אחה"צ ביום שישי וחתם את השנה בעלייה מתונה של 1400%,כך נמסר מ CoinDesk. "זו הייתה חתיכת הצלפה", אמר טום לי, שותף מייסד וראש מחלקת המחקר בחברת הייעוץ הגלובלית Fundstart, הממוקמת בניו-יורק.  התנודות לא מתאימות לכולם. הבחירה להשקיע במטבע קריפטוגרפי שאינו מגובה או מפוקח כל ידי אף מדינה או בנק מרכזי ועדיין מתיימר להיתפש כהשקעה נורמטיבית במטבע ובהון היא בבחינת אליה וקוץ בה. מבקרי הביטקוין טוענים כי הנסיקה של מחירו היא בועה פיננסית המונעת בעיקר על ידי ספקולנטים ואינה שונה מבועת הדוט-קום בשנות ה-90 ומשבר הנדל"ן מלפני עשור. 

על מנת  להבין את שוק המטבעות הקריפטוגרפיים של 2017, קחו בחשבון ששוק המניות האמריקאי היה השוק היחיד שחווה עליות ב-9 השנים האחרונות. שוק המניות לא ספג ירידות לאורך זמן, או צניחה של 20%, מאז מרץ 2009, לא ירד ב-5% מאז יוני 2016 (לאחר ההכרזה על הברקזיט) ונד ב- 1% או יותר ביום אחד, רק שמונה פעמים במהלך 2017. זוהי השנה המרוסנת ביותר עבור שוק המניות מאז שנת 1964, ע"פ מדדי הדאו ג'ונס. הביטקוין, לבינתיים, נד למעלה ולמטה, 11 פעמים במהלך אותה התקופה. מה שאומר, שהוא נהנה מעליות של 20% או יותר על פני שש תקופות אך גם ספג חמש תקופות בהן צנח ב20% ויותר. 

התקופה שבין אמצע נובמבר לאמצע דצמבר' הייתה זו בה הוא נסק בחדות ב226%, זינוק שנגרם בעקבות אפשרות מסחר עתידית בשתי בורסות אמריקאיות מובילות וגל חשיפות בערוצי המדיה הפופולריים. מלבד הצניחה בקיץ, הירידות התלולות ביותר של הביטקוין כללו צניחה של 32% בשמונה ימים שהסתיימה בערב חג המולד ולובתה על ידי משקיעים שביקשו לממש את רווחיהם לאחר עלייה תלולה נוספת. 



משקיעים צריכים להתרגל לירידות הגבוהות הללו, אומר לי מחברת Fundstart, "הביטקוין, מועד לסטיות של 40%", הוא אומר. אך, לי, אחד מהמצדדים הבולטים בביטקוין בוול סטריט, אומר כי עדיין מדובר בסיפור מתמשך שיונע מגל המשתמשים. הוא צופה כי ארנקי הביטקוין הדיגיטליים, או המקבילה של ביטוקוין לחשבון בנק, יעלו ב-50% עד אמצע 2018. לאחרונה הוא העלה את התחזית שלו במחצית שנת 2018 ל-$20,000, הערכה הגבוהה כמעט כפליים מהתחזית הקודמת שעמדה על $11,000, ו-40% גבוהה יותר מהערך הנוכחי של המטבע. "אם תחשוב על זה, אימוץ הביטקוין הוא עדיין בשלביו המוקדמים בארה"ב ובעולם", אומר לי. 

כנראה שרכבת ההרים של הביטקוין כאן כדי להישאר. המטבע ירד ב10% מאז ההתאוששות האחרונה שלו עם אשמה המופנית אל דרום קוריאה וניסיונה לרסן את הספקולציות. המתבוננים בשוק תוהים האם משקיעי הביטקוין מתחילים להיות מושפעים מהנעשה בחדשות. "אני תוהה האם ספקולנטים החלו להיות רגישים יותר לחדשות שליליות" אומר קרייג ארלם, אנליסט בכיר בחברת Oanda - מסחר במטבעות, הממוקמת בניו יורק. 

החזיקו חזק את הארנקים הדיגיטליים שלכם, חברים. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE