הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל טראמפ החל בעבודות לשידרוג חומת הגבול בין קליפורניה למקסיקו
הממשל מנסה לאתר עתה מקורות למימון הפרויקט שהיקפו כ-18 מיליארד דולר. המאמצים לשלב זאת כחלק מ"עיסקת חבילה" רחבה יותר בתחום ההגירה, שתכלול מתן אשרות שהייה חוקית למהגרים, שהגיעו למדינה כילדים קטנים, כשלו בינתיים בסנאט בשבוע שעבר

הממשל החל ביום רביעי האחרון להזיז ממקומו חלק מחומת הגבול בקליפורניה, כחלק משורה של חוזים שנחתמו עם מבצעים בתקופת כהונתו של ממשל הנשיא טראמפ. הקטע המדובר הוא אחד מתוך שמונה אבי טיפוס, שניבנו במהלך השנה האחרונה בסאן דייגו. Customs and Border Protection ארגון המכסים וההגנה על הגבול, החליף קטע קצר של שני מייל בעיר התחתית של קלסיקו, כחלק מתכניתו של הנשיא לבנות "חומה יפה וגדולה", לאורך הגבול של ארה"ב עם מכסיקו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




הקטע המדובר הוא סוג של מכשול, שנבנה בשנות ה-90, מחלקי וגרוטאות מתכת ממוחזרים ובסיסים והוא יסולק לטובת סוג יעיל יותר של קטעי חומה בגובה 10 מטרים, הגבוהים באופן משמעותי מחומת העמודים הקיימת. הממשל מנסה לאתר עתה מקורות למימון הפרויקט שהיקפו כ-18 מיליארד דולר לשידרוג והרחבת החומה. הניסיונות למצוא מימון לפרויקט, כחלק מ"עיסקת חבילה" רחבה יותר בתחום ההגירה, שתכלול מתן אשרות שהייה חוקית למהגרים, שהגיעו למדינה כילדים קטנים, כשלו בינתיים בסנאט בשבוע שעבר.

בחודש נובמבר חברת SWF Constructors מאומאה, נברסקה, זכתה בחוזה שהיקפו 18 מיליון דולר, להחליף את קטע החומה שצויין לעיל, בCLEXICO, כ-120 מייל מזרחית לסאן דייגו. מדובר באזור נרחב הנחצה על ידי ניו ריבר, מרחב מועדף על ידי מבריחי גבול, המנצלים את מימיו המזוהמים, לחציית הגבול. משך פרויקט החלפת החומה יהיה כ-300 יום. הממשל נתן אור ירוק לתחילת הפרויקט בספטמבר, לאחר שהתגבר על התנגדויות מצד תומכי שימור הסביבה באזור. חוק מ-2005 איפשר את אישור התכנית, המבוסס על קדימות לבטחון המולדת, על פני שיקולים סביבתיים ועל כך שהמזכיר לעניני בטחון המולדת סבור שהקמת החומה החדשה חיונית לאינטרסים של הבטחון הלאומי של ארה"ב.

ממשל טראמפ אף התגבר גם על התנגדויות להקמת חומה בסאן-דייגו וסנטה טרזה. ממשלו של הנשיא ג'ורג' וו. בוש אישר חמישה פרויקטים קודמים, דבר שאיפשר לממשלה להקים במהירות חלק של כשליש מהחומה, ללא השגות חוקיות/משפטיות, העלולות לגרום לעצירת הבנייה, או להביא עיכוב משמעותי ביותר בהשלמתה. מדינת קליפורניה וקבוצות שימור סביבה גדולות, הגישו צווי מניעה נגד הפרויקטים של הממשל, בטענה שפג תוקפם של ההיתרים. השופט המחוזי גונזאלו קוריאל אמור לפסוק בקרוב האם צווי המניעה של המתנגדים הם רלבנטיים, או האם העבודה יכולה להמשיך כמתוכנן. גונזאלו קוריאל הוא השופט, שהנשיא טראמפ לגלג עליו במהלך מסע הבחירות שלו בעת שטיפל בתלונות על הונאה באוניברסיטת-טראמפ, שכבר איננה קיימת.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE