הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חצי שנת מאסר ושלילת רישיון עבודה ל5- שנים לשני קבלני סולאר שעבדו ללא רישיון במחוז ריוורסייד
מעל 200 אלף דולר גבו שני מתקינים שרשיונם בשלילה ואשר השתמשו ברישיון של קבלן מורשה, כחלק מההונאה שכללה בכתב האישום גם ניצול קשישים.


שני קבלנים חשודים, המתגוררים בלוס אנג'לס, שי יבור, בן 40 וניקי צוויק, בן 45, הועמדו לדין בגין החשד כי עקב שלילת רשיונם, שילמו לקבלן מורשה כדי להתקין בשמו קולטי שמש בבתיהם של תשעה תושבים במחוז ריוורסייד, אשר שילמו להם סכום של קרוב ל-211,000$,כך מסר משרד התובע המחוזי. במהלך המשפט  הודו השניים  באשמה בארבעה סעיפים של קשירת קשר לבצע גניבה וכן בהצגת מצג שווא שבעקבותיו ביצעו מספר עבירות הקשורות להונאה. בגין כך, נידונו השניים לשישה חודשי מאסר ורשיונם נשלל לעבודה לחמש שנים נוספות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



על פי כתב האישום, יבור וצוויק הועסקו אצל תשעה בעלי בתים ממחוז ריוורסייד, אחד מהם בגיל המופלג של 82, אשר שכרו את שירותיהם מתוך הנחה כי הם בעלי רישיון לעסוק בתחום. עבור עבודתם,  גרפו השניים לכיסם סכום כולל של 210,922$  החקירה החלה כאשר לידיה של המועצה לרישיונות קבלנים (CSLB) הגיעו תלונות בדבר עבודות שיפוצים ברמה נמוכה, כך הודיע ג'והן הול, דובר משרד התובע המחוזי. ג'רי ס. גולדמן, בן 72, הקבלן, שלדברי התובע בשמו השתמשו יבור וצוויק לביצוע העבודות, הודה באשמת שותפות לקשירת קשר ונידון לקנס בשווי של 1,025$.

לפי הודעת משרד התובע המחוזי של  ריוורסייד,  רישיונם של יבור וצוויק,  נשלל מהם כבר בעבר על ידי ה-CSLB, בשנים 2009 ו-2010 בהתאמה. בנוסף לשלילה, נדרשו השניים לשלם עשרות אלפים דולרים כפיצוי לקורבנותיהם, הוצאות תיקון השיפוצים ועבירות משמעתיות. כמו כן נאסר עליהם להגיש בקשות לחידוש רישיונות הקבלנות שלהם לתקופה של חמש שנים. על מנת לעקוף איסורים אלה, התקשרו יבור וצוויק לגולדמן בשנת 2011 והציעו לשלם לו 150$ לחודש כדי לאפשר להם להשתמש בשמו וברישיון הקבלן התקף שלו, מסר משרד התובע המחוזי. בהאמינו כי ייהפך לשותף עסקי, נאות גולדמן לשתף פעולה ואף שינה את שם החברה שלו ל"פתרונות סולריים ועיצוב בתים בארה"ב".


כל בעלי הבתים שנפגעו העידו בפני התובע המחוזי כי האמינו שהחברה הייתה רשומה כדין וכי אם היו יודעים אחרת, לא היו מתקשרים עמה לביצוע העבודות. התשלומים החודשיים של יבור וצוויק לגולדמן עלו ל-300$ לאחר שגולדמן עבר בהצלחה את מבחן הקבלנים להתקנות סולריות והוסיף תחום זה לרישיון של חברתו.  השניים שילמו לגולדמן סכום העולה על 3,600$ במהלך השנתיים לשימוש ברישיון הקבלן שלו, למרות שלא הייתה לו כל מעורבות בעסק, הוסיף התובע. 


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE