הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סן פרנסיסקו עשוייה להפוך לעיר הראשונה בארה"ב ובה מתחמים מוגדרים המיועדים למכורים לסמים מוזרקים
לדברי בכירים במערכת הבריאות העירונית, הקמתם המתוכננת לקיץ הקרוב, תסייע משמעותית בהרחקתם של משתמשי הסמים מהרחובות ותניע אותם להגיע למרכזים מפוקחים ומסודרים.

סן פרנסיסקו מתכננת לפתוח 2 אתרים מוגדרים ובטוחים להזרקת סמים עוד בקיץ הקרוב, שלדברי בכירים במערכת הבריאות העירונית, יכולים לסייע משמעותית בהרחקתם של משתמשי הסמים מהרחובות ולהניע אותם להגיע למרכזים מפוקחים ומסודרים. מתחמים מהסוג הזה כבר קיימים בקנדה, אוסטרליה ומספר מדינות באירופה. בעקבות סן פרנסיסקו, גם גורמים רישמיים מטעם הרשויות בפילדלפיה מסרו בחודש ינואר כי אף הם תומכים ברעיון של הקמת מתחמים מיוחדים בעבור משתמשי סמים מוזרקים. כעת, בכירים ברשויות סן פרנסיסקו הצהירו כי הם רחוקים מרחק של חודשים ספורים מהקמת שני המתחמים הראשונים מסוגם בארה"ב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כוח משימה מיוחד ובו נכללים גורמים רישמיים משירות הבריאות הציבורי, רופאים ומשפטנים עבדו יחד בשיתוף פעולה החל מהשנה שעברה כדי להוציא לפועל את התוכניות לגבי האתרים האלו.
עכשיו, גורמים רישמיים מטעם רשויות סן פרנסיסיקו מוסרים שהאתרים האלו יפתחו, קרוב לוודאי בסמוך לתאריך של ה 1 ביולי 2018, שזהו זמן תחילת השנה התקציבית של סן פרנסיסקו ובנוסף, המימון שלהם יהיה מתקציבים פרטיים וזאת כדי למנוע נטל על התקציבים העירוניים. כאמור, הזרקת סמים תוך וורידית היא אינה חוקית ע"פ החוק הפדראלי במדינת קליפורניה.

הרחובות בסן פרנסיסקו, בייחוד באזורים של ה "טנדרלויין", סאות' מארקט ושכונות "מישון" מלאים לעיתים בפסולת בדמות מחטים משומשים. בנוסף, זהו מחזה נפוץ לראות אנשים מזריקים סמים בפומבי על גבי המדרכות, בפארקים ציבוריים או במתחמי התחבורה הציבורית השונים. רק בחודש בודד אחד בשנה שעברה, גורמים רישמיים מטעם הרשויות, אספו למעלה מ 13,000 מזרקים משומשים ברחובות. זוהי עלייה משמעותית ביחס למבצע האיסוף שנערך באותה חודש בשנה שקדמה לה ובו נאספו בקושי 2,900 מזרקים משומשים.

נכון לעכשיו, לא ברור מהם הגורמים לעלייה החדה במספר המזרקים המשומשים המושלכים ברחובות. ייתכן כי התופעה קשורה לעלייה הניכרת בשימוש בהרואין בסן פרנסיסקו ובארה"ב כולה בשנים האחרונות. גורמים רישמיים מטעם בריאות הציבור אף הזהירו, כי המזרקים המשומשים הממלאים את הרחובות, עשויים לגרום למשבר בריאותי חמור להולכי רגל שימעדו עליהם בשוגג ועלול להביא להדבקה של רבים בנגיפים המועברים באמצעות שאריות דם נגועות כמו הפטיטיס – בי, איידס וכו'.


מאמצים אחרים לצימצום התופעה, כוללים את התוכנית לטווח ארוך להחלפת מחטים וכמו כן דוכנים ציבוריים בקרבת תחנות בריאות הציבור ובהם ניתן להשליך מחטים משומשים לפחים מיוחדים המיועדים לכך. אותם גורמים מוסרים כי המתחמים המיוחדים להזרקה, הם בהחלט הצעד המשמעותיי הבא לקראת צמצום ניכר של התופעה.

"הכוונה מאחורי המהלך היא לא לעודד או לקדם שימוש בסמים," אמר לונדון בריד, נשיא מועצת המפקחים ותומך נלהב של התוכנית לבניית אתרי ההזרקה הבטוחה המיוחדים לעיתון ה"קרוניקל" בשנה החולפת. "הכוונה היא להקים אתר ייעודי לשימוש בסמים ובו מטבע הדברם יוותרו מאחור אותם מחטים ומזרקים במקום מרוכז במקום שיושלכו על ריצפת הרחובות ויסכנו את הציבור." גורמים רישמיים אומרים כי הם סבורים שכ 85 אחוזים מכלל משתמשי הסמים בעיר הצורכים את הסמים בהזרקה, אכן ייגשו למרכזים המיוחדים הללו ויעשו בהם שימוש.

הרוב המוחלט של תושבי סן פרנסיסקו תומך בפרוייקט. סקר שנערך ע"י לשכת הסחר בינואר האחרון מצא כי 67 אחוזים ההמצביעים בעיר אכן תומכים ברעיון להקים מרכז בטוח להרקות סמים. עדיין, למרות התמיכה הגורפת שהם מקבלים, האתרים הללו, עשויים להתמודד עם מכשולים משפטיים ובנוסף, החקיקה שנועדה להגן אל המתקנים ואלו הקשורים אליהם מפני תביעות מתעכבת בבית המחוקקים. אולם, הסנטור הדמוקרטי סקוט ווינר אמר כי על התוכנית לנוע קדימה ללא קשר לסטאטוס החקיקה.

"אני תומך באופן מלא בכך שהעיר תנוע קדימה בכל הקשור בהקמת המתקנים הללו בדומה לתקופה ובה הקמנו את התחנות למחטים משומשים וזאת, טרם הסדרתם בחוק," כך אמר ווינר ל"כרוניקל".
"עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי לשמור על האוכלוסיה בריאה, להרחיק את אותה אוכלוסיית מזריקים מהרחובות והמקומות הציבוריים כך שפעולות ההזרקה שלהם יתבצעו בסביבה מוגנת ובתוך מבנים סגורים במקום למרגלות מדרגות הבתים של תושבי השכונות ובפארקים הציבוריים ולהבטיח שנוכל להתערב במקרה שמישהו יגיע למצב צריכת ייתר של סמים."


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE