הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפל העולמית מגייסת 20,000 עובדים
תפתח קמפוס עובדים חדש מטעמה ותשלם 38 מיליארד דולרים כמס על רווחיה מחוץ לארה"ב


אפל, שזה זמן מה נתונה תחת ביקורת ציבורית רחבה,זאת, בעיקר בשל ייצור מוגבר של מוצריה הפופולאריים ביותר בעיקר בסין, הכריזה לא מכבר על סידרה סוחפת של מהלכים.
סדרת המהלכים מהסוג הזה לא מגיעה במקריות, אלא בהקשר מסויים לרגולציות החדשות בארה"ב. צעדים אלו, כוללים בין השאר תשלום מס בגובה 38 מיליארד דולרים מתוך הרווחים מפעילותה מחוץ לארה"ב וכמו כן, הקמת קמפוס תאגידי נוסף שלה שאמור לספק מקומות עבודה חדשים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים





מיצרנית האיפון נמסר כי היא מתכננת מהלך הוצאתי בהיקף הון מוערך של כ 30 מיליארד דולרים בחמש השנים הקרובות המיועד להשקעות בתוך ארה"ב. המהלך יכלול בין הייתר, פתיחת מספר מרכזי נתונים (data cnters) שיענו על הדרישה העולמית הגוברת לשרותי מידע כמו ה iCloud .
בנוסף ,נמסר מאפל, כי מתוכננת יצירה של כ 20,000 משרות חדשות ברחבי הקמפוסים הקיימים של החברה (
Apple campuses) ואם לא די בכך, מטעם החברה הוכרז על הקמת קמפוס חדש.
נכון לעכשיו, מיקום הקמפוס טרם נקבע, זאת מעריכים, בעיקר, כדי ליצור תחרות בין המדינות והערים השונות ברחבי ארה"ב על אירוח הזכיון העתידי לקמפוס.

רק לאחרונה, הכריזו באפל על שורת צעדים פיננסיים הקשורים למדיניות המס החדשה. הכרזות אלו כאמור, מהוות ציון דרך וניצחון חשוב מאין כמוהו למדיניות הפיננסית שהוביל המחנה הרפובליקני בקונגרס בהנהגתו של הנשיא טראמפ. אותה מדיניות בעיקרה, גורסת כי הפחתה של שיעור המס המוטל על רווחי תאגידים. בכך אותם תאגידים, יוכלו לקחת את הכספים העודפים שלא שולמו כמס ויוכלו להשקיעם מחדש במשק האמריקאי בדמות יצירת מקומות עבודה נוספים מה שבאופן טבעי יעודד את צמיחת המשק האמריקאי.




ביקורות שהוטחו כנגד מדיניות המס של הנשיא טראמפ והרפובליקנים מזהירות כי אותם תאגידים יתעלו את הכספים שיצטברו כתוצאה משיעור המס המופחת עליהם, לטובת הגדלת דיבדינדים בעבור בכיריהם ורכישות שונות. בכך למעשה יושג אפקט הפוך של דחיקת מעמד העובדים, חוסר צמיחה ומנגד גירעון תקציבי. אפל,כך דווח, תעניק גם מניות בשווי 2500 $ למרבית עובדיה ברחבי העולם (כ138,126 עובדים).
כאמור, ההוצאה לפועל של מהלך זה תחל החל מהחודש הבא. נכון להיום מניית אפל בעלייה של 1.7% והיא נימכרת במחיר של 179.10$ למנייה.

את ההכרזה על תשלום שיעור המס הגובה שאמור להיום משולם מטעמה על רווחים מחוץ לארה"ב (מוערכים בכ 252 מיליארד דולר), מכוונים ביצרנית האיפון בעיקר, כדי להשתיק תלונות וביקורת שעומדת כנגדה זה זמן רב בעיקר ע"י מחוקקים שונים. עיקר התלונות והביקורת נוגעות לכך שאפל כאחת מהחברות בעלות השווי העולמי הגבוה ביותר, מחזיקה את עיקר רווחיה מחוץ לארה"ב ובכך נמנעת מלשלם חלק מהמס שהיא אמורה להיות מחוייבת בו על רווחיה כחברה אמריקאית. 

מאפל נמסר כי לראייתם, 38 מליארד דולרים הוא בהחלט הסכום הגדול ביותר מסוגו ששולם עד כה. "אפל היא לא פחות מסיפור הצלחה ענקי שהיה יכול לקרות אך ורק באמריקה, ואנחנו גאים להמשיך לבנות את ההיסטוריה הארוכה שלנו של תמיכה בכלכלה האמריקאית" כך אמר, טים קוק מנכ"ל אפל.

מנכ"ל אפל, טים קוק

זה זמן רב, שמנכ"ל אפל, טים קוק, מדבר על כך שאפל תחזיר חלק מהרווחים שנזקפו לזכותה מחוץ לארה"ב, זאת, אם הממשל האמריקאי יבצע מהלך של הפחתת מיסי תאגידים.
בו בזמן, בחברה הבינו את הפוטנציאל והיכולת שלהם לחסוך באופן מעשי 42 מיליארד דולרים באמצעות מדיניות המס החדשה – כך מוסר האנאליסט והמשקיע 
Gene Munster מקרן ההשקעות Loup Ventures . לדבריו, במהלך הזה, אפל מנצלת חלון הזדמנות שנוצר ואורכו כשנה וזאת, כדי להפחית את גובה שיעור המס על רווחיה החוזרים בארה"ב לכדי 15.5%. כאמור, זהו אחוז מס נמוך ביותר בכ 21% בהשוואה לתעריף המיסוי הקודם על רווחי תאגידים בארה"ב שעמד על כ 35%.

במהלך ההשקה החדשה, אפל לא הכריזה כי היא תעביר את ייצור האיפונים לארה"ב. נכון לעכשיו, אפל עדיין מעצבת את האיפונים השונים במטה שבקופרטינו, קליפורניה 
Cupertino, California אולם,
רובם ככולם מיוצרים ב מפעלי "פוקסקון" (
Foxconn) שבסין.  

כביקורת שעלתה כנגד אפל בשאלה - מדוע האיפון לא מיוצר בארה"ב, הגיב המנכ"ל טים קוק, כי ייצור האיפונים נשאר כרגע בסין. זאת, לא רק עקב העלות הזולה יחסית של כוח האדם ברחבי סין, אלא גם עקב עלות הכשרת העובדים. ייצור מכשירי האיפון ושמירת קווי הייצור פועלים ותקינים בעבור חברה שמייצרת כ 200 מליון מכשיר איפון בשנה הוא משהו שמפעלים בסין מצטיינים בו, כך מסר טים קוק בשנת 2015, כאשר התראיין לתוכנית "60 דקות" (
60 Minutes"") ברשת CBS.


לפי תחשיבים שונים,רק בשנה הנוכחית ,היקף ההשקעות של אפל בארה"ב בצירוף שיתופי הפעולה שלה עם ספקים ויצרינים אמריקאים הפועלים בתוך ארה"ב מוערך בסכום כולל של כ55 מליארד דולרים. מאפל מוסרים, כי תרומתה של אפל לכלכלה האמריקאית צפוי לעבור את רף 350 מילארד הדולרים על פני חמש השנים הקרובות.

למרות כל הנתונים המרשימים, אותן משרות שיווצרו בעתיד במסגרת מרכזי הנתונים (
DATA) ומשרות התמיכה הטכנית לא יהיו שוות ערך מבחינת השכר למשרות בתחום פיתוח התוכנה והניהול העיסקי המאפיינות את שאר המרכזים של אפל שכבר קיימים. מרכזים אלו, כדוגמת סן פרנסיסקו, סיאטל , לוס אנגלס וני-יורק  הפכו למוקדי עושר פיננסי וצמיחה כלכלית מובהקת. בדר"כ מרכזי נתונים מאופיינים בצוות מצומצם שמפעיל אותם. ייתרה מכך, לפי האתר Glassdoor.com המשכורת הממוצעת של תומך טכני מקצועי מתאפיינת בסכום שנתי של כ 36,000 דולרים.

Moorhead אומר כי הוא צופה שמיקומו של קמפוס אפל החדש שעתיד לקום צפוי להיות במיקום גיאוגרפי כלשהו במרכז ארה"ב, היכן שבאופן טבעי, מתגוררים לקוחות רבים של אפל. במקביל לאפל, ענקית אחרת כמו אמזון, הכזירה אף היא בשנה שעברה, שהיא מתכננת להקים מטה שני לחברה שיעיסיק כ 50,000 עובדים בעלות כוללת של 5 מליארד דולרים. בעצם ההכרזה שלה יצרה גם אמזון מירוץ אינטנסיבי בקרב כ 200 ערים ומדינות ברחבי ארה"ב.





50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE