הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כיצד להוזיל עלויות על מכונית ולחסוך אלפים
​מכוניות הן המוצר היקר ביותר שבו מחזיקים מרבית האמריקאים שאין להם דירה משלהם, והמוצר השני ביוקרו בעבור אלה שיש להם דירה. מחיר המכירה הוא רק ההתחלה. מרגע שיצאת ממגרש החנייה אל הכביש – גם החשבונות מוזנקים. דלק, ביטוח ותחזוקה הולכים וגואים במהירות. הוצאות אלה הנן בלתי נמנעות, אך ישנם כמה צעדים שאפשר לנקוט כדי להקטינן.

"אין זו התחייבות זולה להחזיק ולתחזק מכונית משלך", אמר מייקל קלקינס, מנהל שירותים מקצועיים ב-AAA. על פי AAA, בשנת 2017, עלו מכוניות לבעליהן עלות ממוצעת של 8,469 דולרים בשנה (706 דולרים לחודש, 23 דולרים ליום) – כשהן נעות בין 6,354 דולרים למכונית נוסעים קטנה ועד ל-10,054 דולרים למשאית קטנה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



ירידת ערך

גם לאוזניך ככל הנראה הגיעה הטענה כי מכוניות מאבדות כרבע מערכן מרגע שהן עולות לכביש בפעם הראשונה. למרבה הצער, זה די נכון, אומר קלקינס. ולא רק בעלי מכוניות חדשות חשים בצביטה. "אנשים רבים אינם מודעים לכך שגורם ירידת הערך הוא הגורם הבודד היקר ביותר בבעלות על מכונית", אומר קלקינס. למעשה, הנהג האמריקני הממוצע מפסיד בשנה על ירידת ערך מכוניתו סכום כפול מהוצאותיו השנתיות על הדלק.

כך תפחית את ירידת הערך:

קנה מכונית זולה יותר. "ככל שתוציא פחות על מכוניתך מהתחלה – כך תפחית את ירידת הערך", אמר קלקינס. קנה את סוג המכונית שלה אתה אכן זקוק. "מובן שאנשים חופשיים לקנות איזו מכונית שמתחשק להם, אבל האם כולם באמת זקוקים למשאית קטנה בת ארבע דלתות ומיכל דלק של שלושת-רבעי טון? ככל הנראה, לא", הוא אומר. קנה מכונית בת שנה-שנתיים שיצאה משוק הליסינג, מפני שמישהו אחר כבר שילם את ירידת הערך הראשונית - היא הגדולה ביותר בחייה של מכונית.  לא כל מכונית מאבדת ערך באותו השיעור. חפש מכונית בעלת שווי מכירה גבוה. 



דלק

הנהג האמריקני הממוצע מוציא כ-1,500 דולרים בשנה על דלק, אך מספר זה משתנה בהתאם לסוג כלי הרכב. ישנם כמה דברים שאפשר לעשות כדי להוזיל עלויות אלה.  

קנה מכונית בעלת צריכת דלק נמוכה. "אפילו באותה קטגוריית מכוניות, יכולים להיות פערים של 20-30% בצריכת דלק ולפעמים אף יותר", אמר קלקינס.  קנה מכונית הצורכת דלק רגיל. בכמה דגמים, במיוחד כאלה בעלי הנעת טורבו, מומלץ ואף נדרש לתדלק בדלק פרימיום, שהוא יקר יותר ויעלה יותר בכל תדלוק.  

האט. בראש העצות שיחסכו לך כסף, נמצאת מהירות הנסיעה: נהיגה מתחת למגבלת המהירות תחסוך לך דלק. המהירות האופטימלית משתנה ממכונית למכונית אך לרוב, תצרוכת הדלק מתחילה להיות גבוהה מעל למהירות של 50 מייל לשעה. על-פי הסוכנות להגנת הסביבה, כל תוספת מהירות של 5 מייל לשעה מעל למהירות 50 מייל לשעה, שוות ערך לתוספת של 18 סנט למחירו של כל גאלון דלק.  אל תנהג בפראות. שימוש מוגבר בדוושות הגז והבלמים עלול לעלות לך בתוספת של דולר מיותר לכל גאלון דלק, כך על-פי מחקר של המחלקה לאנרגיה במעבדה הלאומית אוק רידג'.אל תישא מטען עודף. מטען עודף של 100 פאונד עלול לפגוע ביעילות צריכת הדלק בשיעור של 1%.  המנע מהתקנת גגון ואם התקנת – אל תשאירו מעבר לזמן הנדרש. הם עלולים להפחית את החסכון בדלק בשיעור של עד 25%. מטען נגרר מאחור הוא יעיל הרבה יותר.  חפש את תחנות הדלק הזולות ביותר.



אל תעבור להילוך סרק (ניוטרל). זה שורף דלק ופוגע במנוע. השתמש בבקרת שיוט בכביש מהיר. שמירה על מהירות קבועה עשויה לחסוך בדלק. השתמש בשמן מנוע מתאים. אמנם, שימוש בשמן בעל צמיגות גבוהה יותר לא יפגע כנראה במכונית, אך הוא עלול לפגוע ביעילותה בשיעור של עד 2%, אומר בריאן ווסט, חוקר ראשי לענייני דלקים ומנועים במעבדה הלאומית אוק רידג'. היה מתון עם מיזוג האוויר. מיזוג אוויר עלול לפגוע ביעילות צריכת הדלק עד לשיעור של 25%. עם זאת, "עשה מה שעליך לעשות כדי להרגיש נוח", אומר ווסט. "לא הייתי ממליץ לאיש לנהוג במכונית לוהטת". ברגע שהמכונית התקררה, המזגן למעשה יעיל יותר במהירויות גבוהות מאשר פתיחת חלונות בשל אפקט הגרירה על המכונית". השגח שהצמיגים יהיו מנופחים כהלכה. אמנם, אין להם השפעה של ממש על תצרוכת הדלק, אך הם חיוניים לשמירה על בטיחות הנסיעה. 

ביטוח

"שוק ביטוחי הרכב תחרותי מאוד ומשתנה ללא הרף", אומר קלקינס. AAA ממליצה לחפש בכל שנה תכנית ביטוח חדשה מפני שישנן לפעמים תכניות זולות במיוחד שעשויות לחסוך עד מאות דולרים בשנה. חפש הנחות. חברות ביטוח רבות מציעות תעריפים נמוכים לנהגים עם בלמי אנטי-נעילה, עם אמצעים למניעת גניבה, היסטוריית נהיגה נקייה מתביעות, חברות בארגון או שעברו תרגולי בטיחות. בחן את היקף ההשתתפות העצמית. אתה יכול למצוא פוליסה זולה יותר, אך ככל שההשתתפות העצמית גבוהה יותר, תיאלץ לשלם יותר מכיסך בכל מקרה של תביעה. המתן עם צירוף ילדיך לפוליסה. זוגות הורים אשר מצרפים את ילדם בן העשרה לפוליסה, מוציאים על ביטוח כ-80% יותר. ואולם, הוספת בן 16 לפוליסה תייקר אותה ב-92% בממוצע, ואילו הוספת בן 19 תייקר אותה ב-60% בממוצע, כך שככל שתמתינו עם הוספת הילד, כך תחסכו יותר. כמו-כן, בדקו קיומן של הנחות לסטודנטים בעלי ציונים גבוהים. 

תחזוקה

פעל על-פי הוראות היצרן ואל תתחזק יותר ממה שנדרש, מייעצת AAA. "אל תחליף דלקים כל 3000 מיילים מפני שכך פעל אביך. מכוניות מודרניות אינן דורשות זאת", אמר קלקינס. "לרוב, כל 7,500 מייל בערך יש צורך בהחלפת שמנים, תלוי בסוג הרכב ובצורת הנהיגה". אם במכוניתך יש נורית חיווי המציינת מתי יש להחליף שמנים – נהג על-פיה. "סמוך על המחוונים הללו. תכננו אותם המהנדסים שבנו את המכונית והם יודעים מה דרוש", אמר קלקינס. 



המנע ככל האפשר מתיקונים לא חיוניים. תחזוקה בסיסית ותיקונים בסיסיים עשה בעצמך, כגון החלפת צמיגים והחלפת מסנני אוויר. 

מימון

כמו בביטוח, חיפוש אחר העסקה הנכונה תחסוך כסף רב. ודא שאתה מחפש מימון גם מעבר למה שמציעה סוכנות המכוניות. לעתים, היצרן מציע את הצעת המימון הנמוכה ביותר, אך לעתים דווקא הבנק או חברת האשראי יציעו הצעות טובות יותר. קלקין ציין כי אפשר לפעמים להציג בפני סוכן המכוניות הצעה שהתקבלה מן הבנק ולראות אם יוכל להשוות אותה או אף לשפרה. חפש דרכים למימון מחודש להלוואות שכבר נלקחו. אם מסגרת האשראי שלך עלתה או הריביות ירדו, תוכל לחתוך משמעותית את מדיניות החזרי התשלומים שלך. "לשאול לא עולה כסף", אמר קלקינס. רק וודא שההלוואה החדשה אינה מאריכה את משך ההחזר של ההלוואה הקיימת.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE