הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סן פרנסיסקו: שיעור מחוסרי הדיור ירד.עדיין מהגבוהים במדינה
דו"ח מחלקת השיכון בעיר, העלה נתון מפתיע כי למרות העלייה הכללית במספר מחוסרי הדיור בארצות הברית (הודות לעליית מחירי הדירות בערים המרכזיות), חלה במשך שנים ירידה קלה, אך מתמשכת, במספר מחוסרי הדיור בסן פרנסיסקו.


מחלקת השיכון והפיתוח העירוני (HUD) העבירה לאחרונה  לקונגרס האמריקאי את הדו"ח השנתי להערכת מצב משבר מחוסרי הדיור בארצות הברית.

ממצאי הדו"ח  העיקריים עלו הנקודות הבאות:

נסיון הערכת אומדן  אוכלוסיית מחוסרי הדיור -  הליך בעייתי ומורכב.


הספירה של מחלקת השיכון שונה במהותה מהספירה הדו שנתית העירונית, וכמו כן גם שונה מהנתונים שמובאים על ידי ועידת ראשי הערים הארצית.
ספירת מחלקת השיכון, אשר בוצעה במהלך לילה אחד בינואר, הניבה תוצאה של 6,858 מחוסרי דיור בסן פרנסיסקו. תוצאה זו נמוכה בהרבה מהספירה שנערכה על ידי העיר באותה תקופה, ואשר הגיע לתוצאה של 7,499. מכיוון שהספירה של העיר היא בלשון המעטה איננה מדויקת במיוחד – זה כמעט בלתי אפשרי להחליט אילו מהספירות קרובה יותר לאמת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



יותר מ 1.23% מכלל אוכלוסיית מחוסרי הדיור בארה"ב – נמצאים בסן פרנסיסקו.


באופן כללי, ספירת מחלקת השיכון מנתה 553,742 מחוסרי דיור בכלל ארצות הברית, משמע סן פרנסיקו מונה באופן מפתיע (אך בו זמנית די צפוי) אחוז אחד מכלל אוכלוסיית מחוסרי הדיור בארה"ב.
כמובן שישנן ערים אחרות אשר בהן אוכלוסיית מחוסרי הדיור גדולה יותר. בניו יורק לדוגמה ספירת מחלקת השיכון מנתה השנה 76,501 מחוסרי דיור, ובלוס אנג'לס המספרים הגיעו ל 55,188. חשוב לזכור עדיין כי ערים אלו גדולות יותר הן מבחינת כלל האוכלוסייה, והן מבחינת גודלן הגיאוגרפי.

כמו כן, על פי מחלקת השיכון חלה ירידה מזערית במספר מחוסרי הדיור בסן פרנסיקו.


הספירה אשתקד הייתה גבוהה יותר ב 138 אנשים. על פניו אלו חדשות טובות, במיוחד לאור העובדה כי באותו הדו"ח נטען כי מספר מחוסרי הדיור הכללי בארצות הברית עלה גם כן לראשונה מאז שנת 2010, אך בפועל ההפרש הוא כל כך שולי - שייתכן כי אינו קיים בכלל.
מכיוון שהעירייה מבצעת את ספירת מחוסרי הדיור רק כל שנתיים – אין לנו בכלל נתונים עירוניים של שנת 2016 להשוואה עם נתוני מחקלת השיכון, למרות שסן פרנסיסקו העריכה ירידה דומה בשנים 2017 – 2015. גם אם אכן נרשמה ירידה – העתיד הרחוק עדיין נראה עגום.


ספירת 2017 הייתה נמוכה יותר משנת 2016, אך גבוהה יותר מ 2015, 2014 ו-2012. בהערכת מחלקת השיכון בשנת 2013 נרשמה קפיצה חדה ופתאומית שהגיעה ללמעלה מ-7,000 מחוסרי דיור, ובפועל מאז ישנה ירידה מאוד מתונה, אך מתמדת.


למרות העובדה שבניו יורק ישנם עשרות אלפי אנשים יותר אשר חיים ללא פתרון דיור קבוע מאשר אלו החיים בסן פרנסיסקו, נמסר ממחלקת השיכון כי רק 5.1% מהם נמצאים באמת "ללא מחסה", כלומר "אנשים אשר מקום הלינה המרכזי שלהם הוא מקום ציבורי או פרטי אשר אינו מיועד למגורים". בסן פרנסיסקו, לדוגמה, מספר זה עומד על 88.2%, אחד הגבוהים ביותר בארצות הברית כולה.

המצב בערים אחרות בקליפורניה אינו מזהיר. באופן כללי, ערי קליפורניה מהוות 25% מכלל אוכלוסיית מחוסרי הדיור בארצות הברית, למרות שבפועל הן מהוות רק 12% מכלל אוכלוסיית ארה"ב.  ספירת מחלקת השיכון של מחוסרי דיור במחוז סן חוזה / סנטה קלרה עמדה השנה על 7,394, לעומת אוקלנד שהגיעה ל-5,629.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE