הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השוק מתרחב: יזמי נדל"ן החלו לקבל תשלומים בביטקוין
נראה שעלייתו של המטבע הדיגיטלי ביטקוין תפסה כעת גם את עיניהם של אנשי הנדל"ן בניו יורק, ולאחרונה החלו לקבל במנהטן תשלומים בעזרתו. המהלך מגיע לאחר שבשבועות האחרונים חלה עלייה גדולה בערכו של הביטקוין.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



אחד היזמים שמקווה לנצל את הטרנד הדיגיטלי העולה הוא בן שאול מחברת "מגנום נדל"ן" (Magnum Real Estate Group). "פנה אלינו קונה שאסף ביטקוין במשך הרבה שנים והיה מעוניין להשתמש בו כדי לקנות נכסים", אמר שאול בראיון ל"סאנדיי אקספרס" הבריטי. מאז, פנו לשאול עוד כמה לקוחות שהיו מעוניינים לדעת או יוכלו לרכוש דירות יוקרה בעזרת המטבע הדיגיטלי. מחירם של הנכסים נע בין 700,000 דולר למיליון וחצי דולר. העלייה בערך הביטקוין הביאה תשומת לב גם מבעלי נכסים, שחלקם פירסמו מודעות בהן מצוינת האפשרות לתשלום בביטקוין. 

בחודש שעבר פורסמה למכירה אחוזה באזור נוטינג היל שבלונדון, כשמחירה הנקוב 17 מיליון דולר – ככל הנראה תקדים בבירה הבריטית. אבל יש תפנית בעלילה: הקונה מוכן לקבל רק ביטקוין. בשבוע החולף נודע גם על אדם בן 49 שפירסם למכירה את ביתו תמורת 80,000 ליש"ט, עם אפשרות לתשלום בביטקוין.



עם זאת, בעוד השוק מספק סיבות משכנעות לסחור בביטקוין, התנודתיות של המטבע המבוזר מביאה איתה סיכונים. ערכו של הביטקוין יכול לנוע באלפי דולרים בטווך זמן קצר מאוד. לדוגמא, בסוף השבוע האחרון נפל ערך הביטקוין מרמה של 7,800 דולר לרמה של 5,500 דולר בשל ההודעה על השעיית תוכנית העידכון SegWit2x, שנועדה לאפשר את הגדלת פוטנציאל הסחר במטבע.  למרות זאת, נראה ששאול אינו מתרגש מהסיכונים. "האם הייתם מפסיקים לסחור בבורסה? לא, לא הייתם מפסיקים. 

לכל אדם יהיו שיפוט והערכת סיכון לגבי האם הם רוצים להשקיע בביטקוין או לא", אמר שאול ל"אקספרס", והוסיף כי התנודתיות של שוק הביטקוין לא שונה בהרבה מזו של שוק המניות. על פי שאול, מאז שהקים את החברה תמיד נהג בצורה אגרסיבית, והוא מאמין שקבלת המטבעות הדיגיטלים שמה את "מגנום נדל"ן" צעד קדימה במירוץ מול החברות שנצמדות לגישות העסקים הקיימות.

בעוד מדינות כמו יפן מקבלות בצורה יותר רחבה את שוק המטבעות הדיגיטליים, מסתמן שבתמונה הגדולה ארה"ב נגררת מאחור. על פי דייויד ג'ונסון, המנכ"ל ואחד המייסדים של פלטפורמת המטבע הדיגיטלי "לתיום" (Latium), ארה"ב צפויה להיות המדינה האחרונה שתעשה את הקפיצה ותגבש רגולציה הנוגעת למטבעות הדיגיטליים.






50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE