הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: יותר ויותר חסרי בית נמצאים מתים ברחוב. זו הסיבה מדוע
מספר מקרי המוות הוכפל בחמש השנים האחרונות כתוצאה מבעיות בריאותיות, מולן מנסות הרשויות להתמודד

מספר מחוסרי הבית  שמתו ברחובות ובתי המחסה במחוז לוס אנג'לס הוכפל בחמש השנים האחרונות, ל-831 מיתות בשנת 2017, כך על פי הדוח אחרון. מחלות לב, דלקת ריאות, סוכרת, סרטן, שחמת הכבד, זיהומים חמורים ומצבים נוספים הניתנים לטיפול, כולן נרשמו כסיבות הקטלניות בדוח שהוצא על ידי המשרד לבדיקות רפואיות במחוז לוס אנג'לס, ופורסם בשבוע שעבר על ידי המחלקה לבריאות הנפש במחוז. 

העלייה במקרי התמותה מאז 2013, כאשר 458 חסרי בית מתו, נמצאת בהלימה עם העלייה בכמות חסרי הבית במחוז באותה התקופה. ב 2013 היו 39,463 גברים, נשים וילדים שנרשמו כחסרי בית. בשנה שעברה המספר הזה עלה ל-57,794, כך מוסרת הרשות למתן שירותים לחסרי בית LAHSA, במחוז. הרשות מתכננת ספירה חדשה ב-23 בינואר בסאן פרננדו, סאן גבריאל ובעמקי סנטה קלריטה. באותו הזמן חלה עלייה של 28% בחסרי בית הסובלים ממחלות נפשיות בשנים 2015-2017.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



"בעוד אין מסקנה חד משמעית הנובעת מהנתונים, חשוב להבין כי חסרי בית עם מחלות נפשיות מתמשכות, הם כנראה האוכלוסיה הפגיעה ביותר במחוז, ואולי הגורם לעלייה במקרי התמותה", אמר ד"ר ג'ונתן שרין, מנהל המחלקה לבריאות הנפש במחוז לוס אנג'לס. שרין מסר את ההצהרה במכתב אותו שלח למועצת המפקחים החודש, ובו ניסח המלצה לחברי המועצה לקדם חקיקה שתרחיב את גבולות ההגדרה החוקית של אלו המוגדרים "נכים קשים".   כיום החוק המדיני מגדיר "נכות קשה" כ"מצב בו אדם לא יכול לספק, כתוצאה מהפרעה נפשית, את צרכיו הבסיסיים כמו אוכל, ביגוד, מחסה או טיפול רפואי, כאשר מניעה של אותו הטיפול, עלולה להסתיים בפגיעה גופנית או מוות". 

באוקטובר, המועצה אישרה 12 מתוך 13 ההמלצות שהתמקדו באיך לשפר את מערך הטיפול אותו מספקת המחלקה לבריאות הנפש. אך בתחילה המועצה נסוגה מההגדרה הנוכחית בחוק של מיהו "נכה קשה" מתוך חשש איך למצוא דרך חוקית להרחיב את סמכויותיהם של עובדים סוציאליים וכוחות האכיפה בבואם לעכב אנשים עם הפרעות נפשיות חמורות המתנגדים לטיפול, גם אם חייהם בסכנה גדולה. שבוע מאוחר יותר, מפקחי הוועדה הצביעו 4 מול 1 בעד לקדם את החקיקה בממשל המקומי. המפקחת קואל לא הסכימה עם ההצעה, אכן, הצעת החוק בחסות המחוז יכולה להיות מקודמת באופן אחד כשהיא מוצגת בסקרמנטו, אך להשתנות בהמשך לחקיקה מסוג אחר שיכולה לפגוע באנשים ולסכל את מאמציהם של כוחות האכיפה המקומיים. 

אך שרין וקבוצות נוספות מביעים תמיכה בקידום החקיקה, בטענה שיותר מדי חסרי בית עם צרכים מיוחדים כתוצאה מהפרעה נפשית, נמצאים בסכנת מוות. המועצה מינתה אותו בשנה שעברה לעבוד עם כוחות אכיפה וארגונים בכדי לתת המלצות כיצד להרחיב את לשון החוק.  "בכדי לעמוד בחובות האתיות שלנו לאוכלוסיה הזו ולקהילות שלנו, אנו נוקטים בעמדה שהמחוז צריך להמשיך ולקדם חקיקה שתעצב את ההגדרה של נכות קשה כך שתכלול גם יחידים עם צרכים גופניים חשובים כמו אוכל, ביגוד ומחסה שגם הם חיוניים לרווחתם", כתב שרין במכתבו. 

בינתיים מועצת המפקחים אישרה ביום שלישי $50 מיליון למימון פיתוח של 10 פרויקטים לדיור בר השגה. כשליש מתוך 667 היחידות יוקצו לאנשים עם הפרעות נפשיות בעלי צרכים מיוחדים ולמשפחותיהם. המימון יגיע ממקורות שונים, רובו מכספים שהגיעו כתוצאה מחוק שירותי בריאות הנפש, שחוקק ב2014, כהצעה 63. 

החוק מטיל אחוז מס אחד על הכנסות אישיות העולות על $1 מיליון ומשמש כמקור מימון נוסף עבור תכניות בריאות הנפש של המחוז. כ1.9 מיליארד דולרים צפויים להיגבות בכל המדינה בשנת הכספים 2017-18 , כך לפי מפקחי המחוז מארק רידלי-תומס ושילה קואל שאישרו את ההצעה להקמת יחידות הדיור. העבודות צפויות להתחיל ב2019 והמפקחים כתבו בהצעה שהמחוז יידרש כנראה להעלות את המס ב4% במטרה לממן את הפרויקטים.
"הדרישה לדיור בר השגה ובמיוחד בכדי לספק אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, ממשיכה להוות אתגר עימו מתמודד המחוז", כתבו קואל ורידלי-תומס. "ההשקעה הזו תקל על פיתוחם של בתים עבור אלפי תושבי לוס אנג'לס - ובמיוחד אלו המתמודדים עם הפרעות נפשיות - הזקוקים לדיור בר השגה". 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE