הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אייל שני עושה "עליה ראשונה" לניו יורק
הכרובית הצלויה, כפי שמפרש אותה השף הישראלי המפורסם, מגיעה לעיר. מנת הדגל המזוהה עם שני תיכלל בתפריט הסניף המקומי של "מזנון", הרשת העולמית של מסעדות המזנון המהיר שתיפתח החודש בשוק צ'לסי


ראשה המבריק של הכרובית, ראשית מתבשלת במי מלח ש"תמיד בתנועה, כמו הים", כדברי שני, ואז נמשחת בעדינות בשמן זית ונצלית בתנור, נעשית רכה ונמסה ומוגשת כמנה נפרדת. שני טוען לראשוניות על המנה הזאת, אחרי שניסה אותה לראשונה בביתו של שותפו העסקי שחר סגל, קולנוען ופרסומאי ישראלי. 

בין אם המציא אותה ובין אם לא, ראשי כרובית וסטייק כרובית נעשו פופולריים מאוד מסביב לעולם. לשמוע את השף בן ה-59, עם רעמת שיער מרשימה מספר זאת, זה רק אחד מההישגים שהוא מייחס לעצמו, כולל "הקרפאצ'יו הראשון בעולם שנעשה אך ורק מדגים". הוא מתרברב גם מהסאשימי עגבניות שלו. "העולם החל לחקות אותי, ואיש לא נתן לי קרדיט", אמר. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מסעדת "מזנון" בשוק צ'לסי


השף האוטו-דידקט החל את דרכו בירושלים בשנת 1989 במסעדת הדגים היוקרתית "אוקיינוס". הוא התפרסם במנת הבואלביי המפורסמת שלו (מרק דגים צרפתי). "זו היתה המנה הכי טובה מפני שהיא נלקחה הישר מספרה של ג'וליה צ'יילד", אמר שני. הוא סגר לבסוף את אוקיינוס ונעשה יועץ קולינרי, בעל קייטרינג ושף טלוויזיוני סלבריטי. 

את "מזנון" פתח שני עם שותפו, סגל, בשנת 2011 בתל אביב. לרשת יש כיום 12 סניפים: בת"א, בפריס, בוינה, במלבורן, אוסטרליה, וכעת גם בניו יורק. הוא רואה בכך הזדמנות להביא את בישוליו גם לקהל צעיר ומעורה-תקציבית.  "צעירים לו באו למסעדות שלי כי לא יכלו להרשות לעצמם", אמר בעבר, "ולכן, החלטתי להביא להם אוכל רחוב, פיתה, אך קצת אחרת. לא עם שווארמה או פלאפל אלא עם מילויים אחרים כמו שרימפס ברוטב שמנת וסטייק ריב-איי צרוב. תוספות צדדיות מסורתיות כמו פרוסות בצל, חמוצים או טחינה – ניתנות". 


אייל שני והכרובית המפורסמת שגם תופיע בתפריט

"מזנון" הניו יורקית, ששותפיה כוללים גם את מוייש זיו, הבעלים של מחלבת רוניברוק פארם, היא בגימור של עץ ואריחים ובעלת מזנון ארוך ומטבח פתוח. ישנם כסאות ושולחנות בתוך המסעדה וברחבה בחוץ וכן ספסלי ישיבה כמו באצטדיון. אין מלצרים, אך יהיו "רצים" שיביאו את המנות לסועדים שיישבו בפנים. 

בתפריט, מלבד הכרובית, גם "תפוח אדמה שנדרס" – תפוח אדמה אפוי ומשוטח בפטיש בשר כמו קרפאצ'ו ומוגש עם שמנת חמוצה ותבלינים. אך הדגש ניתן לפיתה הטרייה והרכה, התפוחה מעט, המוגשת עם מילויים יצירתיים, כגון לובסטר בקרם פרש, רטטוי וביצה, פיתה ראובן ופיתה מוסקה.  "פיתה היא הלחם הגאוני ביותר בעולם", אמר שני. 

והוא לא טען שהמציא אותה...

מזנון, שוק צ'לסי

75 Ninth Avenue (15th Street)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE