הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סן פרנסיסקו: המשטרה מסרבת לשתף פעולה עם הסוכנות לאכיפת הגירה
הסיבה: חוסר בתקשורת מצד הכוחות הפדרליים. עיריית אוקלנד נותנת רוח גבית להחלטה


בכירים ברשויות אכיפת החוק באזור המפרץ Bay Area מסרו לפני ימים אחדים, כי בכירים פדרליים לא הכניסו אותם בסוד הענינים, באשר לתכניות לגבי הפעילות המתוכננת לאכיפת החוק, על מהגרים חסרי מסמכים. הם הוסיפו כי בשל כך, אין בכוונתם להשתלב בסיוע בפעילות הזו.

מועצת העיר אוקלאנד אף הרחיקה לכת מעבר לכך והעבירה החלטה האוסרת על המשטרה להגיש סיוע לכוחות הפדרליים, שינסו לאכוף את ההחלטות החדשות לגבי המהגרים חסרי המסמכים, הנידרשים לשהות חוקית בארה"ב. התגובות הללו הגיעו לאחר שבכרוניקל דווח, כי פקידי ממשל מאיצים תכניות ל"טאטוא" מאסיבי של מהגרים לא חוקיים בצפון קליפורניה, במהלכו הם מתכוונים לאסור כ-1,500 מהגרים נטולי מסמכים.

פקידים פדרליים הביעו תסכול על כך שרשיות אינן משתפות מידע ופעולה בכל האמור באכיפת חוקי ההגירה. המחלוקות בין הרשויות השונות הולכות ומעמיקות בענין זה. בחודש שעבר, מנהלה של הסוכנות לאכיפת הגירה ומכסים (Immigration and Customs Enforcement agency), תומאס הומאן אמר, כי מן הראוי שקליפורניה תתעשת בנדון וכי אם פקידים מקומיים "אינם מעונינים להגן על הקהילות שלהם, הרי שהרשות בראשה אני עומד, תעשה זאת."


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מעצר מהגרים לא חוקיים בשנה שעברה בקליפורניה

התכנית לאכיפת החוק על מהגרים לא חוקיים גררה תגובות עוינות מצד מחוקקים רבים בקליפורניה. המנהיגה הדמוקרטית ננסי פלוסי מסן-פרנסיסקו קראה לצעדים החדשים "מבישים באופן חמור" ונשיא הסנט הפדרלי טם קוין דה ליאון דמוקרט מלוס-אנג'לס, כינה את הצעדים הללו איום מצד ממשל טראמפ "לחמש את הרשויות הפדרליות נגד קליפורניה."

הסנטוריות הדמוקרטיות דיאן פיינשטיין וקאמלה האריס שלחו מכתב אל הומאן, בו הדגישו כי הן מוטרדות מאוד מהדיווח בכרוניקל וכן ביקשו להיות מעודכנות לגבי כל תכני האכיפה. הסנטוריות כתבו: "במקום להתמקד בפשיעה אלימה, הפעילות האכיפתית מתנהלת בשכונות מגורים ומקומות עבודה ועלולה לגרום לגירוש של פרטים, שפשוט נמצאים במקום הלא נכון, בזמן הלא נכון." 

בכירים בסוכנות לאכיפת הגירה ומכסים אמרו אז, כי הם אינם יכולים להעריך מה תהיה פעילות האכיפה העתידית. עדיין לא ברור אם הרשויות המקומיות יקבלו אתרעה מסוכונות האכיפה, לפני שאנשיה יוצאים לפשיטה. בכירים ביחידות המשטרה של סן-פרנסיסקו, אוקלאנד, ברקליי, סאן חוזה, ריצ'מונד וסאן רפאל, ביחד עם משרדי השריף של מחוזות סנטה קלרה ואלמדה, אמרו כולם לפני ימים אחדים, כי לא קיבלו כל הודעה או תדרוך לגבי פשיטות מתוכננות, או פעילות אכיפה.

"אין לנו כל מושג לגבי מה אמור להעשות עם תכניות הסוכנות, אנחנו מחוץ לתמונה, בדיוק כמו כל אזרח אחר." אמר ריי קלי, דובר משרד השריף של מחוז אלמדה. הוא ציין, כי הוא לא מאמין שיתקבל מידע כלשהו בטרם יתחיל המבצע. "הם לא חייבים לעדכן אותנו וככל הניראה גם לא יעשו כך." אמר קלי והוסיף, כי להימצא בחשכה וחוסר ודאות לפני פשיטה כזו על מהגרים לא חוקיים, מעמידה את משרד השריף ב"פינה בעייתית". "אנחנו מודאגים ממצב הבטחון של הקהילות עליהן אנחנו אחראים ומזה שלנו."

מפקדת המשטרה בסאן רפאל דיאנה בישופ אמרה, כי בפעילויות שבוצעו בעבר נהגה הסוכנות לעדכן את מטה המשטרה. עדכון כזה הוא חשוב למען שלום הציבור, משום שעל ערים ורשויות לדעת מראש, כשכוחות חמושים מנהלים פעילות מבצעית בתחומי השיפוט שלהן. היא ציינה שהסוכנות לא העבירה למשטרת סאן רפאל שום בקשה לסיוע, לקראת הפשיטות הקרובות.

מאז ה-1 בינואר הוגבלו מאוד כל רשויות אכיפת החוק בקליפורניה, שאמור להיות להן קשר לפשיטות. זאת, בהתאם לחוק מדינה שנכנס לתוקף. החוק החדש מנטרל למעשה את רשויות החוק הרגילות, מלבצע מאסרים לגבי מפירי חוקי ההגירה, או להשתתף בפעילות של כוחות המשימה המיוחדים הפדרליים, שפועלים בנדון. לטענת התמכים בחוק ההפרה הזה, קהילות שבהן יש מספר רב של מהגרים לא ישתפו פעולה עם המשטרה המקומית, בפענוח פשעים, אם אותה משטרה מקומית גם תיטול חלק בפשיטות לאיתור מהגרים בלתי חוקיים.

"בכל פעם שהסוכנות מנהלת מבצעים כאלה לאיתור מהגרים לא חוקיים בקהילות כאלה, יש סיכוי סביר ביותר, שהאוכלוסיה, גם היא בעלת אזרחות אמריקאית, יחששו משיתוף פעולה גם כללי ביותר עם רשויות החוק והאכיפה וכתגובה טבעית הם יהססו, או יסרבו לשתף פעולה בדיווח על פשעים."
אמר הירושי מוטומורה, פרופסור ומומחה לחוק הגירה באוניברסיטת קליפורניה.


מפקדת משטרת אוקלנד, אן קירקלנד


בעבר, מספר רשויות אכיפת חוק בקליפורניה שיתפו פעולה עם פעילות מצומצמת של הסוכנות, כולל סיוע בטיפול בכנופיות, או בתחום הפיקוח על התנועה, במהלך פשיטות כאלה. גם פעילות מצומצמת כזו הביאה לתגובות ובקורות מצד ארגונים המגנים על זכויות המהגרים. בפברואר שוטרים מסנטה קרוז סייעו לסוכנות במבצע, שמטרתו היתה לכידה ומאסר של חברי כנופיית MS13. המשורה מסרה כי אז נודע לה, שבמהלך המבצע נעצרו גם אנשים החשודים, כמי שהפרו את חוקי ההגירה ולא רק חברי הכנופייה הידוע לשימצה. הפעולה ההיא הביאה לגל מחאה מעורכי דין מקומיים ופוליטיקאים. ראש העיראז, סינטיה צ'ייס אמרה ש"המבצע יצר גל עכור של פחד וחוסר אמון."

באוגוסט נתקלה משטרת אוקלאנד בבעיות דומות, של אי סיוע מצד תושבים, כאשר סיפקה מענה לפיקוח על התנועה במהלך מבצע של הסוכנות בביתה של משפחה מגואטמלה. אנשי הסוכנות טענו אז, שהם מנהלים חקירה ומבצע לאיתור אחראים לסחר בני אדם ואסרו במהלכו שני אחים מבוגרים, שהסתיימו בהליכי גירוש של אחד מהם.

לפני ימים אחדים מועצת העיר אוקלאנד הצביעה נגד שיתוף המשטרה בפיקוח על התנועה, במהלך פשיטות של הסוכנות. חברת המועצה רבקה קפלן, שניסחה את ההחלטה, אמרה "אין זה מקובל על הממשל של אוקלאנד לשתף פעולה עם הסוכנות, משום שהסוכנות הפדרלית הזו פועלת נגד אזרחים תמימים ולא עבריינים ופוגעת באנשים, רק בשל מוצאם ומחבלת במערכת המשפט שלנו."הומאן הגיב לדברים לפני ימים אחדים בהודעה, בה קבע כי: "החלטת המועצה היא "חסרת מצפון" וכי היא"מסכנת את הקהילות המקומיות."

"אני מודאג מדחיית מועצת העיר אוקלאנד את החובה למעורבות ושיתוף פעולה עם סוכני הסוכנות ומחוסר המודעות והרצון שלהם לפעול, כדי להגן על שלום הציבור." אמר הומאן.הסוכן ג'ונה וואטסון דובר של משטרת אוקלאנד אמר, כי למשרד המשטרה אין עדין מידע על פשיטות צפויות של הסוכנות וכי מפקדת המשטרה אן קירפטריק תכבד מצידה את החלטת מועצת העיר. "קירקפטריק מעריכה ותומכת בערכיה של אוקלאנד כעיר מקלט." אמר וואטסון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE