הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לגליזצית המריחואנה בקליפורניה- התובע הכללי ממשיך במאבק כנגדה
ג'ף סשנס, התובע הכללי של ארצות הברית, מתנגד ללגליזציה של מריחואנה לצרכים אישיים ורפואיים בקליפורניה למרות התוצאות המוכחות של החומר כמפיג כאב, משקיט רעידות ומעורר תיאבון. אז מי ינצח בהורדת הידיים הזאת בין הרפובליקנים לדמוקרטים? לין טרי, מדען בן 45 ותושב קליפורניה: "סשנס הוא דינוזאור זקן שמחזיק ברעיונות מיושנים. זה לא יחזיק מעמד"

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



תעשיית המריחואנה בקליפורניה רואה בהתקפת התובע הכללי של המדינה ג'ף סשנס על החוק המאפשר למכור מריחואנה בקליפורניה באופן חוקי חזרה לימים השמרניים של סרט התעמולה "טירוף החשיש" מ-1936 (הסרט מומן בזמנו בידי הכנסייה ונועד לשמש מעשיית מוסר להורים המזהירה אותם מפני הסכנות הצפויות לילדיהם אם יעשנו קנאביס. אך ברבות השנים נתפס כסאטירה דווקא בעיני המצדדים בעישון קנאביס, שראו בו פרודיה על ערכים שמרניים). 

בשביל זרם הלקוחות הקבועים המצפים לראות ביום חמישי בחנות המריחואנה של סנטה אנה את הסחורה אליה הורגלו, הייתה ההתקפה המרוכזת של סשנס על מריחואנה חוקית יותר בגדר "ניג'וס" מאשר דבר ממש מדכא. אנשים היו מוטרדים אבל לא ממש הופתעו מכך שקליפורניה שוב תהיה זו שתילחם את מלחמות התרבות נגד ממשל טראמפ. "זה ניסיון להחזיר אותנו לשנות ה-50 של המאה הקודמת, שבהם נחשבת לפושע אם עישנת מריחואנה", אמר קרייג ברנס, 66, שהגיע מלגונה ביץ' כדי לקנות מריחואנה בבית המרקחת לממכר מריחואנה חוקית 420 סנטרל. "אבל עכשיו אפילו מי ששומר על חוק המדינה נחשב לפושע. אנחנו צועדים אחורה".

הלקוח לין טרי, מדען בן 45, היה יותר ממוקד והוסיף שהרעיונות של קליפורניה ינצחו בסופו של דבר. "ג'ף סשנס הוא דינוזאור זקן עם רעיונות מיושנים", אמר טרי. "האוכלוסייה שלנו צעירה, חדשה ומשכילה יותר ותצביע נגד. זה לא יחזיק מעמד". בשנה האחרונה התגלתה קליפורניה כמתנגדת לממשל טראמפ במגוון רחב של נושאים, ובכללם מדיניות הגירה והגנת הסביבה. מריחואנה חוקית היא אולי בעיה בעלת משקל פחות לעומת הנושאים האחרים. אבל התומכים במריחואנה רואים את הסמליות הגדולה יותר של העניין שקליפורניה עומדת על עקרונותיה ומוכנה להתמודד עם הנשיא.


ג'ף סשנס, התובע הכללי של ארצות הברית. מתנגד נחרץ ללגליזציה

ביום חמישי ביטל סשנס מדיניות מעידן אובמה, שהרתיעה תובעים פדרליים מלרדוף כתבי אישום הקשורים במריחואנה במדינות שהכשירו את השימוש בחומר, שלפי החוק הפדרלי, עדיין נחשב לבלתי חוקי. סשנס אמר שהמדיניות הקודמת "מערערת את שלטון החוק". הביטול היה ביום הרביעי למכירות מריחואנה חוקית בקליפורניה. קהל רב נהר לבתי המרקחת לממכר מריחואנה בערים המעטות שכבר החלו להנפיק להם רישיונות, ויום חמישי לא היה יוצא דופן, למרות הודעת סשנס.

חדר ההמתנה המלא ב-420 סנטרל דמה לזה שבמשרדו של רופא, ואנשים שיחקו בטלפונים שלהם, בעודם מחכים בסבלנות כחצי שעה, על מנת  לראות את המוצר הנחשק שלהם. בחדר הנעול שבו אוחסנה המריחואנה נוגנה מוזיקה רכה, והלקוחות הציצו לתוך מארזי זכוכית והריחו בקבוקי תרופות ירוקים. רוברט טאפט ג'וניור, מייסד בית המרקחת, אמר שהוא חושב שסשנס מנסה לרצות את חברות האלכוהול, התרופות והטבק, שעשויות לחוש מאוימות על ידי תעשיית המריחואנה הרווחית החדשה. ביומיים הראשונים של מכירות המריחואנה החוקית בקליפורניה שילמה 420 סנטרל מסים פדרליים, ממלכתיים ומקומיים בסך 50 אלף דולר, אמר טאפט.


קהל הלקוחות מצביע ברגליים. תור לספק מריחואנה החודש באוקלנד, קליפורניה


אם הממשל הפדרלי יעמיד לדין חנויות שקיבלו היתר למכור מריחואנה, ארגונים מחתרתיים יוסיפו למכור מריחואנה ללא היתר בלי שהממשלה תקבל דבר מהמכירות. "אני לא מבין למה הממשל מעדיף שהשוק השחור והקרטלים ייהנו מהכסף הזה כשהוא יכול לקבל אותו", אמר. בראש השנה האזרחית מיהר ג'סי ארגווין, ראש עיריית ברקלי, לאחד מבתי המרקחת הוותיקים ביותר של ארצות הברית, Berkeley Patients Group, וחתך סרט ירוק בזוג מספריים ענקיים כדי לחגוג את היום הראשון של המכירות החוקיות. הטקס התקיים עוד לפני שעלתה השמש, אמר ארגווין בריאיון ביום חמישי, אבל כבר השתרך תור ארוך של אנשים לפני בית המרקחת.

ארגווין אמר שההודעה של סשנס לא הייתה מפתיעה. "זהו המשך ההתקפה של טראמפ על מדינת קליפורניה", אמר. "אזרחי קליפורניה הצביעו שיש לאפשר למבוגרים לצרוך קנאביס לצורכי הנאה ושימוש רפואי... הממשל הפדרלי צריך לכבד את זכויותיהן של מדינות להעביר חוקים אלה".

ראש עיריית מערב הוליווד, ג'ון היילמן, שהוא מדריך בבית הספר למשפטים USC Gold, אמר שהוא אינו צופה שתובעים פדרליים רבים יחליטו לפתע להגיש כתבי אישום נגד צרכני מריחואנה בקליפורניה, שבה תמיכת הבוחרים במריחואנה חוקית רחבה כל כך. "רפובליקנים מצדדים בחופש דעה של מדינות ארצות הברית, כאשר זה עולה בקנה אחד עם מטרותיהם; אך כאשר היה מדובר בסוגיות דוגמת להכשיר נישואים חד-מיניים - הם לא כיבדו את הדעה העצמאית של המדינות", אמר היילמן. "הזכויות העצמאיות של מדינות ארצות הברית הן טיעון שהם נוהגים לשלוף רק כשנוח להם". בעיר של היילמן עמדו ביום חמישי יותר ממאה איש בתור מחוץ לבתי המרקחת למריחואנה שבסנטה מוניקה אווניו, ועובדי החנות לממכר מריחואנה מדמן חילקו להם חינם חולצות טריקו אדומות שנכתב עליהן "זה חוקי".


בינתיים התעשיה משגשגת- שדה גידול בקולרדו


בין המחכים בבית מרקחת זן למריחואנה חוקית היו נל לואיס, 22, וכריס קלארק, 23, שנסע מפלורידה לחגוג את החגים - ולקנות מריחואנה. בבית, אמרו, הם חוששים שיעצרו אותם, אם יתפסו אותם עם מריחואנה.למרות ההודעה של סשנס, הם חשו לגמרי בנוח לקנות מריחואנה בקליפורניה. "אני לא מרגיש עצבני בכלל", אמר לואיס. "כשאני רואה כאן את האנשים שתומכים בה ... גורם לי להרגיש יותר בנוח". "אנשים רוצים לצרוך מריחואנה בלי לדאוג בנוגע לבעיות משפטיות", אמר קלארק. "אנחנו לא רוצים לפגוע באף אחד".

חליל מוטאוקיל, מנכ"ל בית המרקחת למריחואנה Kindpeoplesבסנטה קרוז ואחד ממקימיו, אמר שהודעתו של סשנס לא הייתה גורם מרפה ידיים, מאחר שהשבוע באו לחנותו לקוחות חדשים רבים. "הדבר שהכי מנחם אותנו זה שהציבור והדמוקרטיה נמצאים בצד שלנו", אמר מוטאוקיל, וציין שהמצביעים בקליפורניה אישרו את הלגיטימציה של מריחואנה לצרכים אישיים ורפואיים כבר ב-2016. "נעים לי לומר זאת: הייתה לנו תמיכה חזקה מאוד בקליפורניה, ואנחנו נתפסים כמנהיגים הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית". "אנשים היו מאוד נרגשים לצאת מארון המריחואנה שבו הם היו כלואים במשך שנים ולהשתתף בחוויית קנייה בסביבה קמעונאית נורמלית ורגילה", הוסיף. "אנשים שמגיעים בפעם הראשונה לבית מרקחת חוקי למריחואנה חשים תחושת הקלה שהוסרה מהם הסטיגמה".


המאבק שהצליח- ימי המחאה טרום הלגליזציה, אינדאו, קליפורניה. 2014


בלוס אנג'לס עסקי מריחואנה רבים כבר מצפים בשקיקה לקבלת אישור מקומי, כך שיוכלו לקבל רישיונות מהמדינה ולהתחיל למכור מריחואנה חוקית לצרכים אישיים ורפואיים. וירג'יל גרנט, אחד ממייסדי הקואליציה של דרום קליפורניה, אחת מקבוצות התעשייה של מריחואנה מקומית, אמר שהוא היה מוצף בשיחות טלפון ביום חמישי, לאחר שנודעו החדשות בוושינגטון בדבר ביטול המדיניות המקלה על צרכני מריחואנה מימי אובמה. גרנט אמר שלמרות אי הנוחות, "אני מאמין שבעלי בתי המרקחת ימשיכו להפעיל את העסקים שלהם כפי שהם מוצאים לנכון". "טראמפ הוא איש עסקים", הוסיף. "קשה לי להאמין שטראמפ יאפשר לקצץ?להעלים? לדכא? תעשייה של מיליארד דולר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE