הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמירויות איירליינס זורקת לאיירבוס A380 חבל הצלה עם עסקה של 16 מיליארד דולר
חברת התעופה הודיעה כי ביצעה עסקה לרכישת 20 מטוסים עם אופציה ל -16 נוספים.


העסקה היא חבל הצלה עבור איירבוס, אשר מטוס ה A380-שלה עמד בפני עתיד לא ברור בעקבות מחזור מכירות חלש מאוד. רק בשבוע שעבר הודה ראש מערך המכירות ג 'וןלאהי כי החברה יכולה לבטל את הייצור של ה A380 אם לא יתבצעו בקרוב הזמנות חדשות. כעת, לאחר העסקה הנוכחית, העתיד של ה A380 נראה קצת יותר מבטיח"ההזמנה החדשה הזאת מדגישה את מחויבותה של איירבוס לייצר את ה- A380 לפחות לעשר שנים נוספות", אמר לאהי בהכרזה על עסקת המכירה. אפילו האמירויות - שכבר יש לה 101 A380 בצי שלה ו -41 בבניה - נראית מודעת למשמעות של הרכישה שלה, בשווי של כ -16 מיליארד דולר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



"רכישה זו תספק יציבות לקו הייצור של ה A380" אמר מנכ"ל האמירויות, שיח 'אחמד בן סעיד אל מאקטום, בהצהרה כי "החברה תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם איירבוס כדי לקדם את המטוס ואת המוצרים המשלימים" .אנליסטים תיארו את העסקה כחיובית הן לאיירבוס והן לאמירויות.

"אלו חדשות חיוביות לשני הצדדים", אמר אנליסט חברת התעופה ג'ון סטריקלנד מ- JLS Consulting לעיתונות.  ה- A380 הוא קריטי לאסטרטגית הצמיחה של האמירויות איירלינס, ובאותה מידה עסקת האמירויות קריטית להמשך הייצור של A380. עסקה זו מהווה הקלה עצומה לאיירבוס, אבל כעת הם צריכים לעבוד באגרסיביות כדי לאבטח הזמנות של חברות תעופה אחרות."



האמירויות היא ללא ספק הלקוח הגדול ביותר עבור A380 של איירבוס. חברת התעופה היא גם הלקוח הגדול בעולם עבור widebody 777 של בואינג. יחד, ה, A380 ו 777 הם עמוד השדרה של צי האמירויות, המאפשר לחברה הגדלה במהירות להציע לוח זמנים נרחב מבסיס החברה בדובאי, אבל זה אולי ה A380 המטוס המזוהה ביותר עם האמירויות. חברת התעופה ציידה אתמטוסי ה"superjumbo" שלה עם בקתות פרמיוםהכוללים מקלחות עבור נוסעים ממחלקה ראשונה. המושבים הראשונים של האמירויות - הכוללים דלת הזזה שיכולה להפוך אותם לסוויטות פרטיות - סייעו להצית מלחמה בין חברות התעופה המובילות בעולם עבור תאיי התעופה המפוארים ביותר.

התכולה של ה A380 של האמירויות מכיל בין 489 ל 615 נוסעים, בהתאם לתצורת הישיבה. האמירויות אחראית לכמעט מחצית מהזמנות האיירבוס עבור ה A380 ובמקביל לעבודת היצור של איירבוס על המטוס, לא ברור אם החברה תזכה להזמנות חדשות כדי לשמור על הראש מעל למים. בשלב מסוים, אפילו האמירויות נרתעו מלהזמין יותר, לפי הדיווחים החברה דרשה מאיירבוס לבצע עדכונים מסויימים למטוס שיגרום לו לפעול ביעילות רבה יותר. חששות אלה הושקטו, לפחות לעת עתה"אני משוכנע באופן אישי שהזמנות נוספות יבוצעו בעקבות העסקה של האמירויות וכי המטוס הגדול הזה יכנס היטב לתוך שנות ה -30 של המאה הנוכחית", אמר מנכ"ל המכירות של איירבוס. המחיר של האיירבוס A380 עומד על 445.6 מיליון דולר, אבל חברות תעופה ויצרנים בדרך כלל מנהלים משא ומתן עבור מחירים נמוכים יותר על עסקאות כאלו.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE