הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זכיהזוכת הפרס הראשון בהגרלת הלוטו בסך 560 מליוני דולרים נאבקת נגד פרסום שמה
אישה מאזור ניו המפשייר, שרכשה כרטיס הגרלת "פאוורבול" שהתגלה בחודש האחרון כזוכה בפרס הראש, חוששת לפדות את כספי הזכיה שכן שמה יפורסם ברבים. לדבריה היא עשתה טעות גורלית כאשר חתמה על הכרטיסה בשמה האמיתי

הזוכה בפרס הראשון, הגישה תביעה כנגד וועדת הלוטו האזורית של ניו המפשייר תחת השם הבדוי 'ג'יין דו'. היא אומרת כי ביצעה "טעות גדולה" כאשר חתמה באמצעות שמה הפרטי על גבי הכרטיס וזאת לפני שהתייעצה על כך עם עורך דין שאמר לה כי היא אינה מחוייבת לכך ובמקרה הזה, היא יכולה להקים קרן נאמנות להפקדת הפרס וכדי לגבות אותו, יכול לחתום נאמן הקרן. חשיפת שמה בציבור "תהווה חדירה משמעותית לפרטיותה", כך אומרת תביעה שהוגשה בשמה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התביעה שהוגשה בשבוע שעבר, מתארת את האישה כחברה פעילה בקהילתה. "היא מעוניינת להמשיך בחייה הרגילים - להיכנס בחופשיות ולקנות את מצרכיה בסופרמרקט, להגיע לארועים ציבוריים וזאת מבלי שכולם יכירו אותה כ'זו שזכתה בפרס של יותר מחצי מיליארדיי דולרים'," כך נאמר בכתב התביעה. זה מעיד על כך שהיא מעוניינת להישאר באזור ניו המפשייר ולהעניק בחזרה לקהילה "בעבור המדינה והקהילה שהעניקו לה רבות."

האישה מיוצגת ביידי פירמת עורכי הדין "שחין אנד גורדון". ווליאם שחין כתב פוסט בבלוג שלו בתאריך ה 8 בינואר, כיומיים לאחר שהתביעה הוגשה והדגיש את הקשיים שהתביעה עשוייה להתמודד עימם. "מומלץ שלא לחתום בשם הפרטי על הכרטיס, זאת מאחר ובמצב כזה של הזדהות בשם הפרטי אותו אדם עשוי לאבד את החיסיון שלו," כך אמר. "אז זה הופך לציבורי, ובכך אותו אדם איבד את האופציה להישאר כאדם אנונימי."

האישה עדיין לא דרשה את הפרס ובו זכתה והתביעה מעלה כי ההגנה על פרטיותה עולה לה כסף רב. למרות זאת, מועצת הלוטו האזורית של ניו המפשייר עומדת איתנה כנגד התביעה. "מועצת הלוטו של ניו המפשייר מבינה כי זכייה בפרס הראשון ב"פאוורבול" בגובה 560 מליוני דולרים היא אירוע המשנה חיים," אמר, צ'ארלי מקלטייר, המנהל הראשי, בהצהרה. "במהלך השנים כאשר הענקנו פרסים כספיים עצומים בגודלם, הבנו גם את החשיבות הקריטית לכך שהנהלים של גביית הפרסים מאיתנו תתנהל באופן המייטבי וזאת כדי לשמור על הביטחון והיושרה של אירגון הלוטו, השחקנים והמשחקים כאחד."

מקלטייר אמר שהוא מבין היטב לרצונה של הזוכה, לשמור את שמה אל מחוץ לעיניי המדיה. מנגד, הוא אומר שמשרד התובע הכללי של המדינה ייעץ לו כי "הלוטו חייב להמשיך לפעול לפי חוקיו ועל פי חוקי המדינה ולהתייחס לתביעה הזו כמו כל תביעה אחרת."


האישה המכונה "ג'יין דו" זכתה בפרס הראשון ב"בפאוורבול" בתאריך ה 6 בינואר. הכרטיס הזוכה, ניקנה בחנות בשם "רידס פאריי מארקט", חנות נוחות קטנה הממוקמת במאריימאק שבניו המפשייר ובה גם בעליי החנות זכה בפרס בסכום של 75,000 דולרים בכך שמכר את הכרטיס שהגריל את הזכייה. "איך אפשר להאמין שמישהו פשוט ניכנס לחנות וזכה?!", אמר בעלי החנות,  סאם סאפה בחודש האחרון. "רוב הלקוחות שלי הם מקומיים ואני אכן מקווה שהזוכה הוא מישהו מקומי, זהותו אינה משנה לי, בכל מקרה אני מאחל להם בהצלחה."

על פי כתב התביעה, הזוכה מצטרפת כעת אל קבוצה דמוגראפית קטנה מאוד של זוכי הפרס הראשון ש"באופן היסטורי, נפלו קורבן ביידי אנשים חסרי מצפון. התביעה, אף מתייחסת לתופעה הבעייתית שהפכה למשבר של ממש ונפוצה באזור ניו המפשייר -ההתמכרות ל"אופיוד", "למרות יופייה הפסטורלי...ניו המפשייר אינה חסינה לפשע". "חשיפת פרטייה המזהים של הגברת "דו" יהווה לא פחות מפלישה לפרטיותה מאחר ועיניין הציבור המועט בחשיפת פרטייה האישיים מתגמד בחשיבותו לאין שיעור ביחס לאינטרס והעיניין של הגברת "דו" להישאר אנונימית," כך נכתב בתביעה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE