הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יצרנית מרצדס בצרות בארה"ב
חברת הרכב דיימלר חשודה כי רימתה את הרשויות, לאחר שציידה את המכוניות שלה בתוכנה שתעזור להם לעבור smog test בשלום

חברת הרכב דיימלר, שתחתיה מותגים כמו של מרצדס, נמצאת תחת חשד כי רימתה בבדיקות פליטות גז בארה"ב במשך תקופה. ב-2016 מספר לקוחות אף תבעו את יצרנית המכוניות וטענו, כי למכונית שלהם היתה תוכנה ששיבשה את בדיקת פליטות האגזוז  (סמוג טסט)  בדומה לשערוריית הדיזל של פולקסווגן. כעת, על פי העיתון הגרמני בילד אם סונטאג, הרשויות בארה"ב חקרו את חברת מרצדס,  מכיון שכלי הרכב שלה מצויידים בתוכנות בלתי חוקיות, שיעזרו להם לעבור את מבחני הפליטה המחמירים של ארה“ב. העיתון חשף ציטוטי מסמכים סודיים, לפיהם עובדי דיימלר היו בספק אם כלי הרכב יוכלו לעמוד בסטנדרטים של ארה“ב.  בדיקות פנימיות גילו, כי מספר דגמי מרצדס פולטים פי עשרה את תחמוצת החנקן מהתקן המותר במדינה. על פי דיווח העיתון, דמיילר פיתחה תוכנה  בעלת כמה פונקציות שתהיה מסוגלת להערים על הרגולטורים בארה"ב. האחת נקראת ביט 14 והיא נועדה לכבות את ניקוי הפליטות לאחר 16 קילומטרים של נהיגה. תוכנה נוספת בשם ספילגארד, יכולה לזהות את המכונית נבדקת על בסיס מהירות והאצה. עוד דיווח העיתון, כי הוא מצא הודעות דוא"ל מאת מהנדסי דיימלר, שתהו אם הפונקציות הללו הינן חוקיות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



לפני מספר ימים, דיווח גם המגזין הגרמני "דר שפיגל“, כי דיימלר יבקשו לאסוף חזרה (Recall) את מכוניות מרדצס בנץ ויטו בשבוע הבא. העיתון אמר כי הרשויות מאמינות כי כלי רכב נוספים של דיימלר, מצויידים במכשירים בלתי חוקיים שיכולים לשלוט על כמות ה- AdBlue המשמשים את המנועים. AdBlue הוא נוזל מנטרל את הרעלים שנפלטים מהמנוע ובכך מונע זיהום אוויר.

שני הדיווחים הללו, באים על רקע הגילויים כי תעשיות הרכב טיטאנס, פולקסוואגן, ב.מ.וו ודיימלר, מימנו מחקר שבדקת את ההשפעות של הגז הדו חמצני על בני אדם וקופים. 


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE