הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כיצד להרחיק מאיתנו יתושים
יתושים נושאי מחלות לומדים להתרחק אפילו מהעור "הכי אטרקטיבי" עבורם, בהצלפה קטנה של האצבע, כך לפי מחקר שנערך לאחרונה.

מחקר שפורסם בכתב העת המדעי "ביולוגיה עכשווית" (Current Bioligy), ודגם 2700-3000 חרקים מטרידים, מספק ממצאים ראשונים מסוגם ששופכים אור על התנהגויות מסוימות של יתושים. מחקרים קודמים הראו שיתושים מסוגלים ללמוד, ואילו מחקר זה מראה איך הם לומדים מי הוא אדם "נח" יותר לעקיצה ומי פחות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



מחקרים מצאו כי יתושים מסוג "אדס מצרי" שידועים גם בשם "יתושי הקדחת הצהובה", מזהים בני אדם מסוימים בעזרת חוש הריח שלהם, ויש ביכולתם לקשר ריח של אדם לחוויה לא נעימה שעברו בגללו, כמו חבטה או צליפה אולי עכשיו ניסיון כושל להשגת היתוש נתפס לנו כפחות כואב. לא?

"ההבנה של צורת הלמידת של היתושים וההעדפות שלהם יכולה לספק כעת כלים חדשים לשליטה על היתושים". אמר קלמנט וינאגר, עוזר הפרופסור לביו-כימיה, מנהל המחקר, והוסיף: "לדוגמא, אנו יכולים להתמקד ביכולת היתושים ללמוד, כדי לפגוע בה או לנצל אותה לטובתנו". המפתח לדעת החוקרים הוא דופאמין. המחקרים מצאו כי יתושים שלקו במחסור בקולטנים מסוג דופאמין, לא הצליחו לזהות היטב את המטרה שלהם.

"עכשיו שאנו מבינים טוב יותר את המסוגלות של היתושים, אני יכולים לחקור לעומק ולהשתמש בידע שצברנו כדי לחזק את השליטה שלנו ביתושים ולהילחם בצורה יעילה יותר נגד המחלות שהם מפיצים". למרות שממצאי המחקר נראים מבטיחים, לא כל היתושים הגיבו באותה הצורה. ג'פרי ריפל, מומחה בתחום שהיה מעורב במחקר, אמר לנשיונאל ג'יאוגרפיק שצוות המחקר לא הצליח ללמד את היתושים הנושאים את קדחת הנילוס המערבי איך להימנע ממגע עם בני אדם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE