הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: מטפלת שרצחה שני ילדים בהם טיפלה, תעמוד כעת בפני חבר המושבעים. התביעה דורשת מאסר עולם
עורכי דינה של יוסלין אורטגה שהביאה למותם של בני 6 ו-2 בשנת 2012, טוענים שהמעשה נעשה בשל אי שפיות, אך בתביעה תנסה להוכיח כי הסיבה היתה אחרת לחלוטין

מטפלת ממוצא דומניקני, שהואשמה לפני כחמש שנים בדקירתם למוות של שני ילדים קטנים במהלך השמרטפות שלה, תעמוד בפני חבר מושבעים, עם סיכוי לפסק דין של מאסר עולם. יוסלין אורטגה (55) תואשם ברצח לוסיה קרים (6) וליאו קרים (2), בדירתם באפר ווסט סייד, ניו יורק. לאחר מכן היא ניסתה לשסף את גרונה שלה. לאחר שנים של עימותים משפטיים, שעסקו בעיקר במצבה הנפשי של אורטגה, ייבחר חבר המושבעים והיא תעמוד לדין בבית המשפט העליון במנהטן, בפני השופט גרגורי קארו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יוסלין אורטגה, החשודה ברצח שני הקטינים

אשתקד סירבה אורטגה לעיסקת טיעון, שהוצעה על ידי קארו לפיה היתה נאסרת מאחורי סורג ובריח לתקופה של 30 שנה עד מאסר עולם, בתמורה להודאה באשמה בשני מעשי רצח. במהלך פרק זמן של מספר חודשים ישמעו חברי חבר המושבעים עדויות מומחים על מצבה הנפשי של אורטגה וכן עדויות של עדי ראיה למה שהתרחש בזירת הדקירות הנוראה ב-2012, כולל עדות של אימם של הילדים, מרינה.

השופט היה משוכנע שאורטגה כשירה לעמוד לדין, אך עורכי דינה מתכננים אסטרטגיית הגנה, הנשענת בעיקר על מצבה הפסיכולוגי. התביעה תציג מצידה אסטרטגייה לפיה אורטגה היתה מטפלת נאמנה וכזו שהמשפחה כולה סמכה עליה וכי היא ידעה באופן מודע מה מעשיה, כשהיא דקרה את הילדים לוסיה וליאו שוב ושוב ב-25 באוקטובר 2012, שעה שאימם היתה מחוץ לבית עם ילדה השלישי.

אורטגה סיפרה לחוקריה כי לוסיה נאבקה עימה משהותקפה בתוך הדירה, כך מסרו מקורות משטרתיים. הילד בן השנתיים ישן שעה שהיא תקפה אותו. כשאימם, מרינה, שבה הביתה משעור שחייה עם ביתה בת ה-3, היא גילתה שהדירה חשוכה ואז ירדה אל הלובי, כדי לשאול את השוער האם ראה את אורטגה והילדים. הוא השיב כי השלושה לא עזבו את הבנין והאם עלתה שוב אל הדירה והחלה לחפשם בכל החדרים. כשהיא נכנסה לחדר הרחצה, היא גילתה את ילדיה לבושים ושרועים בשלולית דם באמבטיה, עם סימני דקירה רבים. אורטגה שכבה על הריצפה עם ורידים חתוכים וחתך בצווארה. האם החלה לזעוק, מה שגרם לשכנים לצלצל מיד ל-911.


קורבנות האירוע הטרגי, לוסיה וליאו קרים

"היא היתה רכונה מעל הילד וצרחה כשהיא אוחזת בחוזקה בילדתה השלישית, החיה." אמר שכן של המשפחה. "היו אלה צעקות עמוקות ונוראיות." אורטגה סיפרה לחוקריה, כי היא סבלה מבעיות כספיות קשות וניסתה להרוויח כסף נוסף. היא כעסה, כשבעלי הבית הציעו לה להרוויח כסף נוסף בניקיון הבית, נמסר מהמשטרה. "היא אמרה משהו כמו: 'משלמים לי כדי לשמור על הילדים, לא כדי לנקות ולעשות עבודות בית'." מסרה המשטרה.

הדירה של המשפחה נמצאת בבנין הממוקם באחת השכונות היותר נעימות בעיר. גוש בנינים אחד מסנטרל פארק, לא הרחק מהמוזיאון להיסטוריה של הטבע וכמה גושי בנינים ממרכז לינקולן לאמנויות הבמה. באזור מתגוררות משפחות מבוססות רבות ולראות ילדים קטנים, מלווים על ידי מטפלות, הוא מראה נפוץ. אורטגה נמצאת במעצר ללא ערבות.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE