הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אובר מגיעה להסדר של 3 מיליון דולר עם נהגים בניו-יורק עקב טענות שכר
אובר הסכימה לשלם עד 3 מיליון דולר כדי להסדיר תביעה ייצוגית מוצעת בשמם של 2,421 נהגים בניו-יורק אשר האשימו את חברת הנהיגה-השיתופית בלקיחת עמלות מיותרות משכרם.


הסדר מקדים הוגש החודש בבית המשפט הפדרלי בברוקלין, ניו-יורק, והוא דורש את אישורו של השופט המחוזי ניקולס גראופיס. נהגים האשימו את אובר בהפרת החוזה בעקבות הכללתו של מס מכירות ו"עמלת מכונית שחורה" (המתייחס לפיצויי עובדים) בחישובי התשלום, ובכך הגדילו את הסכומים אותם הם חייבים. בנוסף הם האשימו את אובר בפרסום מטעה כאשר הציעו כביכול פיצוי מובטח ללא חשיפת התנאים, דוגמת פרסומת אשר אומרת לנהגים כי הם יוכלו "לנהוג ולעשות 5,000 דולר מובטח" בחודש הראשון מאחורי ההגה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



החברה שמשרדיה הראשיים ממוקמים  בסן-פרנסיסקו, הכחישה את ההאשמות, והתפשרה מבלי להודות בטעות על מנת למנוע עלויות והתדיינות משפטית לא נוחה, כך לפי ההסדר. מחברת אובר לא נמסרה תגובה.

ההסדר כולל את נהגי אובר אשר השתמשו באפליקציה כדי להסדיר נסיעות בניו יורק מאז ה-29 לדצמבר 2009, ואשר טענותיהם לא דורשות בירור נוסף. הסדר זה בא לאחר הסכמתה של אובר לשלם יותר מ-80 מיליון דולר לכ-96,000 נהגים בניו-יורק, לאחר שהחברה הודתה במאי בכך ששילמה בטעות סכומים נמוכים מדי לנהגים במשך שנתיים וחצי, לפי מסמכי בית המשפט. בנוסף נדחתה הטענה כי אובר סיווגה באופן שגוי נהגים אשר השתמשו באפליקציה בתור קבלנים עצמאים.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE