הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
15 דגמי מכוניות ומשאיות שייעלמו מהשוק ב-2018
מחירי המכוניות צפויים לרדת לראשונה מאז 2009 ולכן יש ליצרניות כלי הרכב מניע חזק יותר, לצמצם במספר הדגמים שהן מציעות. עם זאת, כל יצרנית רכב מעונינת שיהיה לה דגם אחד לפחות, להציג בכל קטגוריית רכב

מדי שנה מציפה הגאות הטכנולוגית-אטוטומטיבית של עולם הרכב, את אולמות התצוגה בכלי רכב חדשים ושוטפת החוצה את הדגמים הישנים. בין כלי הרכב העוזבים, ישנם כאלה שלא הצליחו למשוך את תשומת ליבם של הקונים, לצד מותגים מוכרים יותר. מחירי המכוניות צפויים לרדת לראשונה מאז 2009 ולכן יש ליצרניות הרכב מניע חזק יותר, לצמצם במספר הדגמים שהן מציעות. יחד עם זאת, כל יצרנית רכב מעונינת שיהיה לה דגם אחד לפחות להציג בכל קטגוריית רכב.

"אף שהשוק מתכווץ קמעה, היצרנים זקוקים למגוון רחב ושלם, כדי להיות תחרותיים." אומרת ג'סיקה קאלדוול, אנליסטית ב- dmunds.com. אתר מכירות רכב. בין כלי הרכב שעוזבים את הזירה ישנם כאלה, שייעלמו לנצח, בעוד אחרים "יקחו הפסקה" - כדי להיבנות מחדש. פורד למשל מתכוונת להציע דגם חדש של טנדר הריינג'ר שלה ורכב השטח ברונקו. שני דגמים שהיא הוציאה לשוק, לפני שנים אחדות. דגמים שייעלמו מהנוף, מחזיקים כל אחד סיפור משלו. הרשימה כוללת עירוב של מכוניות משפחתיות ורכבי שטח ופנאי-שטח.

מכוניות משפחתיות נמכרות בעת האחרונה פחות מרכבי פנאי-שטח. אבל חלק מדגמי רכבי השטח עומדים להעלם, אף הם בעיקר משום שלשוק יצאו דגמי חדשים, משודרגים ותחרותיים יותר, התופסים את מקומם במגזרי הרכב השונים. אומרת קאלדוול. "אנשים הפכו ליותר בררנים." בין המותגים שיאמרו "אדיוס" לשנת המודל 2018, נמצאים:

ביואיק וראנו – Buick Verano - ג'נרל מוטורס הודיעה שהיא מפסיק את ייצור הוראנו הקומפקטית, כחלק ממדיניות צמצום דגמים כללית. יש עדין את ה-לה-קרוס LaCrosse המרווחת והריגל Regal  ל-2018.

שברולט אסאס - Chevrolet SS– הרכב הגדול והעצמתי ה-SS היה אהוד על מי שאהבו להראות עם רכב בולט. לרכב היה מרכב זהה לזה של הקאפריס, הדגם בשימוש המשטרה. אבל ה-ss יוצאת מהמשחק בגלל ש-GM סגרה את המפעל בו היא יוצרה, פס הייצור הולדן באוסטרליה.

קרייסלר 200 - Chrysler 200- אף שהרכב הזה זכה לקמפיין פרסומי מאסיבי, עם הראפר אמינם, פיאט-קרייסלר לא הצליחו להפוך אותו ללהיט ולשווק אותו בהמוניו. ה-200 כמו הסברינג Sebring לפניה, לא הצליחו להלך קסם על הקונים הפוטנציאליים.

דודג' וייפר - Dodge Viperהראם היתה אחת המכוניות האמריקאיות ה"חמות" על הכביש ונחשבה למובילה את המותג דודג'. לאחר שכיכבה במשך שנים רבות, הדגם והמפעל המיצר אותו - עומדים להעלם.

היונדאי אזרה -  Hyundai Azera– רכב זה נחשב לעליית מדרגה לעומת היונדאי סונטה המשפחתית מגודל בינוני, אבל ה-Genesis luxury האפילה עליה. היא לעולם לא נמכרה היטב. "היא היתה בפריפריה של המותג."

איניפיניטי  70QX  - Infiniti QX70– כשהיא הופיעה לראשונה, נידמה היה שהיא היא הולכת לכבוש את הפיסגה, בעיקר בשל המראה שלה. אבל ישנם רכבי פנאי-שטח חדשים ומפתים יותר בשוק. "יש לנו את רכב השטח הבינוני החדש לגמרי QX50 , זה מה שנמכר בתחילת 2018 ויש לנו גם את הרכב המשודרג משמעותית QX80 שהוא כלי רכב פנאי שטח גדול ומשודרג." הוא מתחיל להגיע לסוחרי רכבי האינפיניטי, אמר הדובר קייל בייזמור.לאינפיניטי יש גם את ה-QX60.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


Infiniti QX70

ג'יפ פטריוט - Jeep Patriot– לפיאט-קרייסלר היתה בעיה. היו לה שני רכבי פנאי שטחקומפקטיים, קומפאס והפטריוט (Compass ו- Patriot), שהיו דומים כל כך, שהם זכו לכינוי: "קומפטריוט" -"Compatriot". לכן, קומפאס יישאר בשוק. פטריוט יפנה את הדרך. 

לקסוס סיטי h200 - Lexus CT 200h– הסטיישן הקטנה וההיברידית היתה טובה לזמנה, כשאפילו קוני רכבי יוקרה התענינו בצריכת הדלק הנמוכה שלה. אבל כעת היא כבר לא מעוררת בהם ענין. 

מרצדס בנת בי קלאס - Mercedes-Benz B-Class– רכב זה הגיע לארה"ב כרכב קומפקטי מונע בגז. היקף הייצור היה מוגבל וניתן היה להשיגו רק בקליפורניה. ואז הגיע אחריו דגם חשמלי, שהוצע למכירה בכל המדינות, אבל בדרך כלל, רק בהזמנה מיוחדת מסוחרי הרכב, סיפר בריאן קוטר דובר החברה.

מיצובישי i-MiEV - Mitsubishi i-MiEV– כשמו, כך גם הצורה של הרכב הקטן והחשמלי הזה, היתה מוזרה קמעה. למרות זאת, היא היתה אחת המכוניות היותר יקרות בשוק, היה לה טווח מוגבל והיא לא הצליחה להתחרות עם המכוניות החשמליות המודרניות יותר.


Jeep Patriot

מיצובישי לנסר - Mitsubishi Lancer– עוד רכב שייעלם מתוצרתה של חברה, ששמה דגש על רכבי פנאי שטח.

ניסן קווסט - Nissan Questניסן עדין לא הציגה את המודלים שלה ל-2018, אבל הקווסט כנראה לא תהיה ברשימה. יש שתי מגרעות למיניוואן שלה: 1. הקווסט לא הצליחה להתמודד בהצלחה עם מתחרות כמו הונדה אודיסיי - Honda Odyssey, טויוטה סיינה - Toyota Sienna ו-קרייסלר פאסיפיקה - Chrysler Pacifica. 2. מיניואן כבר אינם באופנה, בשוק של רכבי פנאי-שטח.

סמארט פור טו - Smart ForTwo– הרכב הקטן ביותר בשוק, "הפלא" בגודל של 8 רגל ו-8 אינץ' עומד להעלם מהשוק. אבל הדגם החשמלי ישאר לעומת זאת.

וולקסואגן סי.סי. - Volkswagen CC– המכונית היתה דוגמה מצויינת לעיצוב אירופאי נקי, אבל ה"קופה" בעלת ארבע דלתות היתה פשוט "זקנה" מדי.וולקסואגן הציגה תחליף אפשרי מוקדם יותר השנה – ארטאון – Arteon.

וולקסואגן טוארג - Volkswagen Touareg- רכב הפנאי שטח הזה היה פופולרי בשעתו. אבל וולקסואגן מקדישה עתה יותר תשומת לב לרכבי השטח שלה, כמו ה-.Atlas SUV


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE