הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך תימנעו מהטעויות הכי נפוצות בניהול קופות הגמל שלכם
כ4 מתוך 10 משקי בית ברחבי ארה"ב מחזיקים בקופות גמל בניהול אישי (IRA). עובדה זו, מצביעה על כך שכ 50 מליון משקיי בית, עלולים יום אחד, לבצע טעויות חמורות, חלקן בלתי הפיכות וזאת בנוגע ליום פתיחת הקופות ואופן החלוקה שלהן


לפי המקובל בארה"ב, "הדוד סאם אומר" שבאופן כללי כל אדם צריך להתחיל לבצע משיכות (RMDS) מהתוכניות הפנסיוניות שברשותו (IRA, IRASEP וכו..) לאחר גיל 70.5. הRMD הוא למעשה, הסכום המינימאלי, אותו עלייך למשוך מהתוכנית במהלך זמן של שנה. לפי נתוני מס הכנסה בארה"ב התאריך הראשון ובו תוכל לבצע משיכה מהתככוניות השונות שברשותך, הוא ה 1 באפריל וזאת, בשנה העוקבת לתאריך בו הוא הגיע/ה לגיל 70.5. בעבור תוכנית ה (K) 401 , חלוקת רווחים (B) 403 או תוכניות אחרות יהיה זה תאריך ה 1 באפריל בשנה העוקבת לרגע ובו מלאו 70.5 שנים או מרגע הפרישה לפנסייה.

נשמע פשוט? האמת שלא מעט בעלים של תוכניות חיסכון כאלו ואחרות מבצעים שלל טעויות קלאסיות כאשר הדבר מגיע לזמנים ולאופן המשיכה של הכספים שצברו במהלך השנים (RMDS). הנה רק כמה מהטעויות שכולנו רוצים ויכולים להימנע מהן:

חייבים לבצע את המשיכה השנתית
"הטעות הנפוצה ביותר היא שאנשים כלל לא מבצעים את המשיכה השנתית מתוכנית החיסכון או שהם מבצעים משיכה קטנה מידיי ביחס לתוכנית החיסכון הזו", כך אומר, תומאס או'קונל, נשיא חברת ייעוץ פיננסי בינלאומית.
עצם העובדה שאדם מסוים משתמש בתירוץ שהוא "שכח לבצע משיכה" לא יכולה לשמש כתירוץ לאיש. "זה כימעט בלתי ניתפס שהתירוץ הנפוץ ביותר שאנשים משתמשים בו הוא  ""לא סיפרו לי על החוק הזה". אומר, מת'יו קורפמן, הנשיא ובעלים משותף מחברת "ריצ'מונד ברודרס". חובת האחריות היא על בעלי הקופה ומשלם המיסים, העובדה שאיש לא עידכן אותו בנושא, לא תפטור אותו מאחריותו כלפי רשויות המס.

האם אתה עדיין עובד/ת גם לאחר גיל 70?
יותר ויותר אנשים, נשארים במעגל העבודה, גם אחרי גיל 70, אומר ג'וזף קלארק, שותף ניהולי מפירמת "פיננשאל אינהנסמנט". "אלו שעדיין עובדים, ככל הנראה שכחו את החוק הטכני המחייב אותם למשוך כספים מהתוכנית (RMD) בשנה שלאחר הגיעם לגיל 70.5".
"חוסר משיכה בשנה מסויימת, מחייבת את בעלי התוכנית, בשנה שלאחר מכן, למשוך משיכה בעבור שנתיים וזאת, לפני ה 1 באפריל של אותה שנה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



אם את/ה הבעלים של תוכנית (K)401 ועדיין במעגל העבודה
רבים מבעלי התוכניות הללו, אינם יודעים במדוייק האם הם יכולים להתעקב עם משיכות הכספים במקרה ובו הם גם הבעלים של תוכנית (K)401 ועדיין נמצאים במעגל העבודה.
"בהנחה שאתם לא בעלי עסק – כלומר אתם בעלים של פחות מ 5% מהעסק הממנים את התוכנית, אנכם מחוייבים למשוך כספים מתוך תוכנית (K)401 בזמן שאתם עדיין במעגל העבודה ", אומר קלארק. "יחד עם זאת, עליכם לבצע משיכה שנתית מתוך קופת הגמל בניהול האישי IRA)) בין אם אתם עובדים ובין אם לא , החל מגיל 70.5 ואילך.


מומלץ לאחד ולקבץ חשבונות, היכן שרק ניתן
מומלץ באופן כללי לקבץ ולאגד חשבונות גמל בניהול פרטי (IRA) וכמוהם גם כאלו מסוג (B) 403 וזאת היכן שרק אפשר. קיבוץ שכזה עשוי לפעמים, לגרום לבלבול וחוסר בהירות מסויימים, בייחוד עבור בעלי תוכנית (B)403 (נוטים להגיע מהעולם האקדמי) שהם גם הבעלים של תוכנית IRA בזמן ששתי תוכניות החיסכון נמצאות אצל אותו גוף פיננסי. איחוד שכזה, עשוי למנו בלבול מיותר.

לפי מקורות בIRS : "הבעלים של תוכנית IRA חייבי לחשב את המשיכה השנתית מהתוכנית (RMD) באופן נפרד בעבור כל IRA שהוא / היא הבעלים שלהם, אולם המשיכה יכולה להתבצע מאחד או יותר מהם". באופן דומה, הבעלים של פוליסה מתוכנית (B) 403 חייבים לחשב את המשיכה השנתית (RMD) באופן ניפרד לכל פוליסה שבבעלותם, אולם יכולים למשוך כספים מפוליסת תוכנית אחת או מכמה מהן במקביל. יחד עם זאת, IRS מוסיף כי משיכות כספים הנדרשות מסוגים שונים של תוכניות פרישה, כמו ה
(K)401, (B)457 וכו' חייבות להתבצע בניפרד. לכן, המלצתו של קלארק היא לגבש יחד את חשבונות הIRA ואת חשבונות ה (B)403. חשוב לדעת, ההשלכות של משיכה שגוייה מאחד החשבונות, עשויות להיות חמורות. "הענישה על חוסר משיכה או משיכה מופחתת הוא קנס בגובה של כ 50% בתוספת ריבית מהיקף הסכום שלא נלקח", אומר או'קונל.

האם להפקיד את התוכנית הפנסיונית האישית בבנק או בקרדיט יוניון?
בעלים רבים של חשבונות פנסיוניים יוצרים אותם בבנקים האישיים שלהם או במסגרת קרדיט יוניון וכעת הם סבורים שאותם חשבונות דומים לחשבון בנק רגיל. "בפעמים רבות, הבעלים של חשבונות IRA צוברים מאזן מסויים בחשבונם שאותו הם לא לוקחים בחשבון בזמן חישוב השווי הכספי הכולל שברשותם."

חשוב לשים לב, שבמידה ומתבצעת העברה מאחד מהחשבונות הפנסיונייים לחשבון הבנק האישי, עדיין ניתן להפקיד את סך כל הסכום שהועבר או רק חלק מימנו חזרה לחשבון הפנסיוני, זאת לפי הIRS. אולם ניתן לבצע פעולה מהסוג הזה רק פעם בודדת במהלך 12 חודשים, כך אומר, ביל האריס, מתכנן פיננסי מוסמך ומייסד דאבליו.אייג' קורנרסטון השקעות.

כאשר יש ספק כלשהו, בין אם אתם הבעלים של IRA או יירשתם IRA, או שקיבלתם חלק מימנו במסגרת הסכם גירושין ואתם אינכם בטוחים לגבי האפשרויות לניוד הכספים, חשוב שתיקחו יעוץ מקצועי בנושא. מקור אחד לייעוץ כזה הוא באתר IRAHELP או באתר מס הכנסה של ארה"ב. האם הענישה בעבור חוסר משיכת קיצבה מהחשבונות מסוג RMD  יכולה להיות מבוטלת?

התשובה היא כן וזאת, לפי הIRS. התרחיש ובו ענישה כזו יכולה להיות מבוטלת הוא במקרה ובו בעל החשבון שמימנו לא נמשך כסף מוכיח  שאי המשיכה קרתה בגלל טעות טכנית, או לחלופין שצעדים סבירים נינקטו כדי למשוך את ייתר הסכום שבטעות לא נמשך. בעבור כך, יש למלא טופס מספר 5329 בצירוך מכתב הסבר למקרה

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE