הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיאמי: סיוע במאות אלפי דולרים לשיקום הבית העתיק ביותר בעיר, לאחר שנפגע בהוריקן "אירמה"
אחוזת וואגנר שנבנתה בשנת 1855 ניזוקה קשות במהלך הסופה האחרונה. כעת מספר גורמים חברו לטובת שיפוץ המבנה ההיסטורה בעלות כוללת של 150,000 אלף דולר

הבית בעל החזית המעלה חלודה אשר ממקום בפארק שבמרכז העיר מיאמי וזאת מבלי שיבחינו בו כלל, הוא הבית הידוע כישן ביותר בכל מחוז מיאמי - דייד. בשל סופת ההוריקן "אירמה", כמו לא מעט בתים במחוז, הוא "עומד בתור" וממתין לעבודות שיקום ותחזוקה ולכמה "ידיים אוהבות" שיבואו לטפל בו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסופה גרמה לנזק ל "אחוזת וואגנר" בדמות "קריעת" גג הרעפים שכיסה את המבנה וניפוץ החלונות. יחד עם הנזקים החמורים, הבית המיועד לשימור הולך לקבל יחס מיוחד בדמות גג רעפים מחודש ושיקום השטיחים המלווים את חלליו הפנימיים בעלות כוללת של 150,000 דולרים. וזאת באמצעות מענק שהגיע באדיבות הקרן הלאומית לשימור מבנים הסטוריים בארה"ב ומטעם חברת האשראי - "אמריקן אקספרס". הבית נבנה בסביבות 1855 – זמן עתיק יומין בקנה המידה הסביבתי שלו והוא נבנה בעבודת יד, לבנה על גבי לבנה ואריך עץ על גבי אריך עץ ע"י ווליאם וואגנר, אחד מתושבי הקבע הראשונים של אזו מיאמי.

המענק שהגיע מכיוונה של קרן דייד הרטרייג'יסייע לתיקון הנזקים שהותירה "אירמה" על פני המבנה ההיסטורי ששימש כבית הרופאים הראשון של מיאמי – הבית בן 113 השנים שנבנה תחילה בתצורת בונגלו ארעית ולאחר מכן עבר למשכן הקבע שלו שנבנה בצורת המשלבת לבנים ובריקל. הבית שימש כמשרד וחדר ניתוחים בעבור ד"ר ג'יימס ג'קסון, שעל שמו גם כונה בית החולים בעיר. המבנה שבבעלות העיר מיאמי משמש כיום גם כמשרד  הראשי של קרן דייד הרטריג', הקבוצה הגדולה במחוז לשימור מבנים הסטוריים.

הקרן, במהלך השיפוצים גם תשפר את עמידות וגמישות הבית בפני סופות עתידיות שמטבע הדברים יפקדו את האזור, כך אמרה, המנהל בפועל, כריס רופ. מערכת חשמל חדישה לצד מערכת מיזוג אוויר מודרנית יתמודדו טוב יותר עם חדירת המים למבנה ומחסן מיוחד המבוסס בעליית הגג שיאפשר לאבטח מסמכים וחומרים הסטוריים בשעת אסון טבע, כך אמרה.

במקור, הבית היה ממוקם בסמוך לוואגנר קריק, ואז נרכש ע"י הקרן ומיקומו הועתק לפארק לומוס ב 1979. ווליאם וואגנר עצמו, הגיע לאזור מיאמי ב 1850 כדי להקים חנות לאספקה צבאית בעבור המתקן הצבאי פורט דאלאס ששכן בסמוך לנהר מיאמי שהווה למעשה את ראשיתה של העיר. המבנה הצבאי העשוי אבן שהווה חלק מהבסיס  שתחילה יועד למגורי עבדים בעבור מטעים מקומיים, שוכן בקרבת הבית שבפארק לומוס. ביתו של וואגנר ומשרדו של ג'קסון מוכרים כאתרי מורשת היסטוריים ע"י הרשויות במיאמי וכמו כן גם "רובע העבדים".

המענק של קרן דייד הרטרייג' היה חלק ממכלול סכום גדול יותר של מענקים בסך  450,000 דולרים שנתרמו ביידי גורמים שונים כדי להתמודד עם הנזקים שהותירה סופת ההוריקנים אירמה. המענק המרשים הזה הוכרז השבוע בפומבי במשותף ע"י הקרן הלאומית לשימור מבנים הסטוריים המבוססת בוושינגטון דיסי וע"י אמריקן אקספרס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE