הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זכרת להימרח לפני העליה למטוס?
סביר להניח שאפילו הטיילים המקצועיים מבינינו לא מכירים את אמצעי הבטיחות הלא פחות חשוב מחגורה במטוס. מחקרים חדשים שפורסמו והמלצות רופאי העור מצביעים על כך שיש להימרח בקרם הגנה איכותי לא רק לפני השתכשכות בבריכת המלון אלא גם לפני העלייה למטוס.

טיסה קרובה מדי לשמש עלולה להיות קטלנית. תראו מה קרה לאיקרוס בעל כנפי השעווה שהוזהר על ידי אביו לא לעוף קרוב מדי לשמש.
יש הרבה עשה ואל תעשה כשזה מגיע ללדאוג לעצמך במהלך טיול, אך מטיילים רבים כנראה לא יקחו בחשבון אמצעי זהירות אחד חשוב בדרכם אל סיפון המטוס: מריחת קרם הגנה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



למרות היותנו ישובים בתוך המטוס שמהווה חלל סגור, אנו נחשפים לקרני שמש מזיקות יותר משתיארתם. חלונות המטוסים אמנם חוסמים את קרני הUVB , אך קרני הUVA חודרות ועוד איך, ובהתחשב בגובה, הן לא צפויות לעבוד קשה מדי בכדי להזיק הרבה יותר במקומות גבוהים", אומרת רופאת העור ועוזרת הפרופסור לרפואת העור בוויל קורנל קולג' בניו-יורק, מריסה גרשיק.
על הקשר בין קרני השמש לבין הטיסה נכתב גם בירחון המדעי בJAMA DERMATOLOGY בשנת 2015, כשאז מדדו החוקרים את כמות קרינת הUV בתוך סיפון המטוס ביחס למיטות שיזוף. החוקרים מצאו כי הימצאות בגובה 30,000 פיט, במשך 56 דקות וחשיפה לשמש, שווים ערך לכ-20 דקות שהייה במיטת שיזוף.


קרני השמש שעלולות לחדור מבעד לשמשות המטוס יגרמו לעור שלנו להזדקן, לכן לאנשים היושבים ליד החלון בפרט יש סיכון גבוה יותר להיפגע. גרשיק ממליצה למרוח קרם הגנה (30 SPF לפחות) שמגן מפני קרני הUVA ו UVB, כחצי שעה לפני הטיסה, ולהימרח שוב כל שעתיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE