הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס מצטרפת לניו יורק- תגיש תביעות ענק נגד חברות הנפט והגז הגדולות
"הסיבה- "קיים חשד שהן תורמות במישרין לזיהום אוויר ולשינויי אקלים

בהשראת עיריית ניו-יורק מועצת העיר לוס-אנג'לס הודיעה, כי בכוונתה להגיש תביעות נגד חברות נפט וגז, לאור חשדות שהן תורמות במישרין לזיהום אוויר ולשינויי אקלים. בשבוע שעבר פנו שנים מחברי מועצת העיר, מייק בונין ופול קורץ, בכתב, אל התובע העירוני מייק פוייר, כדי שיבחן היתכנות חוקית של תביעה כזו.

"דוחות שהגיעו לידיעת הציבור ושהוכנו במהלך השנים האחרונות על ידי  InsideClimate News גילו, שחברות הנפט היו מודעות במשך תקופה ארוכה, מאז שלהי שנות ה-70, לשינויים שחלו באקלים, אשר נגרמו במישרין כתוצאה מפעילותן." כך נכתב בהודעת מועצת העיר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



הרעיון לגבש כתב תביעה מבוסס על הטיעון, שחברות הנפט והגז ידעו על השפעת פעילותן על אפקט גז החממה כתוצאה משריפת דלקי מאובנים וכי הנזק יתקבע לעשרות שנים. בנוסף יכלל ככל הניראה בכתב התביעה, גם טיעון באשר ל"תרומת" פעילות חברות הנפט והגז לדליקות התכופות שמתרחשות באחרונה בקליפורניה. כתב התביעה יישען בין השאר על מחקר שהזהיר, כי ב-2050 הטמפרטורה הממוצעת באזור לוס-אנג'לס תהיה גבוהה יותר מהממוצע הנוכחי ב-5 מעלות, דבר שיגרום ליותר ערפיח ויסכן באופן משמעותי ביותר את בריאות הציבור.

בשבוע שעבר ביקשה עיריית ניו-יורק פיצוי בסך מיליארדי דולר מ-5 חברות נפט שהיו אחראיות לטענתה, לשינוי הדרמטי באקלים ולהתחממות הגלובלית. החברות הן: בי.פי., שברון, קונוקו-פיליפס, אקסון מוביל, ןרויאל-דאץ'-של. המהלך הזה התקבל בברכה על ידי ארגוני איכות הסביבה. ראש העיר של ניו-יורק דה בלאסיו אמר: "אנחנו מביאים את המאבק בשינוי לרעה באקלים ישר לפיתחן של חברות הנפט והגז, שידעו על ההשפעות המזיקות של פעילותן והסתירו זאת מהציבור, במשך זמן רב, כדי להאדיר את רווחיהן." 

ה"ה בונין וקורץ אמרו כי: "ביודען שהפעילות שלהן פוגעת קשות באקלים ובכך שלא עשו דבר לצמצם את הנזק הכרוך בפעילותן ההרסנית, תעשיית הנפט והגז אחראית לנזק הנוכחי והעתידי, שנגרם וייגרם לעיר ושטמון בשינויי האקלים." הם הוסיפו שעלות הנזקים שנגרמו כתוצאה משינויי האקלים אינה צריכה ליפול על כתפי משלם המיסים.

אשתקד סן-פרנסיסקו ואוקלנד הגישו תביעות נגד אותן חברות נפט וגז, בשל עליית מפלס מי הים, בטיעון שאף שהחברות ידעו על ההשפעה הישירה שיש להן על השינויים באקלים "הן השיקו קמפיין שיקרי ומטעה בעלות של מיליוני דולרים רבים, כדי לטשטש ולהכחיש את ההאשמות נגדן, כמי שאחראיות לנזקי האקלים. נזקים שהיו ברורים וידועים גם לאנשי המדע שלהן. הן התעלמו מהעובדה הברורה שההתחממות הגלובלית היא אמיתית ומתרחשת וכי למוצרים שלהם יש חלק עצום בגרימת הבעיה."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE