הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגפת השפעת לא עוצרת: מספר הילדים המתים בארצות הברית כתוצאה מהמחלה העונתית מגיע ל-53
16 ילדים נוספים מתו מהשפעת העונתית בשבוע החולף. שיעור המאושפזים בבתי החולים בשל המחלה מגיע לשיא של עשור

"זו עונה קשה במיוחד", אמרה אן שושאט, מנהלת בפועל של המרכזים הפדרליים למאבק במחלות ומניעתן (CDC).  שבועות אחרי שגורמים רפואיים האמינו כי שיא המגיפה מצוי כבר מאחורינו, היא ממשיכה להתחזק כשהמחלה הופצה ל-48 מדינות וב-42 מהן וכן במחוז קולומביה, השפעת נמצאת בפעילות גבוהה במיוחד, נכון לשבוע הראשון של ינואר.  "ישנה שפעת רבה התוקפת בעת ובעונה אחת ברוב שטחי ארה"ב", אמר דן ירניגן, מנהל מחלקת השפעת ב-CDC. התפשטות הנגיף מחוף אל חוף, אומר ירניגן "היא תופעה יוצאת דופן בארה"ב". 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



שושאט וירניגן אמרו לכתבים כי עונת השפעת בכללותה נראית כרגע חמורה יותר במובנים רבים מאשר ההתפרצות הקשה הקודמת, בשנים 2015-2015, אך עדיין מוקדם לקבוע מה יהיה המחיר הסופי שתגבה המחלה. בהתפרצות אז, כ-56 אלף בני אדם, ובהם 148 ילדים – מתו מהמחלה. נכון לרגע זה, מספר הילדים שמתו ממחלת השפעת העונה עומד על 53.  השפעתה הכללית של מחלת השפעת חמורה יותר בקרב בני 65 ומעלה, והשנה גם בקרב בני 50 עד 64, מלמדים נתוני האשפוז של ה-CDC


נתונים נוספים של CDC

-           מאז החלה עונת השפעת, אשפזו את עצמם האמריאים בשיעור של 51.4 אשפוזים על כל 100 אלף תושבים. זהו השיעור הגבוה ביותר מאז החלה הארגון לאסוף נתונים, בשנת 2010. 

-           16 הילדים שנפטרו משפעת בשבוע האחרון של חודש ינואר היוו את הכמות הגבוהה ביותר של מתים לשבוע אחד מאז עונת 2014-2015. 

-           7.1% מהביקורים במוסדות הרפואה בסוף חודש ינואר היו בשל סימפטומים של מחלת השפעת. נתון גבוה שכזה היה רק פעמיים ב-15 השנים האחרונות במהלך עונת השפעת הקשה של שנת 2003-2004 וכן ב-2009, אז תקף נגיף מזן חדש וגרם למגיפה. 



גם בטרם החלה עונת השפעת, הביעו רופאים את חששם כי עונה זו עומדת להיות קשה, מפני שזן הנגיף שציפו לו השנה – ובצדק – הוא נגיף שפעת A המכונה H3N2, הנחשב לחזק במיוחד וגורם למחלות קשות יותר מזנים אחרים. חיסונים נוטים להיות פחות יעילים לגביו. גורמים רשמיים ב-CDC סברו כי החיסון הנוכחי יוכל למנוע כ-30% מן ההדבקות בנגיף, אך נתונים מוקדמים חדשים שהגיעו השבוע מקנדה סוברים כי השפעת החיסון נמוכה עוד יותר – כ-17% בלבד. מידע מוקדם מאוסטרליה מעריך את שיעור המניעה ב-10%. הארגון CDC יוציא את הערכת ההשפעה שלו בהמשך החודש, אמרה שושאט. 

ובינתיים, CDC ממשיך להמליץ על החיסון נגד שפעת, לא רק לשם מניעת המחלה אלא גם כדי להחליש את השפעתה, אמרה שושאט. זנים של שפעת בעלי רגישות גבוהה יותר לחיסון צפויים להיות יותר נפוצים ככל שתימשך העונה, היא אמר והוסיפה כי בכמה מקומות נרשם מחסור בחיסונים ובתרופות אנטי-ויראליות, אך ברמה הלאומית אספקת החיסונים משביעת רצון.  ישנם כמה סימנים מעודדים בכמה מקומות: מדינת אורגון יצאה מרשימת המדינות בעלות שיעור תפוצה גבוה של שפעת - נתון המבשר על הפחתת סבלם של התושבים במערב ארה"ב. "לא יצאנו עדיין מה'יער', אבל ישנם צעדים שכל אחד יכול לקחת כדי להלחם בשפעת", אמרה שושאט, ובהם: להשאר בבית בעת מחלה, לכסות ביד את השיעול ולשטוף ידיים בתדירות גבוהה.  

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE