הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אזהרת מסע למקסיקו: ארה"ב מפצירה באזרחיה להימנע מחמש מדינות באזור
מחלקת המדינה הוציאה המלצה גורפת "אל תיסע" לאזרחי ארה"ב לחמש מדינות במקסיקו בשל פשעי אלימות ופעילות כנופיות

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



בעוד מחלקת המדינה ממליצה זה זמן רב למטיילים לנקוט משנה זהירות במקסיקו בכלל בשל השתוללות מקרי רצח, חטיפה, חטיפת מכוניות ושוד, האזהרה החדשה מעלה את הדרגה בחמש המדינות לדרגה 4 – החמורה ביותר לסכנה פוטנציאלית.  ההמלצה, מיום חמישי, ממקמת את המדינות טמאוליפאס שעל גבול ארה"ב, סינלואה, קולימה, מיצ'ואקאן וגואררו שבחוף הפסיפי באותה דרגת אזהרה כמו של מדינות שבהן מלחמות אזרחים כמו סוריה, תימן וסומליה. 

מדינות מקסיקניות אלה נגועות מזמן בפעילות רבה של קרטלי סמים כגון דרכי סחר בסמים או גידול סם.  מלחמות קרטלים יריבים על שליטה בגידולים קרעו לגזרים את טמאוליפאס, וסינלואה היא ביתו של קרטל סמים באותו השם. מיצ'ואקאן היתה בשליטה כה דומיננטית של קרטל סמים עד שבשנת 2013 העוינות כלפיו הפכה לאלימות במטרה לסלקו מהמקום. 

בקולימה גבה מאוד מספר מקרי הרצח בשנים האחרונות כתוצאה מהתחזקותו של דור חדש של קרטל ג'ליסקו, ובמדינה זו נמצא כעת השיעור הגבוה ביותר של אירועי רצח, עם 83.3 מקרי רצח על 100 אלף תושבים, נכון ל-11 החודשים הראשונים של שנת 2017.  נוסף על אזהרת המסע בדרגה 4, מחלקת המדינה מציינת 11 מדינות נוספות במקסיקו בדרגת אזהרה מס' 3 המפצירה במטיילים "לשקול נסיעה". 



ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2017, גבתה האלימות במקסיקו את חייהם של 22,409 קורבנות, המספר הגבוה ביותר מאז החלו להתפרסם נתוני הסטטיסטיקה הללו.  אזהרת מחלקת המדינה לא העלתה את רמת האזהרה 2 בנוגע למדינות בג'ה קליפורניה סור ושל קווינטנה רו, היכן שנמצאים שני מוקדי תיירות פופולריים – לוס קאבוס וקנקון. המלצת אזהרה ברמה 2 קוראת למטיילים לנקוט משנה זהירות אך אינה מציעה באופן מפורש להמנע מטיול במקום.  עם זאת, לפחות 2 אתרי נופש מקסיקניים – איקסטאפה זיהואטאנחו ואקאפולקו – נמצאים באחת המדינות שעליהן יש אזהרת מסע חמורה – גווררו. אשתקד הוציאה מחלקת המדינה לכל עובדי ממשלת ארה"ב איסור מוחלט לטייל באזור.

אזהרת המסע האחרונה מאיימת לפגוע פגיעה קשה נוספת בענף התיירות במקסיקו – ענף המגלגל 20 מיליארד דולרים בשנה, כ-7% מהתל"ג הלאומי של מקסיקו.

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE