הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"תכנית ההגירה- לטובת העובד האמריקאי"
קריאה למציאת נוסחה משותפת בנושא ילדי המהגרים, התפארות בירידת שיעור האבטלה אצל הקהילה האפרו אמריקאית וביטחון לאומי לכולם- בנאום "מצב האומה" הראשון ניסה הנשיא לאחד, ניסיון שלא שכנע את כל הנוכחים

הנשיא טראמפ הכריז על "עידן אמריקאי חדש" (New American Moment) בנאום מצב האומה הראשון שלו בפני חברי הקונגרס. "זהו הרגע האמיתי של אמריקה!" טראמפ קרא בהתלהבות. "אין זמן טוב יותר לחלום את החלום האמריקאי. הזמן שלנו הוא עכשיו".

בתחילת נאומו הציג הנשיא על פי הגדרתו את הישגי השנה הראשונה שלו שכוללים קיצוץ מסיבי במיסי החברות, צמצום בהגבלים ועוד. לדבריו מיסי החברות קוצצו באופן משמעותי מ-35 אחוזים ל-21 אחוזים על מנת שהחברות אמריקאיות יוכלו להתחרות בכבוד בשוק הכלכלי והעולמי והמקומי. "האבטלה נמצאת כעת בשפל של 45 שנים, ושיעור האבטלה בקרב אפרו-אמריקנים נמצא היום בשפל היסטורי. אפל דיווחה לאחרונה שהיא מתכוונת להשקיע כ-350 מיליארד דולר באמריקה, שיובילו ליצירת כעשרים אלף עובדים חדשים", התייחס טראמפ להתאוששות בתחום הכלכלה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




הנשיא השנוי במחלוקת המשיך וקרא לאיחוד בטענה ש"העם שלנו שכל כך אוהב את אמריקה זקוק להנהגה מאוחדת ואוהבת", וגם בישר על כוונתו להגדיל את היד החופשית של חברי שני הצדדים בשביל "להגן על האזרחים מכל רקע, צבע, ודת", הצהרה שעשויה להיות תגובה לגירוש ילדים וביקורות על מדיניות ההגירה שלו.הוא קרא למאמץ משותף בתחום התשתיות כשביקש משני צידי המתרס להגיע לעמק השווה ו"לתת תמיכה יציבה, מהירה, ואמינה על מנת לספק תשתיות מודרניות לכלכלה ולחברה שלנו הראויה לכך". "ביחד נבנה אמריקה בטוחה, חזקה וגאה. אנחנו האמריקאים סומכים על אלוהים", שילהב את הקהל עם האמירות ששימשו כגולת הכותרת של נאומו, וזכו למחיאות כפיים סוערות.

טראמפ קרא בהתרגשות לכל אזרח ואזרח ברוח הקפטיליזם שכל כך מאפיין את ארצות הברית: "אם אתה מאמין בעצמך, עובד קשה ומאמין באמריקה, אתה תצליח! אנחנו בעידן שבו אנחנו יכולים להשיג הכל ביחד". ביום שלישי במהלך הנאום המקדים שלו בנוכחות אמצעי התקשורת, אמר הנשיא שלעולם אינו חושש מכניסה לעימותים עם הממעיטים בערכו ואף שש לכך: "אחווה היא באמת דבר נכסף שאני מייחל לו על מנת להביא את המדינה להיות מאוחדת".

"אם הייתי יכול לאחד את המדינה הייתי צופה לה הצלחה אדירה", טראמפ אמר והביע את שאיפותיו: "אני אשמח להיות מסוגל להביא את המדינה שלנו לסוג כלשהו של איחוד, בלי אירועים מפתיעים. אני אשמח לעשות זאת בלי אירועים לא צפויים כי אירועים אלו בדרך כלל שליליים".

הנאום מגיע לאחר שנה לא פשוטה של התכתשויות מבית שספג טראמפ בנושא הבריאות, רגולציות, הגבלות הכניסה לארצות הברית מהמדינות המוסלמיות ומדינות המזרח התיכון, ועוד. הנשיא ניצל את הנאום בן השעה שלו כדי להושיט יד לשיתוף פעולה, ולאותת על נכונות לבצע הסכמים דו מפלגתיים בתחום ההגירה והתשתיות במסגרת תפיסת העולם של שנת כהונתו השנייה. הוא התרכז בנאומו בחמישה נושאים וביניהם עבודה, כלכלה, תשתיות, הגירה ,מסחר וביטחון לאומי. בתחום הביטחון הלאומי התייחס לתכניות הגרעין האמריקאיות ואמר כי "אמריקה היא הראשונה להניח את הנשק הגרעיני אל הקרקע אך הזירה הבינלאומית לצערנו לא מאפשרת זאת".




בנוסף התפאר מהישגיו בפועלו נגד המדינה האיסלאמית דאעש. "שנה שעברה התחייבתי כי נעבוד בשיתוף בעלות בריתנו למחיקתה של דאע"ש מפני הקרקע". שנה לאחר מכן אני שמח לבשר כי הקואליציה שלנו הצליחה לשחרר כמעט כמאה אחוזים מהשטחים שנכבשו על ידי הארגון בעיראק וסוריה".

בתחום ההגירה התייחס טראמפ לכנופיות ולסמים שהוברחו לארה"ב וגרמו לאובדן רב של חיי אדם ולפגיעה בביטחון בשנים האחרונות, בשל מדיניות ההגירה הקודמת והמרושלת לטעמו. הוא הבטיח כי הצעת החוק שתועבר בקרוב בקונגרס מטעמו תעלים בעיות אלו ותתרום לביטחון ולתעסוקה של האזרח האמריקני. "הקשיים בקהילה יפתרו תודות לתכניות הגירה שיתרכזו בטובתם של העובדים האמריקאים והמשפחות האמריקאיות", אמר טראמפ. 

למרות רצונו העז לאיחוד, נבחרי ציבור התכוננו לעימות ולפרובוקציות במהלך נאומו, לכן שלחה ננסי פילוסי, מנהיגת המיעוט הדמוקרטי, אזהרה נוקבת באירוע שנערך בדלתיים סגורות בבית הדמוקרטים, המזהירה אותם לכבד את האירוע.

פילוסי דרשה מחברי הפרלמנט הדמוקרטי להימנע מיציאות הפגנתיות במהלך נאומו של הנשיא, כשביקשה מהם: "מי שחושב לעזוב באמצע שלא יגיע בכלל", והסבירה: "תנו לטראמפ לירות ברגליו בעצמו". למרות האזהרות חברים מארגון האפרו-אמריקני קיימו מחאה "שקטה" במהלך הנאום. מחוקקים בארגון בארגון עטו עליהם בגדים מסורתיים אפריקנים בדמות שמלה (Kente), כדי להביע את הזדהותם עם המדינות שכינה טראמפ: "מדינות ה-SHITHOLE". מחוקקים ליברלים אחרים כמו נציגת פלורידה פרדריקה ווילסון, הצהירו על כוונתם להחרים את האירוע בטענה ש: "לטראמפ לא מגיע להיות מכובד הפעם".

במהלך מסע הבחירות שלו נשא טראמפ נאומים בלי מסך המציג את הטקסט ובלי דפים במספר רב של פעמים, אך בשבועות האחרונים החליט להיעזר בקבוצה גדולה של אנשי מקצוע הכוללת את היועץ הראשי סטאפן מילר, חבר המזכירות רוב פורטר, היועץ כלכלי ראשי גארי קון, והיועץ לביטחון לאומי מקאסטר. מהבית הלבן נמסר כי התבצעו עריכות רבות בבחינת "הלוך חזור" בכתיבת הנאום, זאת כשטראמפ הכין אינספור טיוטות עם העטים השחורים החביבים עליו. טראמפ עבר על הטיוטה של הנאום במהלך מסעו לפסגת הכלכלה העולמית שנערכה בדאבוס, שווייץ.

לפי גורמים מטעמו, הנשיא עבר על הטיוטות במהלך הלילה והחזירן לעורכיו בבוקר לעריכה מחודשת. הגברת הראשונה, מלאניה טראמפ, וכל ילדיו של הנשיא פרט לילדו בן ה-11 בארון השתתפו בנאום המרכזי בגבעת הקפיטול.

בינתיים מן העבר השני מתכוננים הדמוקרטים כמיטב המסורת לנאום נגד של המפלגה היריבה. האופוזיציה מינתה את חבר הפרלמנט גו' קנדי השלישי בן ה37, נכדו של הסנאטור לשעבר רוברט קנדי, אח של הנשיא הנרצח ג'ון קנדי, כדי להעביר את תגובת הנגד הרשמית של נאום טראמפ. 
נציגת קליפורניה הדמוקרטית, מאקסין וייטרס, יריבתו המושבעת של טראמפ שקראה להדחתו, צפויה גם היא לספק את תגובתה לנאומו בערוץ הבידור האפרו-אמריקאני (BLACK ENTERTEIMENT TELEVISION NETWORK).

י

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE