הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס מובילה את דירוג עומסי התנועה העולמי. גם ניו יורק בצמרת
דוח שפורסם חושף כי נהגים בלוס אנג'לס שרפו בממוצע 102 שעות בפקקים. בניו יורק 91. במדינת טקסס לעומת זאת, המצב במגמת שיפור

ערים בארה"ב מובילות את רשימת 10 הכבישים העירוניים העמוסים ביותר בתנועת כלי רכב, כשלוס-אנג'לס נמצאת בראש הרשימה, כך לפי דו"ח חדש שפורסם ביום שלישי. "לה לה לאנד", עם פקקי התנועה המטורפים שלה ותרבות הנהיגה הקלוקלת, למרות מיליארדים שהושקעו בתחבורה מסילתית, מזנקת ותופסת את המקום הראשון מעל ומעבר ל-1,360 ערים גדולות אחרות ב-38 מדינות. כלומר, לוס-אנג'לס נושאת בתואר המפוקפק של העיר העמוסה ביותר בעולם, תחבורתית, זו השנה השישית ברציפות (ב-2017), כך עולה מנתוני INRIX חברה מובילה בניתוח נושאי תחבורה ורכב. נהגים ונוסעים ברכב ברחבי לוס-אנג'לס ביזבזו 102 שעות בפקקי תנועה בשעות העומס, כך עולה מהדו"ח של החברה המתפרסם זו השנה ה-11.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



למרות שהיא הגדושה והעמוסה מכולן, בלוס אנג'לס היו פחות שיאי עומס תנועה מאשר בסן-פרנסיסקו למשל, סיאטל, בוסטון ופורטלאנד, קבע הדו"ח. גם נסיעה בלילה היא מעין אתנחתה ונקודת אור, אז הרחובות של לוס-אנג'לס קלים יותר לתנועה ונהיגה, לעומת 35 ערים אחרות. עד כמה שנהיגה ונסיעה בכבישי לוס-אנג'לס היא בלתי נסבלת, חווית הנהיגה בארבע ערים אחרות בארה"ב אינה טובה יותר. כולן נמצאות ברשימת 10 הערים הגרועות לנהיגה.

העיר ניו יורק: נהגים בזבזו 91 שעות במאבקי התקדמות בפקקי תנועה. המהירות הממוצעת בפקקי העיר היא 7.4 מייל לשעה בהשוואה ל-9.9 מייל לשעה בלוס-אנג'לס ו-10.5 מייל לשעה בסן-פרנסיסקו. עם זאת בזבוז הזמן בפקקים בשעות העומס בכבישים המהירים הוא קטן יותר, מאשר בשתי הערים בקליפורניה.

סן פרנסיסקו: ממוצע ההתקעות בפקקים הוא 79 שעות, העיר כרוכה יחדיו עם בוסטון במדד הפיקוק בכבישים המהירים, הסובבים את העיר ובתוך רחובות העיר, בשעות השיא. עם זאת, הכבישים המהירים של סן-פרנסיסקו טובים יותר מסיטאל, בוסטון, פורטלאנד, לוס- אנג'לס ושש ערים נוספות. 

אטלנטה: אין בה שום קסם דרומי, כשזה מגיע לממוצע של 70 שעות של נהיגה "פגוש אל פגוש" בעומסי התנועה.

מיאמי: אף שהיא מוכרת כעיר תיירות מפנקת, נהגי העיר מבזבזים 64 שעות בפקקי תנועה.

"עומס תנועה היא בעיה עצומה ויקרה מאוד." אמר גראהם קוקסון, הכלכלן הראשי של אינריקס. הדו"ח החדש מדגיש היטב את גובה העלות שהפקקים יוצרים. מעבר לעצבים המרוטים של הנהגים, עלו פקקי התנועה לנהגי ארה"ב כ-305 מיליארד דולר ב-2017, בממוצע כ-1,445 דולר לנהג, כך עולה מהדו"ח. מדובר בהוצאות ישירות, כמו זמן שבוזבז בפקק ותשלומים לתוספת דלק, זאת בנוסף לתשלומים לא ישירים, כולל תשלומים חריגים על שירותים ומוצרים, שחברות נאלצות לשלם ללקוחות וצרכנים, בשל איחור במסירה.

נהגי ניו יורק שילמו את הסכומים הבוהים ביותר בגלל הפקקים באזורים העירוניים. הנתון הוא 2,982 דולר בעלויות ישירות ועקיפות לנהג במהלך 2017, קבע הדו"ח. בחישוב כללי של העיר מדובר בעלות של 19.2 מיליארד דולר.

הדרך המהירה בניו-יורק  Cross Bronx Expressway נחשבת לציר התנועה העמוס והפקוק ביותר בארה"ב, זו השנה השלישית ברציפות. נהג ביזבז בממוצע בנסיעה מזרחה, בציר שאורכו 4.7 מייל , 118 שעות בשנה שעברה, ב-37% יותר מ-2016, הראה הדו"ח.

בניתוח נתוני הדו"ח כבישי ארה"ב הם הפקוקים ביותר במדינות המפותחות בעולם, כשהנהג האמריקאי מבזבז בממוצע 41 שעות בשנה בזחילה בפקקים בשעות השיא והעומס בין 06:00 ל-09:00 בבוקר ובין 15:00 ל-18:00 אחה"צ.תאילנד מובילה את רשימת הפקקים הגלובלית, עם 56 שעות מבוזבזות בממוצע בפקקים. מדינות אחרות בחמישיה המובילה הן: אינדונזיה (51 שעות), קולומביה (49 שעות) וונצואלה (42 שעות).

לגבי מספר ערים בארה"ב החדשות הן טובות. ממוצע השהייה בפקקים ירד בערים בטקסס כמו אל-פאסו (13%-), אוסטין (9%-), ודאלאס (9%-). בדאלאס מצא הדו"ח שנתיבי TEXpress Lanes שנפתחו בכביש החדשInterstate 35E במאי 2017 ומחברים את דאלאס עם דנטון, מקלים על עומסי התנועה. כך גם "הפרסה של דאלאס" פרויקט בנייה חדש שבו הכביש הבינ-מדינתי 30 ניפגש עם כביש 35 ואף כאן נרשמת הקלה רבה מאז הקיץ. אינריקס מציינת, שהיא חישבה את התוצאות באמצעות חישוב בזמן אמת של נתוני לווין מ-300 מיליון כלי רכב מחוברים ויחידות בחינת זרימת תנועה בזמן אמת וכן מדדים נוספים, כמו בנייה וסגירת כבישים.


0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE