הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשלת ארה"ב פתחה בחקירה כנגד חברת "אפל" בנוגע לתופעת ההאטה במכשיריה הישנים
חברת הענק עומדת בפני בדיקה המיוחסת להודאתה בשימוש בעידכוני התוכנה שלה וזאת, כדי לבצע האטה מכוונת בביצועי המכשירים המתיישנים של החברה שנרכשו ע"י הציבור. חקירת חברת "אפל" ע"י הממשלה נמצאת בשלבים מאוד מוקדמים

המגזין "בלומברג" דיווח כי משרד המשפטים האמריקאי ,הוועדה לניירות ערך ולבורסות של ארה"ב בודקים יחד את האפשרות שחברת "אפל" ביצעה שורה של עבירות. לפי שעה, נציגי משרד המשפטים והוועדה לניירות ערך של ארה"ב סירבו להגיב בעיניין. אפל, אף היא, טרם הגיבה. חברת "אפל" הודתה באופן גלוי בחודש האחרון, כי היא משתמשת בתוכנת העידכונים שלה וזאת כדי להגביל את ביצועי המכשירים הישנים שלה כדוגמת איפון 6, איפון S6, איפון SE6 ואייפון 7.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



המטרה בהאטה הזו לפי החברה היא "למתן", את עוצמת צריכת האנרגיה של סוללות הליתיום המתיישנות של המכשירים ואף למנוע, השבתה פתאומית שלהם כתוצאה מהשחיקה הטבעית של הסוללה. כמובן, שהתוצאה היא ביצועי המכשיר המאכזבים. הצהרת חברת "אפל" עוררה תגובה חריפה בקרב קבוצות צרכנים וממשלות ברחבי העולם. הסנאטור הרפובליקני, ג'ון ט'ון ממדינת דרום דקוטה, העלה דברי ביקורת על "חוסר התקשורת" שהחברה מפגינה. זאת, באמצעות מכתב ששלח למנכ"ל אפל טים קוק. "גם במקרה שפעולותיה של אפל אכן נועדו למנוע השבתות פתאומיות של מכשירי האיפון מהדגמים הישנים יותר, הדבר היה צריך להיעשות עם יותר שקיפות מבלי לגרוע מהשיטות בהן נקטה החברה," כך כתב ט'ון.

משרד התובע מטעם הציבור בפאריס החל אף הוא לחקור את תופעת ה"האטה הפתאומית" במכשירי אפל השונים, זאת, בעיקבות תלונה שהוגשה  ע"י קבוצה משפטית מאוגדת בשם: "הפסקת ההתיישנות המכוונת". מצידה, חברת אפל התנצלה בפומבי בפני לקוחותיה בכל הנוגע לעידכוני התוכנה השונים ובנוסף, הורידה את מחיר שירות החלפת הסוללות. בשבוע האחרון, אפל חשפה עידכון תוכנה חדש שיאפשר למשתמשי מכשירייה לבטל את יכולות החברה להאט את מכשיריהם.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE