הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפל תסיר את “טלגרם", אפליקציית המסרים הסמויים מה"אפ סטור"
המייסד והמנכ"ל של אפליקציית המסרים השנוייה במחלוקת הודיע כי אפל הסירה אותה מחנות האפליקציות של IOS וזאת לאחר שככל הנראה נמצאה ככזו המפרה את כללי התוכן של החברה

"הוזהרנו ע"י חברת אפל אודות תוכן בלתי הולם שהפך לנגיש בעבור המשתמשים שלנו ולכן שתי האפליקציות שלנו הוסרו מחנות האפליקציות," כך מסר פאבל דורוב באמצעות חשבון הטוויטר שלו. "פעם היו לנו אמצעי הגנה המותקנים במקום הנכון, אנו מצפים כי האפליקציות ישובו להופיע באפ-סטור." כאמור דורוב, לא הגיב לעיתוי בו בחרה אפל להסיר את האפליקציות. האפליקציות החינאמיות של טלגרם עדיין זמינות למערכת ההפעלה אנדרואיד בגוגל פליי סטור, ולפי שעה עדיין ניתנות להורדה למחשב  אפל דרך האפסטור.

מחברת אפל אכן אושרה הידיעה כי האפליקציה הוסרה מחנות הIOS אולם לא נמסרה הסיבה להסרה. באופן מאוד כוללני, הכללים של חברת אפל מכתיבים כי אסור שהאפליקציות יכללו תוכן מצער, מעליב, מתגרה או כזה המייצר תחושת "גועל וסלידה". "אסור שיהיו התססות לפגיעה מנטלית או נזק פיזי כלשהו," כך מסרה החברה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



דורוב, מתכנת ממוצא רוסי שכונה לא פעם כ" מארק צוקרברג של רוסיה," נמלט ממדינת מוצאו בשנת 2014. מאז הוא מנהל את חברת טלגרם ממספר מוקדים משתנים ברחבי העולם שהאחרון שבהם היה דובאי. באתרו נמסר כי מטעם החברה נמסר שהיא "מוכנה לשוב ולמקם את עצמה מחדש, זאת באם החוקים המקומיים יעברו שינוי." למרות העובדה שלאפליקציה יש מליוני משתמשים ברחבי העולם, אפליקציות המסרים של טלגרם נחשבות למאוד שנויות במחלוקת. אלו הם "צ'אטים מוצפנים מקצה לקצה", המאפשרים לתקשורת היוצאת והחוזרת להיות מאובטחת משני קצוותיה. אנשים פרטיים עשו שימוש באפליקציות האלו לארגן מחאות כנגד ממשלות מסויימות. הרשויות באיראן לדוגמא, חסמו את האפשרות לשימוש באפליקצית טלגרם לאחר ההקצנה שהורגשה במחאות של מתנגדי השילטון כנגד הממשלה הנוגעות למצב האבטלה וההאשמות בשחיתות. הממשל באיראן אמר כי המחאות הללו לוו בתסיסה חברתית.

בנוסף, ממשלות מסויימות הטילו את האשמה על הפאליקצייה שאיפשרה פעילות לקבוצות קיצוניות וארגוני טרור בתחומה. בשנה שעברה, ממשלת אינדונזיה חסמה את האפליקציה לאחר חשש ממשי ששימשה בסיס התארגנותי לפעילי טרור. בנאומה בדאבוס שבשוויץ רק בשבוע שעבר, אמרה ראש ממשלת בריטיניה, תרזה מיי, ש"פלטפורמות קטנות יכולות להפוך במהירות לבסיסי טרור ופשיעה קטנים. ראינו את זה קורה גם באמצעות טלגרם. ואנו מצפים לקבל יותר שיתוף פעולה מהחברות שמיצרות אותן. אני רק רוצה לקוות שאף אחת מהחברות הללו לא רוצה להיות ידועה בכך שהאפליקציות שלה מהוות בסיס למשתמשים טרוריסטים או כאפליקציה הראשונה המועדפת של פדופילים."


בבלוג של החברה, טלגרם כתבה כי "לאף גורם, כולל החברה עצמה אין את היכולת לפענח את חילופי המידע המוצפנים בין הצדדים המעורבים בתקשורת." מהחברה נמסר כי מסרים מוצפנים אינם יכולים להיות מועברים או להשלח לגורם שלישי וכאשר הם נמחקים, גם המסרים בצד אליו נמסרו, נמחקים אף הם. מאפיין נוסף שניתן לעשות בו שימוש באפליקציה הוא ששולח המסר יכול לבחור באפשרות למחיקה עצמית של ההודעה וזאת בהינתן זמן מוגדר מראש לאחר שנשלחה / או נקראה ע"י המקבל. לאחרונה צייץ דורוב באמצעות חשבון הטוויטר שלו כי "לעיתים, פוליטיקאים מסויימים מאשימים אמצעים מסויימים בשל המסוגלות יוצאת הדופן שלהם לביצוען של פעולות מסויימות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE