הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לחשוב מחוץ לקופסה-חברת ההזנק מלוס אנג'לס שגייסה 9 מליון דולר בעבור עסק המיועד לאריזות
המיזם המוצלח LUMI מספק שירותי יצור אריזה לחברות המסחר האלקטרוני הגדולות במשק בשיטות חדשניות המייעלות את איכות השירות

לא כל מנכ"ל מתעורר בבוקר לנוף של דלתות משרדי החברה אותה הוא מנהל אל מעבר למגרש החנייה, הנשקף אל מחוץ לחלון הטריילר אותו הוא מכנה "בית", אבל באותה נשימה, אי אפשר לומר שג'סי ג'נט היא כמו כל המנכ"לים. ג'נט היא אחת משני מייסדים והמנכ"לית של "לומי" (LUMI), חברת סטרטאפ המבוססת בלוס אנג'לס המספקת שרותי יצור אריזה לכמה מחברות המסחר האלקטרוני הגדולות המשלחות את מוצריהן עד לצרכן הקצה. אם רק במקרה, מי שקורא את השורות האלו  קיבל אי פעם חבילה מ"פאב-פיט-פאן", "בר-בוקס", או מ-"יונדיס"  אז ככל הנראה הוא בא במגע עם המוצרים של ג'נט.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לצד השותף להקמת המיזם וחבר לדרך זה זמן רב, סטפאן אנג'ו, ג'נט בנתה עסק משמעותי עם "לומי" שכבר הפך לרווחי ובנוסף זה עתה, גייס 9 מליוני דולרים באמצעות קרן מימון לטובת האצת הצמיחה של החברה. ג'נט בנתה עסק על גבי הצורך של שיפור היעילות והאסתטיקה של כמה מעיסקיי הסחר האלקטרוני הגדולים ביותר שידועים בקרנות ההון סיכון שלהן. המגורים באוויר הפתוח בקירבת משרדי החברה רק תואמים את הפילוסופיה שלה. זאת כאמור, בדומה למיקום שולחן העבודה שלה , בקידמת מבנה המשרדים של הבחרה אל מול דלת הכניסה.

נהגת משאית המשלוחים והיזמת ילידת דטרויט החלה לחשוב על עסק בתחום האריזה עם שותפה אנג'ו עוד במן ובו הם עבדו על המיזם המשותף הראשון שלהם – מכירה של צבע בד המופעל באמצעות אור השמש המכונה אינקו-דיי. "הרבה מאוד מהמיומנות שרכשנו מיוחסת ליצירת אריזות מותאמות אישית," אמרה ג'נט. "סטפאן ואני השקענו 4.5 שנים על פיתוח מוצר שהיה זקוק לאריזה ייחודית לו, למדנו המון על נקודות הכאב שהלקוחות שלנו חוו. אנחנו גם חווינו אותן על בשרנו במשך 4.5 שנים כאשר הרצנו את העסק הראשון שלנו." למעשה, זה התרחש בשנה שהייתה שנה מספר 3 להרצת "אינקו-דיי" ובה השניים שיגרו את "לומי" וכבר מההתחלה, ג'נט ואנג'ו ידעו שזה יהיה הפרוייקט העיקרי שאותו הם יריצו יחד קדימה.

ג'נט ואנג'ו מאמינים שניהם, כי כאשר חברות משגרות מוצרים הן חייבות להתמקד במאפיינים שמייחדים אותן מהשאר – בין אם מדובר בחברת בגדי ים, תחתונים , ממתקים אריזות למוצרי קוסמטיקה וסבונים ועד לצעצועי כלבים והן אינן צריכות להתעסק בשום אופן בלוגיסטיקה ובאריזה של המוצרים. כמו בתעשיות רבות, ג'נט ואנג'ו מעבירים את כל הכלול בשירות האריזה אל עבר מודל שרותי ומשנים את צורתו מיכולת ובה חברות מסחר רבות היו צריכות לשלוט ולהיות הבעלים שלה (INHOUSE) או שהם היו משאירים את ניהול החוויה הזו בידי חברות השילוח שבאופן טבעי, אינן מותאמות לחווית הלקוח.



כך כתב אנג'ו בפוסט שבבלוג שהוא מנהל ביום ההכרזה על גיוס ההון בידי החברה:

"הקסם מאחורי 'לומי' היא ייצור רשתי המביא את כלל המפעלים למקום אחד ברשת. במקום לנהל את התקשרות עם ספקים יחידניים בעבור כל פריט, הממשק של 'לומי' מרכז את התהליך הזה בעבורם. כל פריט מופשט לכדי דרישות פרטניות והמפעל שעומד בדרישות האלו באופן הטוב ביותר לפי קריטריונים של עלות, איכות וזמן הפקה הוא זה שייבחר. הרשת העניפה של המפעלים שבקשר עימנו מאפשרת לנו למקם את היצור בטווח מרחק של כ-50 מיילים כמעט מכל מרכז הפצה ברחבי ארה"ב. אם המענה על צורך מסויים מתחיל לנדוד לחלק אחר של ארה"ב, הפקת אותו מוצר רלוונטי יכלה לנדוד במהירות יחסית למקום הקרוב למרכז ההפצה של המוצר."

השירות שמציעה "לומי" מספק ממשק לניהול קופסאות בהדפסה אישית, סרטי הדבקה, תעודות יצור ובערך כל דבר שעסק המבוסס קמעונאות זקוק לו כדי לשלח את מוצריו עד לצרכן הקצה. שמה של חברת "לומי" שבתקופה האחרונה, עולה על שפתותיהם של משקיעים רבים באזור לוס אנג'לס ומוזכר כאחד מהסטרטאפים החזקים ביותר באזור, איפשר לה למשוך משקיעי הון סיכון מהשורה הראשונה כדי לתמוך פיננסית בצמיחתה.

המימון החדש בהיקף 9 מליון הדולרים הובל באמצעות קרן "ספארק קאפיטל" לצד קרן מימון בכירה המתמחה בהשקעות ומימון של עיסקי מסחר, "פור-ראנר ונצ'ורס". האחרונה כאמור, קצרה רווחי אקסיט בסך של כמליארד דולרים באמצעות חברות כמו "דולר שייב קלאב" ו JET.COM יחד עם אירוח של חברות מסחר אלקטרוניות כמו "בירש-בוקס", "בונ-בונס", "גלוסייר", "הוטל-טונייט", "וורבי -פארקר" ו "אווט-דור וויסס". בנוסף גם המשקיעים קודמים "הום-ברו ונצ'ורס" גם לקחו חלק בסבב מימון הזה של החברה.


"חברת לומי מסייעת לחברות מסחר אלקטרוני להפיק אריזה ספציפית ייעודית למוצריהן השונים בכך שהיא מביאה לפשטות אלמנט שמטבעו מאוד מורכב: איזו מכונה באיזה מפעל באיזה חלק של העולם יהיו הטובים והיעילים ביותר בהפקת האריזה הסציפית למוצר הספציפי הזה", כתב השותף הבכיר בקרן ההון סיכון "ספארק קפיטל", קווין טאו בפוסט בלוג בהסבר להשקעה האחורנה שהתבצעה מטעם הפירמה שלו בבחרת "לומי".

חלק מהמימון החדש יאפשר את ייסוד המעבדה לאב טיפוס של אריזות וכמו כן להשקיע בפיתוח התוכנה במסגרת חברת לומי שנכון לעכשיו מונה 30 איש. בעבור חברה שהתחילה את דרכה כסט של ארגז כלים לקסטומיזציה בעבור יוצרים, המסע העמיק אל תוך תוכי היכולת שעוסקת במיקור חוץ של ייצור אריזות סצפיפיות בעבור עסקים אינטרנטייים הייתה לא פחות ממסע ארוך ולעיתים מאוד מוזר. עד כה החבהר שיגרה לא פחות ב 18,000 פרוייקטים ושילחה למעלה מ 25 מליון יחידות אירזה בעבור פריטים שונים. "יש לנו גם לקוחות הרבה יותר גדולים שמזמינים עשרות ומאות אלפי יחידות," אמר אנגו'. בנוסף, בעבור חברה שמשקיעה את זמנה ומירצה באריזות, מייסדי לומי חושבים באופן מעמיק איך להפוך את האריזה והתהליך שלה ליותר פרקטי וכדאי.

לומי מתמקדת בכל מה שג'נט מכנה כ"היתכנות כברירת מחדל." החברה מבחינה גיאוגרפית דואגת למקם את מרכז ההפקה שלה בסמוך ככל האפשר למרכז ההפצה של חברות המסחר האלקטרוניות. באופן הפשוט ביותר, רק מעצם העובדה הזו, היא הלכה למעשה, הופכת את התהליך לבעל היתכנות הגדולה פי כמה מאות מונים בהשוואה לכל המקבילים לו. "כאשר ישנו שיתוף פעולה של החברות האלו עם לומי אנחנו למעשה ממקמים את כלל האריזות שלהם במרחקים של כ 30 מיילים מה שבפועל מקצר מרחק שילוח של אלפי מיילים שלמים," אומרת ג'נט, מה שמפחית באופן דרמטי את העלויות ואת צריכת הדלק. בסופו של דבר כמטרה הגדולה, לומי שואפת לפשט את תהליך ייצור האריזות בעבור חברות סחר אלקטרוני ולהפוך אותו לבעל היתכנות וכדאיות גדולה יותר שישרתו את רוב חברות הסחר האלקטרוני ברשת. בלומי מקווים שיוכלו לעמוד במשימה זו.






50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE