הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק תקים מקלט חדש לבעל חיים בעלות 60 מיליון דולרים
החתולים והכלבים חסרי הבית של העיר ניו יורק יזכו למגורים לטווח ארוך ברובע ברונקס. בנוסף יושקעו 27 מיליון דולר בשיקום מתקן קיים

"מרכזי דאגה לבע"ח של העיר ניו יורק" (ACC) תקים מקלט חדש בעלות של 60 מיליון דולרים בנכס ציבורי בסמטת בארטו ובו שירותים וטרינריים ושירותי אימוץ. נוסף על כך, המקלט הקיים והמיושן בברוקלין יזכה לשיפוץ ושדרוג בעלות של 27.3 מיליון דולרים. כל אלה הם חלק מתכנית גדולה יותר ליצור מקלטים לבע"ח שיספקו שירות מלא בכל חמשת הרובעים של העיר. פעילים למען בע"ח מתלוננים זה למעלה מ-15 שנה כי העיר מעולם לא נענתה לקריאות לשדרג את שלושת מתקני המקלט המזדקנים שלה או להקים מקלטים חדשים בקווינס ובברונקס. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



ב-2016, ראש העיר ביל דהבלסיו הקצה תקציב ייעודי לבניית מקלטים בברונקס ובקווינס. המתקן בברונקס, בשטח של 47 אלף רגל-מרובע, שיעבור כעת הליך אישור ציבורי, מתוכנן להפתח בשנת 2024. "השיפורים המתוכננים בארגון 'מרכזי הדאגה לבע"ח של העיר ניו יורק' נובעים ממחויבותנו לתושבי ניו יורק ולבעלי החיים שלהם", אמרה ד"ר מארי באסט, נציבת הבריאות העירונית. 

האתר בברונקס יכלול מקום ל-70 כלבים, 140 חתולים, 30 ארנבים ו-20 בע"ח מזנים אחרים וכן משרדים. בנוסף, הארגון ומחלקת הבריאות העירונית יחשפו מחקר סטטיסטי חדש המלמד כי מספר שיא של בע"ח נמסרו בשנת 2017 לאימוץ הציבור או לארגוני הצלה שונים: 93.2% מכל הכלבים והחתולים שבמקלטים. במספרים מדובר ב-12,669 חתולים ו-5,836 כלבים. 



ACC, גוף שאינו למטרות רווח שפועל על-פי חוזה התקשרות עם העירייה כדי להתמודד עם בעיית בע"ח משוטטים, אוסף למתקנים כ-30 אלף כלבים, חתולים ובע"ח אחרים בכל שנה. זהו המקלט היחיד בעיר המחויב לקבל למתקניו כל בע"ח משוטט או עזוב או לא רצוי שמגיע לפתחו. מרכזים חדשים ומסבירי פנים עשויים לסייע לארגון להתחרות על לבותיהם של המאמצים הפוטנציאליים מול מקלטים פרטיים ו'בוטיקיים' יותר, שגם הם פועלים ללא כוונת רווח.  "נעשינו הגורם ללכת אליו בכל סוגיה הקשורה לבעלי חיים בעיר ניו יורק – מאימוץ בע"ח דרך הצלתם ועד לפעולות להשארת בע"ח אצל משפחותיהם", אמרה ריטה וויינשטוק, מנכ"לית ACC. "אנו נרגשים להביא את השירות הגבוה הזה גם לברונקס עם הקמת המתקן החדש", הוסיפה. 


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE