הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגמת מכירת החיסול של ביטקויין מעמיקה
ערכו של המטבע הדיגיטלי צנח בכ50% לעומת השיא האחרון שלו ובמקביל, מדד הדאו-ג'ונס עובר את רף ה 26,000 נקודות



מכירת החיסול של הביטקויין הוצתה בעיקר עקב חששות ממשיים מפני נקיטת צעדים רגולטורים כנגד המטבע הדיגיטאלי. הצניחה בערכו של מטבע הקריפטו, רק ביום רביעי האחרון, התבטאה בירידה אל מתחת לרף 10,000$ וזאת בפעם הראשונה מאז נובמבר 2017. המטבע הסתחרר ואיבד כ 50% מערכו מאז ערך השיא האחרון שרשם בחודש דצמבר.

"ההתרסקות הקלה" של הביטקויין היא למעשה, עוד אחד מהתקפי התנודתיות וחוסר היציבות של מטבע הקריפטו שהגיע לעמדת כוח עצומה ויצר כותרות ענק בשנה שעברה כאשר ערכו הרקיע שחקים והאמיר לכדי עלייה של כ 1400%. בכך, יצר המטבע טירוף עצום בקרב אנשים בכל רחבי העולם בניסיון ל"התעשרות קלה ומהירה".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יום בלבד לאחר נפילה של 25% בערכו, הביטקויין איבד מערכו 13% נוספים וצנח לשווי של מתחת ל 9,200$ ביום רביעי האחרון. במהלך היום, נקודת השפל שלו הייתה נפילת השווי שלו  בכ 53% פחות בהשוואה לשיאו בדצמבר האחרון – 19,500$. באותו יום נתון, בשעה 15.30 אחה"צ לפי שעון החוף המזרחי, הביטקויין שנסחר 24 שעות ביממה, ביצע עלייה של 0.7% ונכון לאותו יום נעצר על ערך של 10,690$. הירידות החדות בערכו של הביטקויין, באו על רקע עלייה משמעותית במדד הדאו ג'ונס התעשייתי (Dow Jones industrial) שצבר עלייה ממוצעת של כ300 נקודות וטיפס לראשונה לרף היסטורי של מעל ה26,000 נקודות.

אנליסטים העוקבים אחרי פעילות השוק, הזהירו מפני בועה בהקשר למטבע הקריפטו במיוחד על רקע היותו גורם חדש ולא יציב בשוק והעליות המטארויות שביצע בערכו. נוסף על כך, מטבע הקריפטו החדיש טרם התקבל באופן נרחב ע"י גופים כמו בנקים מרכזיים ומדינות ברחבי העולם. המשקיע הנודע ווארן באפט הזהיר אף הוא מפני מטבע הביטקויין כאשר אמר רק לאחרונה לערוץ 
CNBC כי שיגעון הביטקויין "יסתיים בצורה רעה".

הצניחה בערכו של הביטקויין לאחרונה הונעה בעיקר מפני חששות גוברים כי ממשלות ברחבי העולם יפעלו כדי להגביל את הסחר במטבע הדיגיטאלי ואף גרוע מכך, יפעלו כדי למחוץ אותו לחלוטין.
הדיווחים ביום שלישי האחרון, לפיהם דרום קוריאה שוקלת להטיל חרם על חילופי ביטקויין ובמקביל, הרשויות בסין שוקלות להחרים משקיעים מקומיים שיעשו שימוש בחילופי ביטקויין, ככל הנראה ציננו את יכולתו של המטבע לעלות עליות חדות נוספות.



כאמור, ישנם חילוקי דיעות האם הביטקויין, שהוא למעשה מטבע שלא משוייך לאף מדינה ואינו נאכף תחת שום רגולציה יוכל אי פעם להחליף מטבעות נייר אמיתיים וקונבנציונאליים כמו הדולר האמריקאי. בנוסף, אותם אנליסטים העוקבים אחרי פעילות השוק הטילו ספק נוסף ביכולת של המטבע הדיגיטאלי להפוך למשהו שהוא מעבר לקטגוריה של נכס ספקולטיבי.

לדברי אנליסט השוק הבכיר מטעם תאגיד 
OANDA שבניוי- יורק, קריג ארלם (Craig Erlam), האזהרות שעלו בשבועות האחרונים מגורמים שונים מ חשש ל"אפקט בועה" בהקשר להתדרדרותו האחרונה של הביטקויין הוכחו כמבוססות ומלמדות על בקיאות מטעם גורמים אלו. לראייתו, השאלה המרכזית לגבי הביטקויין ומטבעת קריפטו שנפלו כדוגמתו בתחילת 2018 היא האם הם ימצאו אי פעם נקודת אחיזה ויתחילו לגלות יותר יציבות.

הירידות האחרונות בערכו של המטבע יוכלו להצביע על ייאוש גובר לגבי יכולתו של המטבע להתאושש , בעיקר  בקרב האנשים שראו את את ביטקויין כדרך ל"התעשרות מהירה".
ירידות אלו, ככל הנראה, יצרו מצב ובו ההתאוששות בערכו של מטבע הקריפטו תהיה הדרגתית ואיטית יותר, בוודאי ביחס לעליות המטאוריות שבאו לאחר ירידות חדות. עוד הוסיף ארלם, כי"נכון לעכשיו, זה רק שאלה של עד כמה נמוך ערכו יכול לרדת, כרגע, רף 10,000 הדולרים מהווה סוג של נחמה קלה"

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE