הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברת האם של רשת ראלפס, "קרוגר", מציבה אתגר משמעותי בפני אמזון באמצעות טכנולוגיית הקניות "SCAN AND GO"
תוך מאמץ מובהק לנסות ולהדוף את כוחה של החנות המבוססת בינה מלאכותית של אמזון, ענקית המזון הכריזה על תוכניות לעשות שימוש בטכנולוגיה מקבילה שתיושם בין השאר ברשת המרכולים הפרושה ברחבי דרום קליפורניה


תחת הכינוי SCAN, BAG, GO"", הטכנולוגיה תאפשר לצרכנים לעשות שימוש בסורקים אלחוטיים מיוחדים או לחלופין, קרוגר יצרה אפליקציה לטלפונים הסלולאריים וזאת כדי לסרוק מצרכים ובכך לבצע את הקניות שלהם, תוך שהם מדלגים בין המדפים. הטכנולוגיה שפותחה בחברת קרוגר, מאפשרת לקונים להוריד גם קופונים דיגיטאליים, לצפות במבצעיי מכירה שבועיים ובמקביל לפקח על עלויות הקנייה שלהם.

התהליך שנוצר מאפשר "חווית קנייה בלתי נראית", כך נמסר מקרוגר. אולם הכינוי "בלתי נראית" תלוי מאוד בנקודת ראייתם של הקונים השונים. מקרוגר נמסר כי תחילה, הלקוחות עדיין יידרשו לשלם על המצרכים כאשר הם עוברים באחת מנקודות ה"קופות בשירות עצמי". בסופו של התהליך, בסופו של דבר, הקונים יוכלו לבצע את את התשלום ישירות ע"י האפליקציה, פעולה שתאפשר להם לחסוך זמן רב ומיותר על התעקבות בתורים לקופות, כך נמסר מהחברה. בנוסף  נמסר, כי הם מתכננים לבחון את טכנולוגיית ה SCAN, BAG, GO"" בכ 400 חנויות. ב כ 191 חנויות "ראלפס" ברחבי דרום קליפורניה, כ 30 חנויות מרכולים עומדות להשתתף בניסוי הראשוני, כך מסר דובר רשת "ראלפס", מיישה גמיניו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החנות הראשונה להשתתף בניסוי הטכנולוגי ברשת "ראלפס" תהיה החנות הממוקמת ב"סטודיו סיטי" וזאת, מאוחר יותר בחודש פבואר. לחנות זו ייצטרפו בהמשך גם חנות נוספת בעיר "רדונו ביץ'" וזאת בחודש מרץ. חנויות נוספות באורנג' קאונטי צפויות לקבל ליידהן את טכנולוגיית SCAN, BAG, GO"" אולם מיקומן הספציפי טרם נחשף. השירות החדש של חברת קרוגר, שלא במפתיע, מגיע כשבוע אחרי השקת "אמזון גו" המהווה טכנולוגיה מקבילה לזו של "קרוגר". מוצר זה של אמזון, הוא ראשון מסוגו המהווה למעשה את החנות הפיזית הראשונה של אמזון.

למרות ההקבלה בין הטכנולוגיות, הקונים של אמזון לא יידרשו לסרוק מצרכים. במקום זאת, קונים סורקים את הטלפון החכם שלהם עם אפליקציית אמזון המותקנת בסל הקניות בזמן הליכתם. כאשר הם ייבחרו את המוצרים האפליקציה תמשיך לעקוב באופן וירטואלי אחי הסל שלהם. כך שבתהליך הזה, לא מעורבת סריקה. כאשר משתמשי האפליקציה של אמזון עם המצרכים, שכונתה בהומור כ"סחיבה מחנויות", האפליקציה תחייב אוטומטית את המשתמש באמצעות חשבון האמזון שלו וללא הצורך בהמתנה.



טכנולוגיית SCAN, BAG, GO"" היא חלק מהאסטרטגיה הכללית של החברה כדי "להאיץ את כלל תהליך האימוץ של טכנולוגיות קנייה בחנויות שלנו," כך מסרה בהצהרתה מארי אלן אדוק, המשמשת בתפקיד סגנית נשיא קבוצת קרוגר האחראית על הפעילות הקמעונאית.

מקרוגר נמסר כי SCAN, BAG, GO"" תונגש לקהל הקונים הרחב ברחבי מקומות נבחרים בארה"ב כמו אזור דרום קליפורניה(רשת ראלפ'ס), אטלנטה, אוהיו, דאלאס, יוסטון, קנטאקי, מישיגן ונאשוויל. מבין רשתות הסופרמקטים המסורתיות ברחבי דרום קליפורניה, הכוללת את "אלברטסונס" ו"סטארברוס", רשת "ראלפ'ס" הייתה היחידה שתחזקה בהתמדה את האפשרות לקופות אוטומטיות בשירות עצמי. רשת ראלפ'ס, עשתה התקדמות משמעותית בזירה העיסקית כאשר חברה בשותפות מייזמית לחברת "אינסטאכארט", שהציעה שירות משלוחים. "באמצעות כל מוצר חדש, שירות ייחודי או אינטגרציה של טכנולוגיה חדישה, "קרוגר" משפרת את חווית הלקוח ומעצבת מחדש את חנויות המרכולים העתידיות," כך אמר כריס היילם, סגן הנשיא של חברת "קרוגר".

שיפור מתמיד של תהליך הפרסונליזציה, חווית ונוחות הקנייה בעבור הלקוחות הפכו לקריטיים בהישרדותם של עסקים בעידן ובו "אמאזון", "דורדאש" ו"פוסטמייטס" מכתיבות את כללי המשחק. רק בקיץ האחרון, "וולמארט" הרחיבה את שירות ה "CURBSIDE & PICKUP " שלה ליותר מ 12 חנויות בקליפורניה, זאת כולל חנות בפוטהייל ראנצ'. טכנולוגיית "אמאזון גו" המשלבת את שירות משלוחי המצרכים הטריים של אמאזון מהווה
"גורם משבש" בענף הסופרמרקטים. בשנת 2017, אמזון הפכה להיות המובילה ברכישת מוצרי מזון על גבי רשת האינטרנט, כאשר, גרפה רוב מוחץ של כ 18 אחוזים מנתח כלל המזון והמשקאות הנמכרים באינטרנט וזאת לפי מחקר שערכה הפירמה "פאקאג' פאקטס". זהו אחוז נתח הכפול בגודלו מזה של וולמארט "הניצבת במקום השני בקטגוריית המזון הנימכר באינטרנט," כך מוסרת הפירמה ע"פ דיווחי מחקר שלה בסתיו האחרון.

"אמאזון היא לא אחר מאשר ה"גורילה" של המסחר על גבי רשת האינטרנט בכל הקטגוריות הוירטואליות של פחות או יותר כל מוצר שניתן לחשוב עליו," כך נמסר בדיווח. תאגיד "קרוגר" מפעיל 2,793 חנויות תחת מותגים שונים הכוללות בינהן את "ראלפ'ס" ו"פוד פור לס" בכ 35 מדינות ברחבי ארה"ב.






50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE