הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחירי הבתים במחוז לוס אנג'לס רשמו עלייה של עד כ-10 אחוזים בערכם
המחיר הממוצע לבית עומד על 575 אלף דולר, מגמת העלייה צפויה להמשך במהלך השנה הנוכחית


מחירי הבתים בלוס אנג'לס רשמו שוב עלייה מתונה בערכם גם בחודש דצמבר, זאת לפי דיווח באתר העוקב אחר נתוני הנדל"ן - CORELOGIC

המחיר הממוצע ובו נימכר בית במחוז לוס אנג'לס עלה בכחצי אחוז לאורך נובמבר מה שהוביל לכך שגבוה העיסקה הממוצעת על בית במחוז הגיע עד לסכום של 570 אלף דולרים. מדובר על עלייה של קרוב ל 10 אחוזים בהשוואה לדצמבר 2016, אז היקף עיסקה ממצעת בעבור בית במחוז לוס אנגלס עמדה על 520 אלף דולרים בלבד. בתחילת 2017, טיפס מחיר הבית המממוצע כל הדרך לסכום של 575 אלף דולרים. זהו הערך הממוצע הגבוה ביותר שאי פעם רשמו. זאת, רגע לפני שהמחיר הממוצע רשם ירידה קלה ונעצר על סכום של 565 אלף דולרים לבית.

כעת, כאשר המחירים שוב בעלייה, הם מגיעים שוב לרמות גבוהות ומצויינות, כאלו המזכירות את רמות המחירים בחלק האחרון של שנת 2007, ערב פרוץ משבר הסאבפריים בשנת 2008. נכון לעכשיו, במחוז לוס אנג'לס, 60 אחוז מכלל הבתים נמכרים במחיר ממוצע של למעלה מ 500 אלף דולרים וכימעט 18 אחוזים מכלל הבתים נמכרים במחיר של למעלה ממליון דולרים.מומחי נדל"ן שונים צופים, כי מחירי הבתים באזור ימשיכו במגמת עלייה גם במהלך שנת 2018.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יחד עם זאת, מדובר בפרשנות ודיווחים בעלי זווית ראייה יחסית צרה. זאת, הואיל ובפועל, לאחרונה, נרשמו מעט מאוד עיסקאות נדלן שכאן התרחשו. למעשה ברחבי כל אזור דרום קליפורניה, מספר מכירות הבתים שאכן יצאו לפועל הוא הנמוך ביותר מזה 3 שנים בהשוואה לאותו החודש. הנתונים מדברים על כך שבמחוז לוס אנג'לס, בחודש דצמבר האחרון, נימכרו 6,597 בתים. מדובר בצניחה של כ 2.4 אחוזים בהיקף העיסקאות בהשוואה לחודש דצמבר 2016. יש לציין, לא מדובר בכך שאין היצע של קונים. לפי הנתונים שהתפרסמו ב"זילו", זמן המכירה הממוצע  בעבור בית ממוצע באזור לוס אנגלס הוא כ 66 ימים לערך (גם במקרה שבו מעורבת נאמנות). זאת, בהשוואה לבית הממוצע בארה"ב, שהזמן הממוצע למכירתו עומד על כ 91 ימים.

האנליסט אנדרו להפייג' מהאתר "קורלוגיק", מוסר כי לפי הנתונים, מיעוט העיסקאות נובע בעיקר, מהיצע נמוך יחסית של בתים למכירה. כאשר המצב בשוק הוא שבפני קונים יחסית רבים, עומד מאגר בתים יחסית מצומצם, הדבר באופן טבעי מביא לעלייה בביקוש לעומת היצע מצומצם. מכאן שהמצב הוא שבחודש דצמבר 2017, ברחבי דרום קליפורניה מחיר הבית הממוצע שבר את שיאי כל הזמנים ועמד על 507,500 דולרים. אנליסטים רבים גורסים, כי מדיניות הפיחות במיסים החדשה עשויה להשפיע באופן ניכר על בעלי הבתים ובנוסף, מדיווח בחודש דצמבר עולה כי אותם קיצוצי מיסים, עשויים להוביל לירידה במחירי הבתים ל כ4 אחוזים בכל רחבי ארה"ב. באזור דרום קליפורניה, כאשר רוכשי הבתים העתידיים יהיו הנפגעים העיקריים מהחוקים החדשים, צפוייה אף ירידה של כ6 אחוזים במחירי הבתים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE