הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: קו ה"בלו ליין" בשירות ההסעות הציבורי יושבת בשנה הבאה ל-8 חודשים
חברת "מטרו" תשהה את פעילות הקו הוותיק שאורכו 22 מיילים כחלק מפרויקט שדרוג ושיפוץ ענק. המבקרים כנגד המהלך, חוששים שרבים יתרגלו לנסוע במכוניות הפרטיות שלהם בזמן שהקו יהיה סגור ולא יחזרו לאחר פתיחתו, להשתמש בשירותי הרכבת הקלה

חברת מטרו מתכוונת לסגור את קו ה-"בלו-ליין" שאורכו  22 מייל, לפרק זמן של 8 חודשים בשנה הבאה, כדי להשלים מהלך של שידרוג הקו הותיק ביותר של חברת ההסעות שנפתח בשנת 1990. במסגרת השדרוג יושקעו כ-300 מיליון דולר בפרויקט סגירתו לפעילות ושיפוצו והקמת מערך היסעים אלטרנטיבי.

החברה תתקין מערכות הסטת קווים, מתקני סימון ונתיבים חדשים בעיר התחתית של לונג ביץ' וכן תשפץ ותשדרג את מתקני הרחוב הקשורים לתחנות ולצמתים בעיקר בצומת וואשינגון בולוארד ופלוואר סטריט בעיר התחתית של לוס אנג'לס, שם אירועו לא אחת תאונות בין כלי רכב לקרונות רכבת, דבר שיצר עיכובים משמעותיים בלוחות הזמנים של הרכבות ובתנועה בכלל.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתכנני מטרו עובדים בשיתוף פעולה עם  עיריית לונג ביץ' ומשרד התחבורה של עיריית לוס אנג'לס, כדי להביא לתיאום נכון יותר של מתקני האיתות והסימון בנקודות המפגש בין התנועה הרגילה לתנועת הרכבות, או היכן שישנם רמזורים אדומים, האמורים למנוע מפגשי תאונה מסוכנים. כך מסר טד לינדהולם מנהל פרויקטים בחברת מטרו. "מה שאנחנו מנסים לעשות עם בלו-ליין הוא לקחת סוס עבודה בן 28 ולשפר אותו ולהביא אותו לרמה גבוהה הרבה יותר." הוא אמר.

מיד לאחר השלמת העבודות באוקטובר, מעט לפני השקת הקו החדש "קרנשאו-ליין", מקווה החברה שהשיפוצים והשיפורים יצמצמו את משך הנסיעה בכעשר דקות, מנקודת היציאה לנקודת הסיום בתוואי, מהעיר התחתית לונג ביץ' לתחנת סבנס של מטרו, באזור העסקים של לוס אנג'לס  מ-58 דקות ל-48. כך מסר חוזה אובאלדו דובר של רשות התחבורה העירונית של מחוז לוס אנג'לס. בכל יום בשבוע משתמשים בבלו-ליין כ-73,000 נוסעים, מה שהופך את הקו לאחד העמוסים במחוז. אלא שלאחרונה העלו מחקרים שההיקף הזה יורד.

כדי להחזיר משתמשים לקו החלה החברה לבצע שינויים, בכוונה לנסות ולזרז את מהלך הנסיעה. כך למשל, הפרידה מטרו את הרכבות בקו של בלו-ליין מאלה של אקספו-ליין בקטע בן תחנץ סבנס למטרו סטיישן ובכך הקלה את ההתמצאות עבור הנוסעים וקיצרה את משך הזמן, כך מסרו בכירי החברה. כחלק מהפרויקט החדשני תהרס ותיבנה מחדש תחנת ווילוברוק/רוזה פארקס בקומפטון, שהיא מדורגת כרביעית העמוסה ביותר, במערך הקווים של מטרו ואשר בה נוסעי הבלו- ליין מחליפים רכבת לגרין-ליין, קו מזרח-מערב, המקביל לדרך המהירה 105. מטרו תקים גם כיכר חדשה, מרכז מסחרי, מרחב לרכיבה על אפניים, תאורה משופרת ורציפי אוטובוסים חדשים.

במהלך תקופת הבינוי שתמשך שמונה חודשים הסגירה של קו הבלו-ליין תחולק לשני מקטעים של ארבעה חודשים כל אחד. החלק הדרומי של קו הבלו-ליין מהעיר התחתית של לונג ביץ' ולתחנת רוזה פארקס ייסגר למשך ארבעה חודשים, החלמה-10 בינואר, מסר לינדהולם. החלק הצפוני, בין תחנת רחוב 103/מגדלי וואטס וסבנס ומטרו ייסגר למשך ארבעה חודשים בחצי השני של השנה, לאחר שייפתח החלק הראשון. הקו כולו אמורלהיפתח באוקטובר. פיל וושינגטון, מנכ"ל מטרו ציין, כי החלק הזה בפרויקט עלותו 1.2 מיליון דולר והוא מכונה "הכחול החדש" - “The New Blue”.



במהלך שתי הסגירות, של ארבעה חודשים כל אחת, מטרו תפעיל רות הסעות מיוחד (שאטלים) ואוטובוסים, כדי לשנע נוסעים במקום הרכבת המושבתת. מדובר בקווים מהירים או במאספים. התחבורה האלטרנטיבית תסיע נוסעים מהתחנות הסגורות לפעילות. אבל צפויים ככל הניראה עיכובים. מטרו אומרת כי מדובר בקיצור זמן משמעותי לעומת התכנון המקורי של סגירת הקו לפרק זמן של כשלוש שנים.

רוברט גארסיה ראש העיר לונג ביץ' וחבר מועצת חברת מטרו, השתתף בישיבת ועדת התפעול בשבוע שעבר, אז נחשפה תכנית סגירת הקו לראשונה. "יש לי חששות רבים מצמצום תנועת הרכבות וכתוצאה מכך צמצום במשתמשים באמצעי תחבורה זה, לאחר שהשיפוץ יסתיים." אמר גארסיה לחברי הועדה. "אין לי ספק שנאבד נוסעים." כשהחלו להתרוצץ שמועות על סגירת הקו, סיפר גארסיה, החלו משתמשים רבים של הקו להביע התנגדות. "אני מקבל שאלות ודרישות להסברים באופן קבוע מהציבור, שעיקרן 'האם אאלץ להתחיל להשתמש שוב במכוניתי (במהלך פרק הזמן שהקו יהיה סגור בשנה הבאה) ואני לא רוצה שהם יתרגלו לזה ויחדלו לנסוע ברכבת ויעברו לשימוש ברכביהם הפרטיים". אמר גארסיה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE