הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: נהגת הסעות תלמידים פוטרה בעקבות 37 תלונות
השלכת תלמיד מהאוטובוס, הערות גזעניות ונטישת כיתה במהלך טיול, כל אלו לא מנעו מנהגת להשאר עד לאחרונה בתפקיד במשך 15 שנה. האירוע מעורר תהייה לגבי רמת הפיקוח והאכיפה בתחום

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



גערותיה של נהגת אוטובוס תלמידים עירוני, סומאטי קלאדין, בתלמידה הבהילו אותה כל-כך, עד שהילדה פחדה לעלות שוב על האוטובוס. מחלקת החינוך העירונית בניו יורק פיטרה את קלאדין, אך לא לפני שצברה לא פחות מ-37 תלונת מאז שנת 2001 – 7 מהתלונות היו מגובות בראיות.  לפחות פעמיים בעבר הושעתה מעבודתה, פעם אחת אחרי שהותירה מאחור 24 תלמידים ומורים בטיול שטח, ופעם אחת אחרי שנעצרה באשמת תקיפת בעלה. 

העובדה כי נהג ולו עבירות כה רבות, יכול בכלל להשאר מאחורי הגה למשך זמן ארוך כל-כך מעידה על שיטת המשמעת הלא אפקטיבית ורפה של נהגי הסעות בית ספר. כך טוענים גורמים פנימיים במחלקה. האגף להסעות תלמידים במחלקה לחינוך היה רך מדיי עם כמה נהגי אוטובוסים ומלווים גרועים במיוחד מפני שהוא מספק בעצמו את הנהגים לחברות ההסעות שעמן הוא מתקשר בחוזה, ציין חוקר מטעם המחלקה. 


הנהגת שפוטרה. סומאטי קלאדין

"הם מוודאים שחברות האוטובוסים לא יאבדו נהגים רבים מדיי כתוצאה מהחלטות משמעתיות", אמר החוקר. הוא הוסיף כי מנה במחלקה בלם את נסיונותיו של אחד המפקחים העונתיים להפטר מחוקרים ותרנים מדיי. גורמים רשמיים במחלקה אף מפעילים לחץ ברוח דומה על החוקרים בשם חברות האוטובוסים עצמן, אומר החוקר. ואם לא די בכך, מספר חוקרי האוטובוסים צומצם מ-12 ל-5 בלבד מאז הקיץ אשתקד, וכל חוקר מנסה להתמודד עם יותר מ-200 תיקי חקירה פתוחים בכל רגע נתון. 

קלאדין מכחישה את הטענות נגדה. "למיטב ידיעתי, אף אחד לא בכה", אמרה קלאדין על הטענות נגדה. במקרה מטריד אחר, המלווה פטרישיה דיבנדטו הואשמה כי השליכה ילד מן האוטובוס לפני הגעתו לתחנה – ומאוחר יותר השתמשה בהשמצה גזענית. "הוא טראבלמייקר 'כושי'", אמרה דיבנדטו לאמו של הילד כששאלה אותה מדוע ננטש בנה. המחלקה לחינוך השעתה את דיבנדטו, אך לא פיטרה אותה. 

המלווה צברה יותר מתריסר תלונות על "שפה בלתי הולמת". במאי אשתקד היא צלצלה בפעמון האוטובוס למשך כ-30 עד 40 שניות – זמן כה רב עד שהמנהלים חשבו כי מדובר באזעקת חירום. מנהל בית הספר תיאר את דיבנדטו כ"אגרסיבית וכעוסה מאוד על הילדים". המחלקה מתעקשת כי התנהלותה תקינה ו"על-פי הספר". "כל נהגי האוטובוסים המעורבים בהתנהגות בלתי הולמת נענשו כראוי", אמרה המחלקה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE